JHokke

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Cs9097

Sinds een  paar weken regelmatig de storing cs9097. Ik zet de box met de schakelaar uit, daarna start deze opnieuw op en functioneert hij weer voor een dag. De box staat op snelle start. Ook al een paar keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ook krijg ik afgelopen weekend de foutmelding cs2004, coax kabel zou niet aangesloten zijn.... kan het zijn dat mijn mediabox kapot is??? Ik hoop het, anders ben ik bang dat het weer aan de kabel buiten ligt. Dit zou de derde keer zijn, iets om moedeloos van te worden. Mijn buren hebben nooit ergens last van....

28 Reacties 28
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51263Posts
  • 3220Oplossingen
  • 11692Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

JHokke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De eerste foto is de aansluiting in de meterkast. Hier komt ziggo binnen. De tweede foto is de aansluiting in de woonkamer. Deze coax kabel gaat naar mijn ziggo box.

 

Ik heb nog de horizon box je gebruik.

20211117_201003.jpg

20211117_201039.jpg

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51263Posts
  • 3220Oplossingen
  • 11692Likes

De boosdoener zou dit witte kapje wel eens kunnen zijn.

Hier bij de buren maandenlang hetzelfde liedje, nieuwe AOP, nieuwe versterker, monteur, geen resultaat.

Ik heb toen 2 van deze witte kapjes eraf gehaald in de meterkast en op de wandcontactdoos in de kamer en nu al jaren geen probleem meer gehad.

 

 

Bert_1-1637180042547.png

 

Volg de stappen eens die in dit filmpje worden getoond:

 

 

JHokke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok, bedankt voor de tip. Ik ga dit z.s.m uitproberen. Ik hoop dat dit de oplossing is, dan ben ik super blij!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 846Oplossingen
  • 2385Likes

Goedemorgen @JHokke en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je sinds enige tijd foutcode CS9097 te zien krijgt op de Ziggo Mediabox XL! Zo te zien heeft onze expert @Bert al het nodige met jou nagelopen. Wat hij aangeeft klopt, het plastic kapje wat op de POA-01 UPC splitter zit kan best wel eens de boosdoener zijn. Door het kapje te verwijderen zorg je ervoor dat de splitter beter in het aansluitpunt schuift en dus geen instraling van buitenaf meekomt op het signaal. 

Ik heb trouwens wel kosteloos een nieuwe splitter (type POA-1B) naar jou opgestuurd. Ik raad aan deze te gebruiken i.p.v. de POA-01 UPC splitter. Mocht je ook daarmee nog last houden van de foutmelding of storingsklachten, dan lijkt het mij verstandig dat we een afspraak met een monteur inplannen.

JHokke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag Paul en Bert,

 

Het is even rustig geweest van mijn kant. Ik hen vorige week totaal geen storing gehad. Ik dacht het lost zichzelf op... maar helaas... vanmorgen eerst storing cs2004 en toen cs9097.

 

Ik denk dat er iets niet goed gegaan is met de post, ik heb de stekker nog steeds niet binnen. 

 

Ik denk dat er toch een afspraak gemaakt moet worden met een monteur. Ik denk dat het euvel weer buiten ligt. Waarom heb ik anders vorige week met droog weer geen last en nu, nu het zeiknat is buiten weer wel...

 

Kan het ook via hier geregeld worden om een afspraak te maken? Ik heb niet zoveel zin om te bellen omdat mijn ervaring is dat ik dan toch van het kastje naar de muur gestuurd wordt.... probeer eens dit, probeer eens dat.... dat is allemaal al gedaan...

 

Met vriendelijke groet, 

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 846Oplossingen
  • 2385Likes

@JHokke Goed dat je aan de bel trekt! Ik vermoed dat het pakketjes met de nieuwe splitter en coaxkabel zoekgeraakt is. Het lijkt mij inderdaad verstandig dat er een monteur langskomt. Ik heb een afspraak ingepland op donderdag 2 december 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. 

Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

bij mij is het probleem met de foutcode cs9097 ook (nog) niet opgelost.

Ik zag wel bij een andere gebruiker met hetzelfde probleem, dat er iets mis was met de AOK?

Downstream signaal was laag en upstream signaal was hoog. Heb dezelfde check gedaan en had ook deze waarden. Kan het zijn dat ik hetzelfde probleem heb als die gebruiker?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51263Posts
  • 3220Oplossingen
  • 11692Likes

@Keve Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG_5250.jpgIMG_5252.jpgIMG_5253.jpgIMG_5254.jpgIMG_5255.jpg

Hierbij de foto's. Historie etc volgt.

groet, 

Kees

Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert,

hierbij de netwerk info.

        
 
Gebundelde upstream-kanalen 
    
 KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
 150900000615.12064qam8 
        
 
Gebundelde upstream-kanalen 
    
 KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts 
 12.00012220 
        
        
        
        
        
        
        
        
Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

downstream     
      
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer
1642000000-137256qam6
2618000000-138256qam3
3626000000-138256qam4
4634000000-137256qam5
5610000000-138256qam2
6650000000-137256qam7
7658000000-237256qam8
8666000000-237256qam9
9674000000-237256qam10
10682000000-137256qam11
11690000000-137256qam12
12698000000-138256qam13
13706000000-138256qam14
14714000000-237256qam15
15722000000-137256qam16
16730000000-237256qam17
17738000000-137256qam18
18746000000-237256qam19
19754000000-237256qam20
20762000000-337256qam21
21770000000-237256qam22
22778000000-237256qam23
23786000000-337256qam24
24802000000-437256qam26
      
Gebundelde downstream-kanalen 
   
KanaalLocked StatusRxMER (dB) Pre RS ErrorsPost RS Errors 
1Goed (Locked)37.356850805316831 
2Goed (Locked)38.605565841886815 
3Goed (Locked)38.6055658416255139 
4Goed (Locked)37.6365658418100191 
5Goed (Locked)38.983565841938657 
6Goed (Locked)37.636565841927129 
7Goed (Locked)37.636565841784857 
8Goed (Locked)37.6365658416578117 
9Goed (Locked)37.3565658415761105 
10Goed (Locked)37.636565841700225 
11Goed (Locked)37.636565841445939 
12Goed (Locked)38.605565841426624 
13Goed (Locked)38.983565841737111 
14Goed (Locked)37.356565841478941 
15Goed (Locked)37.636565841733359 
16Goed (Locked)37.356565841278733 
17Goed (Locked)37.636565841390730 
18Goed (Locked)37.356565841713733 
19Goed (Locked)37.636565841860418 
20Goed (Locked)37.356565841123536 
21Goed (Locked)37.356565842233336 
22Goed (Locked)37.636565841531814 
23Goed (Locked)37.356565841337130 
24Goed (Locked)37.3565658422244121 
Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

netwerkhistorie  
   
TijdPrioriteitOmschrijving
04/12/2021 14:34
noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=23.148.145.149 MAC=00:17:10:8D:25:84;CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/12/2021 14:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/12/2021 14:33noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=65.154.238.122 MAC=00:17:10:8D:25:84;CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/12/2021 14:33criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/12/2021 14:31noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.157];CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/12/2021 14:30noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=112.29.170.38 MAC=00:17:10:8D:25:84;CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/12/2021 14:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:fb:35:79;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wellicht gemakkelijker om het bestandje te hebben...

groet,

Kees

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51263Posts
  • 3220Oplossingen
  • 11692Likes

Ik zie een heel oud AOP/UPC wandcontactdoos en een heel slecht binnenkomend en uitgaand signaal.

Dit kan ook de oorzaak zijn van de slechte verbinding die je mediabox heeft.

 

Waar is je modem op aangesloten?

In welke volgorde vanaf de UPC wandcontactdoos?

 

Wat betreft de mediabox?

Welke is dit en hoe is die aangesloten?

Zit er nog een wandcontactdoos voor of direct op een kabel aangesloten en zo ja, op welke versterking?

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1812Posts
  • 263Oplossingen
  • 369Likes

Dag @JHokke! Ik zie dat je de afspraak met de monteur eerder had gewijzigd naar vandaag, maar gisteren hebt afgezegd. Is de monteursafspraak niet meer nodig?

@Keve, jammer dat jij ook hetzelfde probleem ervaart met de CS9097 foutmelding. @Bert heeft je nog wat vragen gesteld, kijk daar vooral nog even naar. Als een monteur nodig blijkt te zijn kunnen we die natuurlijk ook voor jou inplannen. 

JHokke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Erik, sinds vorige week maandag heb ik de foutmelding niet meer gehad. Ik vind het dan ook moeilijk om de monteur te laten komen, zo komt hij voor niets... Ik hoop dat de storing wegblijft, zo niet dan meld ik me weer.

 

Groet,

Jolanda 

Keve

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert,

De modem is als volgt aangesloten: UPC contactdoos, zwarte kabel (van Ziggo) naar de splitter op de foto en dan naar modem. Op foto zie je nog een andere splitter (niet in gebruik) die ik van Ziggo had gekregen om te kijken of het signaal beter werd. Echter deze splitter gaf nog minder door. 

Mediabox is horizon. Foto bijgevoegd. Deze is vanuit maximaal versterkte (+8db) poort van versterker (die rechtstreeks op de splitter zit) naar wandcontactdoos in woonkamer verbonden. Van daaruit met kabel 1meter naar mediabox.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51263Posts
  • 3220Oplossingen
  • 11692Likes

@Keve Ik vermoed dat hier een Ziggo monteur naar moet kijken, ik vermoed een retoursignaalprobleem door de vele splitters en/of de wandcontactdoos die mogelijk niet retourgeschikt is.

Uitgelicht topic