1
Vraag
2
Reacties
AlbertHolleman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dabradio naar microset

Hoe krijg ik een dabradiosignaal binnen naar mijn microset.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@AlbertHolleman  schreef:

Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij  dabradio beluisteren via de ziggouitgang


@AlbertHolleman 

U bedoelt mischien DVB-C en FM via de coax kabel. FM/ Analoog is nu uitgezet, DVB-C is al langer beschikbaar.

Om nu radio te luisteren gaat dit via de Mediabox Next deze vanaf de aux of optische uitgang aansluiten op de Micro set als deze een aux of optische ingang heeft.

Ziggo heeft ook een losse kabelradio ontvanger  beschikbaar ook voor dat model is een extern geluids systeem nodig.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het DAB+ radio signaal gaat via de lucht en ontvang je met een DAB+ antenne die in je microset zit die een DAB+ ontvanger heeft.

Heeft je microset geen DAB+ ontvanger, dan gaat dat niet lukken.

 

Of bedoel je het geluid van de digitale radio die via je Next te horen is?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Via een antenne, ziggo doet niets met DAB.

 

Vooral binnenshuis kan de ontvangst van DAB in sommige gebieden erg slecht zijn. Een goede (buiten) antenne kan dan uitkomst bieden.

AlbertHolleman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220104_115425.jpg

AlbertHolleman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij  dabradio beluisteren via de ziggouitgang

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@AlbertHolleman  schreef:

Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij  dabradio beluisteren via de ziggouitgang


@AlbertHolleman 

U bedoelt mischien DVB-C en FM via de coax kabel. FM/ Analoog is nu uitgezet, DVB-C is al langer beschikbaar.

Om nu radio te luisteren gaat dit via de Mediabox Next deze vanaf de aux of optische uitgang aansluiten op de Micro set als deze een aux of optische ingang heeft.

Ziggo heeft ook een losse kabelradio ontvanger  beschikbaar ook voor dat model is een extern geluids systeem nodig.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@AlbertHolleman  schreef:

Het ziet er bij mij nu zo uit. Ik wil net als vroefer met de fmkabel, mij  dabradio beluisteren via de ziggouitgang


 

Dat kan dus niet, zoals al aangegeven. Ziggo doet niet aan DAB.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@AlbertHolleman het lijkt erop dat de Tv kabel heel erg haaks is gebogen achter de stekker. Verhelp dit even, want dit is niet raadzaam. Draai de stekker dus een slag. En kijk even of je het AOP kan vastzetten. Ook dat kan ellende voorkomen. Zomaar een paar tips. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @AlbertHolleman,

Zoals hierboven al werd aangegeven, we bieden geen DAB+ radio aan. Op deze pagina vind je een overzicht hoe je, na de uitschakeling van analoge radio, toch kunt blijven luisteren. Daar zit vast ook een oplossing voor jou bij 🙂

 

Kijk je ook nog even naar de tips van @Willem-A1? Een goede aansluiting voorkomt storingen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic