Vraag
Reacties
Oplossing
marcellenoire
Level 2

DVD speler op een Mediabox Next

Ik heb een DVD speler en wil deze aansluiten op de Ziggo Media box next.
Ik heb maar een HDMI poort op de Mediabox en daar zit de TV al op.
Wel heb ik een USB poort vrij op de speler en de Box maar deze hebben dezelfde ingang cq uitgang

Wat te doen in deze situatie

BvD Marcel
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999
Level 17
Je kunt de DVD speler niet aansluiten op de Next. Maar wellicht heb je nog een HDMI vrij op de tv.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Nick999
Level 17
Je kunt de DVD speler niet aansluiten op de Next. Maar wellicht heb je nog een HDMI vrij op de tv.
marcellenoire
Level 2
Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie
Ik zal dan waarschijnlijk een HDMI splitter moeten gebruiken?
Welke worden aangeraden om geen kwaliteitsverlies te krijgen.
NPO + krijg ik alleen via de Chromecast en die heeft een HDMI poort en de Next heeft de andere poort.
0 Kudos
Zeeburgia
Level 15
Conrad heeft wel een aardige sortering aan HDMI splitters.
Hier een link naar de goedkoopste in hun range:
https://www.conrad.nl/p/2-poorten-hdmi-splitter-basetech-ultra-hd-geschikt-3840-x-2160-pix-zwart-1490514
AlexHelpt
Level 16
Zeeburgia wrote:
Conrad heeft wel een aardige sortering aan HDMI splitters.
Hier een link naar de goedkoopste in hun range:
https://www.conrad.nl/p/2-poorten-hdmi-splitter-basetech-ultra-hd-geschikt-3840-x-2160-pix-zwart-1490514

Volgens mij heeft marcellenoire geen splitter nodig (die verdeelt het hdmi-signaal van 1 bron naar 2 beeldschermen) maar een hdmi-switch (meerdere signalen op 1 beeldscherm).

Voorbeeld:
https://www.kabelshop.nl/Switches-en-splitters/Switches/HDMI-switch-p2008.html
Zeeburgia
Level 15
Klopt, je hebt gelijk Alex.
De TS had het over een splitter, maar gezien de vraagstelling had ik kunnen weten dat een switch werd bedoeld.
marcellenoire
Level 2
Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie en de link
Willem-A
Level 1
De Action heeft ze niet meer, maar deze hadden HDMI switches van 5 euro welke uitstekend hun werk doen. Dus duur hoeft het niet noodzakelijk te zijn marcellenoire tenzij je natuurlijk voor een switch gaat welke 4K ondersteund. Dat is relatief nieuw, dus nog wat duurder.

Overigens geeft men een switch ook vaak de term splitter. Ik maak me daar ook weleens schuldig aan... :kissing_closed_eyes:
0 Kudos
Markey
Level 1
marcellenoire wrote:
Bedankt voor de snelle reactie
Ik zal dan waarschijnlijk een HDMI splitter moeten gebruiken?
Welke worden aangeraden om geen kwaliteitsverlies te krijgen.
NPO + krijg ik alleen via de Chromecast en die heeft een HDMI poort en de Next heeft de andere poort.

Hoi Marcel,

Zoals ik het lees wil je een HDMI splitter kopen voor op je NEXT box?
Hou je er rekening mee dat de NEXTbox alleen een HDMI UITVOER heeft, en geen INVOER !

Je DVD speler moet je dus gewoon rechstreeks op je TV aansluiten, of op je eventuele home-cinema.
0 Kudos
youriy
Level 17
Markey wrote:

Zoals ik het lees wil je een HDMI splitter kopen ...

Je moet wel verder lezen.
0 Kudos
Markey
Level 1
youriy wrote:

Markey wrote:

Zoals ik het lees wil je een HDMI splitter kopen ...
Je moet wel verder lezen.

Ik moet niks.
En quote het even dan, popi !
0 Kudos
marcellenoire
Level 2
Topicstarter
hallo allen.

jullie hebben mij goed geholpen en daar horen deze reacties gewoon bij, in ieder geval hebben jullie mijn hersenen weer aan het werk gezet.
een HDMI switch voor de Chrome cast en de DVD speler, maar neem er een met meer poorten zodat er wellicht nog een apparaat bij kan worden aangesloten.
bedankt allen voor de reactie en acties.