1
Vraag
2
Reacties
Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

DVB-C Radio

Omdat de Quantis QE 317 DVB-C radio tuner voor mij geen optie was heb ik gisteren de TechniSat Cablestar 400 DVB-C radio besteld en deze zojuist heb aangesloten.

 

Het is een 2 x 10 watt stereo tafelmodel radio met 2 ingebouwde speakers met ingebouwde DVB-C tuner om de ruim 60 ongecodeerde Ziggo digitale radiozenders mee te ontvangen.

Mijn eerste indruk na het uitpakken en installeren is erg goed.

Nadat ik een TV splitter in de kabelaansluiting had gedrukt om de Next en Radio te kunnen gebruiken en de stroomadapter voor de radio had aangesloten kon het installeren beginnen.

Via het menu heb ik een automatische scan van zenders laten uitvoeren en na enige minuten waren alle 60 digitale radiozenders gevonden (801 t/m 862).

Het was niet eens nodig om een network-ID in te stellen.

Het geluid is prima en via het menu kan men naar wens nog wat toon instellingen doen.

Ook kan men 20 favorieten instellen.

De radio beschikt over een klok/alarm instelling, een AUX in en een koptelefoon aansluiting.

De radio beschikt NIET over een afstand bediening, Bluetooth, WiFi of internet aansluiting .

De radio is dus specifiek bedoelt voor digitale radio ontvangst van ongecodeerde Ziggo radio zenders (60).

Het is uiteraard geen HiFi installatie van topkwaliteit met een flink uitgangsvermogen, maar de geluidskwaliteit is goed en ruim voldoende om een normale woonkamer van muziek te voorzien.

Het niet beschikken over een afstandsbediening is misschien een minpunt maar als men niet vaak van zender of volume instelling  wisselt moet dat geen probleem zijn.

De QE317 is uiteraard ook een prima radiotuner, maar wij beschikten niet over een geluidsinstallatie en de aanschaf er van lag niet in onze planning en de QE317 aansluiting op een paar actieve speakers was ook geen optie en te omslachtig en teveel bedrading in het zicht. Vandaar onze keuze voor deze TechniSat Cablestar 400 radio. 

Zonder verder teveel reclame te maken zou deze radio voor meer mensen een goed alternatief zijn die met niet teveel toeters en bellen straks willen (moeten) overschakelen van analoge naar digitale radio op het Ziggo kabel netwerk.

TechniSatCablestar400.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

De Technisat Cablestar 400 als alternatief voor de QE317 is nu ook getest en gepromoot op TotaalTV  👍

Als ze prijs nu wat aantrekkelijker gaan maken dan zou dit product wel eens redelijk tot goed kunnen verkopen. 

Er is ook een mogelijke optie om dit product voordeliger te scoren bij een mediaketen vlak over de grens (D)

Getest: Luxe digitale kabelradio TechniSat Cablestar 400 | Totaal TV

 

Met vriendelijke groet,

Een tevreden gebruiker van dit product 

Bekijk in context

28 Reacties 28
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Bedankt voor het plaatsen. Ik begrijp niet dat er geen afstandbediening bij zit. Die staat wel in de handleiding. Misschien zijn er twee types. 1 met AB en 1 zonder AB.

 

 

Even gezocht en inderdaad zijn er twee versies.

bloemen64_2-1631631594284.png

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dus als men later toch een afstandsbediening wil, kan je deze er alsnog bij kopen lijkt me. Intern zal de boel best wel identiek zijn. Zou het met de afstandsbediening van de Next en XL ook lukken? 

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Willem-A1 @bloemen64 Het gemis van een AB is voor mij geen pijnpunt. 

Bij alle aanbieders van dit product in NL is er sprake van een versie zonder AB.

Waarschijnlijk worden de versies met AB alleen in Duitsland, Zwitserland en mogelijk ander landen aangeboden.

We hebben maar een woonkamer van 24m² en zitten vrij dichtbij TV en Radio.

Ik kan misschien een lange stok gebruiken om de radio te bedienen 🤣 

Het ontbreken van de AB was me helaas niet opgevallen tijdens het bestellen, maar
achteraf bekeken had ik de bestelling er niet voor geannuleerd.

Ik als 65+er ben opgegroeid met audio en video apparatuur zonder AB 😉

We zijn tevreden met deze radio die een prima geluid geeft en eenvoudig is te bedienen
zonder te veel toeters en bellen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1  schreef:

Dus als men later toch een afstandsbediening wil, kan je deze er alsnog bij kopen lijkt me. Intern zal de boel best wel identiek zijn. Zou het met de afstandsbediening van de Next en XL ook lukken? 


Dat verwacht ik niet, dat zijn geen echte universele afstandsbedieningen zover ik weet. Verder zal het aparaat gelijk zijn het zal puur om twee levervormen gaan. Mocht deze aanslaan, dan zal de versie met afstandsbediening vast volgen, en mogelijk zelf los te koop als accesoire.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @RoWi. 

Nee, daar heb je een punt. Maar zou het volume regelen ook niet kunnen lukken? Ik woon nu in fUPC gebied (arme Humax) en gebruik (ook, want de Humax blijft toch nog even) een XL. En die pakte zo mijn Marantz receiver op. Zou deze dat dan ook niet doen bij de Technisat? 

En fijn je weer te 'zien'. Is lang geleden. Ik ben wel meteen mijn (Humax) expert titel kwijt trouwens ... 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welkom terug inderdaad even geleden.

Niet geschoten is altijd mis, dan zal de juiste IR Code wel bekend moeten zijn, en dat verwacht ik niet. Zeker niet voor een product die zover ik het vind echt maar kort op de Nederlandse markt beschikbaar lijkt te zijn.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Die koppeling gaat dus niet automatisch verlopen, zoals bijvoorbeeld bij een Tv gebeurt, denk je? 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Willem-A1De mensen die je kennen weten wie je bent en wat je in huis hebt. Dan hoef je niet perse al de expert titel te hebben.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik lig er ook echt niet van wakker. Maar door de wijziging hier kon ik niet meer aanhaken met met mijn vorige naam. Dan mar zo... 😉

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Ik heb op technisat.de zitten rondneuzen of er een losse AB voor mijn apparaat beschikbaar is, maar ik kon niks vinden.   Ik woon in Twente en ga wel een keer naar MediaMarkt in Nordhorn(D) en dat is in mijn omgeving net over de grens en die is ook TechniSat dealer volgens de Technisat.de website.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Buurman   Ben ook gaan zoeken voor je. Op amazon is hij te koop met en zonder afstandsbediening. Los dat ding vinden is nog knap lastig. Ik laat het weten als ik meer weet

Template

Level 16
  • 2510Posts
  • 59Oplossingen
  • 801Likes

@Willem-A1 Welkom terug

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

De TechniSat Cablestar 400 (DVB-C radio ontvanger) wordt voor € 129,- aangeboden bij de DUITSE filialen van MediaMarkt en Saturn !!

Het is dus voor geïnteresseerden in de grensregio's de moeite waard om even de grens over te wippen en je voordeel er mee te doen.

Omdat de moderatie de links ernaar waarschijnlijk ?? niet toestaat  gewoon zelf even zoeken op saturn.de en mediamarkt.de 

Helaas was ik zelf weer iets te snel met bestellen in NL 🙄

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Na wat zoekwerk lijkt het als of de afstandsbediening van de technisat digitradio 10 ir er hetzelfde uitziet als degene voor de cablestar 400. Of het daadwerkelijk dezelfde is. Dat heb ik nog niet kunnen vinden. Wordt vervolgd...

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Buurman  schreef:

 

Omdat de moderatie de links ernaar waarschijnlijk ?? niet toestaat  gewoon zelf even zoeken op saturn.de en mediamarkt.de 


Ik heb geen probleem met link plaatsen.

https://www.mediamarkt.de/de/product/_technisat-cablestar-400-2603616.html

TECHNISAT CABLESTAR 400 Radio, AM, FM, Schwarz Radio kaufen | SATURN

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

https://www.amazon.de/-/en/TechniSat-Cablestar-Unencrypted-Programmes-Headphone/dp/B081TGPPZ2/ref=sr...

 

Laagste prijs en correcte vermelding van wat het apparaat kan, ook nog tweede kans product voor 90 euro.

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Jammer dat Ziggo alleen maar de QE317 promoot op hun website en dat terwijl dit apparaat naast de de QE317 voor vele een oplossing kan zijn als binnenkort het analoge radiosignaal is verdwenen.  Ook jammer dat geen enkele Ziggo moderator/expert hier op dit topic reageert en wat hun of Ziggo’s visie is op dit apparaat.  @Mark 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Buurman  schreef:

Jammer dat Ziggo alleen maar de QE317 promoot op hun website en dat terwijl dit apparaat naast de de QE317 voor vele een oplossing kan zijn als binnenkort het analoge radiosignaal is verdwenen.  Ook jammer dat geen enkele Ziggo moderator/expert hier op dit topic reageert en wat hun of Ziggo’s visie is op dit apparaat.  @Mark 


In de wereld van Ziggo, bestaan alleen maar Ziggo apparaten. Dat is misschien logisch, maar zo heeft Ziggo wel een erg kort blikveld.

Dat zou weer een reden zou kunnen zijn, dat b.v. bij tv's soms instellingen moeten worden veranderd, die nergens anders ter wereld aangepast moeten worden, maar hier nodig zijn om met Ziggo apparatuur toch een goed beeld/geluid te krijgen.

M.b.t. de TechniSat Cablestar : daar gaat geen Ziggo mod ook maar iets zinnigs over zeggen. Gewoon, omdat Ziggo ( en/of een Ziggo mod ) zo'n apparaat nog nooit in de handen heeft gehad, laat staan heeft getest. Maar ... het is natuurlijk ook onmogelijk, om alle mogelijke externe apparaten te behandelen en/of te testen. Ziggo is natuurlijk geen consumentenbond, Tweakers en/of andere test- organisatie of web-site.

Het uiterste wat een Ziggo mod zou kunnen zeggen/schrijven is, '...dat hij/zij op dit forum een draadje heeft gelezen, waarin een klant zeer tevreden was over de TechniSat Cablestar 400 DVB-C radio...'. Op deze wijze, is Ziggo op geen enkele manier aan te spreken op 'eventuele gevolgen' nu of in de toekomst.

Buurman
Topicstarter
Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Pasi de QE317 is geen specifiek Ziggo apparaat want die werkt ook op andere kabelnetwerken in Nederland en België. Het zou me niks verbazen dat die mogelijk ook wel werken op  Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse kabelnetten.  Het zou toch te gek zijn als straks iedereen van analoge is afgesloten de QE317 de enige Ziggo geadviseerde keuze is om digitale radio te beluisteren (even de mogelijkheid radio op de TV via Next, XL, en Humax ect. buiten beschouwing gelaten) . Ze houden er geen rekening mee dat er ook veel mensen zijn die niet zitten te wachten op gehannes met nog een kastje boven op hun gedateerde stereotorentje en dit apparaat wel eens als een mooie vervanging zien. Tenslotte prijzen de diverse webshops deze radio aan als geschikt o.a. Ziggo en andere NL kabel netwerken.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic