Ons probleem met het wegvallen van de verbinding tussen De Samsung TV en de Ziggo next mini is even weg geweest, maar is de laatste 2 weken in veel hogere mate terug. Steeds krijgen we nu om de 5-15 minuten een pop-up venster(3 of 4 verschillende al gezien). Ook de TV vaak de diagnose uit laten voeren en dan werkt ook alles naar behoren. We willen hier vanaf!, dat de verbinding verbroken is door slecht wifi-signaal. Als we dan een paar kanalen op/neer schakelen komt die voor even terug en valt dan weer weg. Wordt je wel gefrustreerd van als je wat zit te volgen. Het gekke is alleen, dat als we de wifi checken dit dik in orden is en ook streamen vanaf de Ziggo app gaat grotendeels prima, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. De Samsung is ca. 5 jaar oud en heeft nooit kuren gehad qua streaming. Ligt het dan aan de Next mini of is het toch de combinatie van de Samsung One Connectbox, die voor het verbreken van de verbinding tussen Ziggo en de TV zorgt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
CS2017 geeft een internet verbinding probleem aan wat aan de wifi kan liggen als een Next mini geheel achter een TV zit en ook nog muren tussen de TV en het modem of wifipunt aanwezig zijn of de verbinding signaal tussen het modem en Ziggo valt weg.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Die melding op de foto is niet afkomstig van je TV maar komt uit de Next mini. Je TV en de verbinding tussen Next mini en TV is niet de oorzaak.
Deze melding kwam gisteren voor het eerst; voorheen waren het meer meldingen, dat de verbinding slecht was en ik de diagnose vd verbinding moest testen. En die was/is steeds wel goed....
Denk je wellicht de Next mini vervangen? Komt dit vaker voor?
Iets verplaatsen van de mini kan wifi problemen oplossen. (of veroorzaken).
@Dick den Hoed schreef:
Denk je wellicht de Next mini vervangen? Komt dit vaker voor?
Als 1e zul je moeten kijken of het niet aan het modem ligt of aan de verbinding tussen het modem en Ziggo.
Zomaar een nieuwe Next mini sturen is meestal niet de oplossing, dus wordt dat niet als 1e gedaan door Ziggo.
Ik heb ook nog een vraag voor Dick.
Gebruik jij wifi versterkers en zo ja welke? En heb je de mogelijkheid om de mini bekabeld met een netwerkkabel rechtstreeks aan het modem of eventueel dichtstbijzijnde wifibooster aan te sluiten (al is het maar tijdelijk) om te kijken of het probleem dan nog speelt?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.