1
Vraag
2
Reacties
JHokke

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Cs9097

Sinds een  paar weken regelmatig de storing cs9097. Ik zet de box met de schakelaar uit, daarna start deze opnieuw op en functioneert hij weer voor een dag. De box staat op snelle start. Ook al een paar keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ook krijg ik afgelopen weekend de foutmelding cs2004, coax kabel zou niet aangesloten zijn.... kan het zijn dat mijn mediabox kapot is??? Ik hoop het, anders ben ik bang dat het weer aan de kabel buiten ligt. Dit zou de derde keer zijn, iets om moedeloos van te worden. Mijn buren hebben nooit ergens last van....

Uitgelicht
Keve

Level 3
  • 19Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

inmiddels is monteur geweest en is gebleken dat er een kabelbreuk buiten ons huis zit.

Moeten helaas wel wachten tot begin volgend jaar op reparatie. Wordt dus een traditionele kerst.

Dank voor jullie bijdrage.

29 Reacties 29
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Keve, bedankt voor de toelichting. Zoals @Bert al terecht opmerkt kan een teveel aan ''koppelingen'' (dus splitters) in je aansluiting voor kuren zorgen.

Ik kijk uiteraard graag met je mee. Wil je je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel plaatsen? Deze zijn niet openbaar te zien. Hoe je dit oppakt lees je hier

Mocht je tussendoor nog één en ander willen testen: zie je de foutcode ook als je de mediabox direct aan je aansluitpunt koppelt, zonder enige splitter of versterker? 

Keve

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert,

Denk je echt dat het hem daar in zit of kan er ook een andere reden zijn?

Er zit maar 1 splitter tussen de UPC doos en de versterker (door ziggo monteur voor verbouwing gemonteerd) en de wandcontactdoos is net nieuw gemonteerd door een professioneel bedrijf. Zouden die dan een retourongeschikte doos gebruiken?

Ik zou het jammer vinden om iemand te laten komen als er nog een andere reden kan zijn. 

Laat maar weten of je er toch zo over denkt, dan laten we een monteur komen. In ieder geval hartelijk dank voor de genomen moeite zover.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Keve Het is een heel lastige met je huidige coax installatie, op afstand is er weinig te onderzoeken naar een mogelijke oorzaak, het is alleen te meten op de kabel waar de Mediabox XL op aangesloten zit of stap voor stap uitsluiten van de aansluitingen waar het blokt.

Ik zou voor een monteur gaan, maar als het in je eigen coax netwerkdeel zit zijn de kosten € 50,00 voor jou, maar dan wordt het helemaal in orde gebracht met garantie.

Keve

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok. Gaan we die boeken. Moet dat via klantenservice?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Keve Een Ziggo moderator kan een afspraak voor je maken.

Keve

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Ziggo , zouden jullie een afspraak voor me kunnen maken?

alvast dank

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Keve,

 

Wat zuur dat je ook tegen deze foutmelding aanloopt. Ik zie dat je al veel met @Bert hebt besproken, top! Ik heb de afspraak voor je ingepland op de eerstmogelijke datum: Dat is donderdag 16 december, tussen 12:00 en 18:00. Er is een bevestiging onderweg per mail. Komt het niet uit, dan kun je hem via Mijn Ziggo herplannen.

Keve

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

inmiddels is monteur geweest en is gebleken dat er een kabelbreuk buiten ons huis zit.

Moeten helaas wel wachten tot begin volgend jaar op reparatie. Wordt dus een traditionele kerst.

Dank voor jullie bijdrage.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Keve

Thanks voor de update! Wat rot om te lezen dat het probleem een kabelbreuk is en je nu tot begin volgend jaar moet wachten 😞 Houd je ons op de hoogte van het verloop? En heb je een mobiel telefoonnummer van Vodafone? Dan kunnen we 50 GB data actief zetten zodat je de kerstdagen niet helemaal zonder internet zit. 

Laat het maar weten! 

Keve

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Kabel vervangen en sinds deze week alles weer functioneel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic