Ik moet nu thuiswerken en elk uur valt mijn computerverbinding uit, de collega van de helpdesk zei dat het aan de DHCP server timelease ligt, die maar een uur tijd geeft en dat die verlengd zou moeten worden, hoe doe ik dat
Opgelost! Ga naar oplossing.
Log in op uw modem, ga naar geavanceerde instellingen, DHCP en wijzig 3600 in 86400 (24 u) en sla de instellingen op.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk modem heeft u?
De allernieuwste, ik den connectbox giga
Log in op uw modem, ga naar geavanceerde instellingen, DHCP en wijzig 3600 in 86400 (24 u) en sla de instellingen op.
Sorry, maar hoe kom ik bij mijn modem, leek op cmp gebied hier
Een lease van een uur hoeft geen problemen op te leveren.
Snap dat advies van de Helpdesk dan ook niet zo.
De allernieuwste, ik denk connectbox giga
En wat weet je zeker?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box-giga
Al gevonden
Wat?
hanh wrote:
Een lease van een uur hoeft geen problemen op te leveren.
Snap dat advies van de Helpdesk dan ook niet zo.
Je hebt helemaal gelijk, bij mij staat die al jaar en dag op de standaardtijd van 3600 seconden en mijn internet valt echt niet ieder uur uit. Maat ik heb toch maar even de vraag, hoe verander je de leasetijd, beantwoord.
Hartelijk dank Jan F.
Jan F, dit heeft te maken met mijn werkverbinding. De verbinding viel echt na een uur werken weg en moest elke keer opnieuw opstarten en verbinding maken.
@Juinji Uitproberen of het helpt kan geen kwaad en ik hoor graag het resultaat.
Uitproberen of het helpt kan geen kwaad.
Nee zeker niet. Altijd ff proberen bij een raar probleem.
Ik vind standaard 1 uur lease wat opmerkelijk, zonder dat het m.i kwaad kan. Bij mij ook niet.
Zou zelf voor iets anders hebben gekozen. Kwestie van smaak? Vermoed dat nooit iemand daar echt over heeft nagedacht. Als dat wel zo is, dan hoor ik graag de overwegingen.
Een korte leasetijd is geschikt voor bij voorbeeld een internet café waar je in kunt loggen, de gegeven leasetijd blijft gereserveerd voor die tijd.
Het IP adres wordt sneller vrijgegeven als er geen reactie meer komt van het apparaat.
Maar er schijnen situaties te zijn waar de er geen nieuwe lease wordt uitgedeeld.
Waarom, geen idee, ik lees het vaker, ik heb nog geen overeenkomst kunnen ontdekken.
b.v.: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/lease-tijd-veranderen-50231
Goedemorgen Jan F. Het probleem is met uw hulp opgelost. Mijn verbinding wordt niet meer verbroken. Dank u wel
Juinji wrote:
Goedemorgen Jan F. Het probleem is met uw hulp opgelost. Mijn verbinding wordt niet meer verbroken. Dank u wel
Bedankt voor de terugkoppeling.
Wat zou voor de oplossing een verklaring kunnen zijn?
Hier zonder problemen een Connectbox Giga met een DHCPv4 lease time van 3600.
Zou er iets aan de hand zijn met de gebruikte PC of Laptop resp de vermoedelijk gebruikte VPN software voor de verbinding met de werkgever?
Zijn er wellicht te weinig adressen in de DHCP pool van de Connectbox?
Nog geen idee eigenlijk.
Hahn, het lag aan de verbinding met mijn werk via een telestick, maar het opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.