Ik heb onderstaande dab+ ontvanger en daarvan valt op bepaalde tijden wifisignaal weg. Voorheen op reciever met een BOSE installatie en nu op twee boxen zie onderstaande opstelling.
Wat is hier het probleem van wegvallen wifi?
Edifier box DAB+ ontvanger Edifier box
Greotjes Joop
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mogelijk staat de ontvanger net te ver weg voor een stabiele wifi verbinding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Josl Goedemiddag eerst een vraag de twee Edifier luidsprekers moeten het audio signaal via wifi uit de DAB+ ontvanger krijgen.
Ik zie op de afbeelding Albrecht het type aanduiding kan ik niet ontcijferen een DR 460 klopt dat?
Dat lijkt een Internet Radio te zijn geen DAB+ ontvanger.
De wegvallende verbinding kan meerdere oorzaken hebben, betreft dit enkel deze radioadapter, andere apparaten houden wel hun verbinding?
Hallo Rowi,
Hartelijk dank voor je reactie. Het is de DR 460 C. de boxen zijn bekabeld naar deze DR 460 C, zover ik ervaar heeft alleen de DR 460 C dit.
Als ik het nu goed begrijp valt het wifi signaal niet weg, maar verliest het apparaat zelf de verbinding. Althans zo begrijp ik uw reactie.
Het internet radio signaal van de zender waar naar wordt geluisterd valt dus weg, neem ik aan.
Sorry ik heb het niet goed gezien, het wifi signaal blijft, het signaal valt weg en gaat dan opnieuw zoeken.
Ook ervaar ik elke avond dat mijn JBL soundbar "gekoppeld via een optische kabel" naar de TV regelmatig het geluid kort wegvalt.
Mogelijk staat de ontvanger net te ver weg voor een stabiele wifi verbinding.
Hoi @Josl,
Wegvallende wifi is vervelend, maar als dat dan ook nog wegvallend geluid oplevert.... heel irritant! Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de afstand nu te groot is. Kun je daar eens mee testen?
Beste mensen, is er iemand die het probleem van wegvallende wifi radio ontvangst heeft weten op te lossen???
Ik heb de laatste weken hier regelmatig last van.
Volgens mij zit het probleem bij Ziggo, maar wat is de goede oplossing.
Ik heb al een nieuw smart modem, hielp niet. Zelf een Mesh wifi netwerk TP link wifi 6 geïnstalleerd, geen verbetering.
Ga weer eens Ziggo bellen, of ....................
Ik zie dat je hiervoor al een eigen topic bent gestart op de Community @Frans18. Ik ben blij om daar te lezen dat de oorzaak is achterhaald.
De oorzaak waarschijnlijk wel, maar nu nog oplossen. Het is wachten op een update van Albrecht (bij mij).
Maar het eigenlijke probleem ligt natuurlijk wel bij Ziggo en zij doen er he-le-maal niets aan.
Ons wifi netwerk is goed en je zoekt het maar zelf uit, wel te rusten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.