Hoe krijg ik een dabradiosignaal binnen naar mijn microset.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@AlbertHolleman schreef:Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij dabradio beluisteren via de ziggouitgang
U bedoelt mischien DVB-C en FM via de coax kabel. FM/ Analoog is nu uitgezet, DVB-C is al langer beschikbaar.
Om nu radio te luisteren gaat dit via de Mediabox Next deze vanaf de aux of optische uitgang aansluiten op de Micro set als deze een aux of optische ingang heeft.
Ziggo heeft ook een losse kabelradio ontvanger beschikbaar ook voor dat model is een extern geluids systeem nodig.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het DAB+ radio signaal gaat via de lucht en ontvang je met een DAB+ antenne die in je microset zit die een DAB+ ontvanger heeft.
Heeft je microset geen DAB+ ontvanger, dan gaat dat niet lukken.
Of bedoel je het geluid van de digitale radio die via je Next te horen is?
Via een antenne, ziggo doet niets met DAB.
Vooral binnenshuis kan de ontvangst van DAB in sommige gebieden erg slecht zijn. Een goede (buiten) antenne kan dan uitkomst bieden.
Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij dabradio beluisteren via de ziggouitgang
@AlbertHolleman schreef:Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij dabradio beluisteren via de ziggouitgang
U bedoelt mischien DVB-C en FM via de coax kabel. FM/ Analoog is nu uitgezet, DVB-C is al langer beschikbaar.
Om nu radio te luisteren gaat dit via de Mediabox Next deze vanaf de aux of optische uitgang aansluiten op de Micro set als deze een aux of optische ingang heeft.
Ziggo heeft ook een losse kabelradio ontvanger beschikbaar ook voor dat model is een extern geluids systeem nodig.
Dat kan dus niet, zoals al aangegeven. Ziggo doet niet aan DAB.
@AlbertHolleman het lijkt erop dat de Tv kabel heel erg haaks is gebogen achter de stekker. Verhelp dit even, want dit is niet raadzaam. Draai de stekker dus een slag. En kijk even of je het AOP kan vastzetten. Ook dat kan ellende voorkomen. Zomaar een paar tips.
Hoi @AlbertHolleman,
Zoals hierboven al werd aangegeven, we bieden geen DAB+ radio aan. Op deze pagina vind je een overzicht hoe je, na de uitschakeling van analoge radio, toch kunt blijven luisteren. Daar zit vast ook een oplossing voor jou bij 🙂
Kijk je ook nog even naar de tips van @Willem-A1? Een goede aansluiting voorkomt storingen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.