Vraag
Reacties
JL2404
Level 1

Connectie Ziggo en ESPN Watch mislukt door nullpointer-melding java

Goedenavond,

 

Ik heb een vraagje over iets waar ik steeds tegenaanloop en steeds denk: laat maar zitten. Maar met de play-offs van de KKD in het vooruitzicht wil ik het graag wel fixen. Ik heb de ESPN-app gedownload en probeer mijn Ziggo-account te koppelen zodat ik via ESPN Watch wedstrijden uit de KKD live kan kijken. Maar het gaat steeds mis als ik de koppeling probeer te maken. Ik log via de ESPN app in bij Ziggo/Vodafone en krijg dan de volgende melding: Message: java.lang.nullpointerexception orangekey is marked non-null but is null.

Nu ben ik totaal onwetend als het op codetaal aan komt, is er iemand die dit probleem herkent of de melding in het algemeen herkend en mij kan helpen? Heel veel dank alvast. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Help ons en geef jouw voorbeeld door
Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Herman 1965 - Het onderzoek is hier helaas wat vast gelopen. We hebben niet meer meldingen gehad en nog vervelender: We kunnen het vooralsnog ook niet reproduceren. Zelf heb ik het zojuist ook nog eens voor de zekerheid getest, op een laptop met Edge, maar het koppelen ging vrij vloeiend. Alleen een adblocker moest uit om alles te kunnen voltooien.

 

Dat betekent dus in ieder geval niet dat het altijd gebeurt, maar mogelijk bij bepaalde abonnementen of configuraties. Want het gaat 'pas' mis op het moment dat je probeert in te loggen bij Mijn Ziggo, toch? Helaas weet ik ook niet zeker of het bij @JL2404 en @Bowie14 uiteindelijk nog is opgelost. Eigenlijk verwacht ik dat niet kan worden uitgelezen dat je een abonnement hebt op ESPN Compleet. Het kan dus raadzaam om voor de zekerheid ook nog eens te checken of je de juiste gegevens gebruikt daarvoor (door in te loggen bij Mijn Ziggo en te controleren of je daar je huidige abonnement terugziet).

 

Ik heb voor de zekerheid wel de balk bovenin het topic geactiveerd waarin we meer voorbeelden uitvragen. De voorbereidingen van de meeste clubs zijn weer gestart, dus "hopelijk" levert dat meer meldingen op.

0 Kudos
19 Reacties 19
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @JL2404 en welkom op de Community! 😄
Ook met kwesties die niet altijd voor de hand liggend zijn, is dit kanaal er perfect voor. Ik begrijp dat je er nu werk van wilt maken, dus kijken wij graag mee waarom het koppelen tussen de ESPN app en die van Ziggo niet gaat zoals het moet.

De foutcode heb ik zelf ook opgezocht en hierin vind ik het volgende:

Java Runtime-fouten en andere kritieke storingen kunnen ontstaan ​​wanneer het Windows-besturingssysteem overbelast raakt met ongeldige systeemreferenties, evenals beschadigde en verwijderde systeemelementen. Deze problemen treden vaak op door een gebrek aan regelmatig pc-onderhoud. Naarmate computerbesturingssystemen ouder worden, worden storingen en crashes frequenter en gevaarlijker.

De oplossing die ik vind is het toepassen van een programma die dit repareert. Als je alleen de foutcode opzoekt in Google vind je hier mogelijkheden voor. Zelf ben ik benieuwd of je deze foutcode ook op andere apparaten ziet. Zo nee, scheelt dat weer een heel klusje en moet dat het sneller oplossen. 

0 Kudos
Bowie14
Level 1

Hoi Ryan, ik heb hetzelfde probleem JL2404. Ik krijg ook de melding:  java.lang.nullpointerexception orangekey is marked non-null but is null elke keer als ik ESPN Watch probeer te koppelen aan Ziggo. Dit gebeurt op mijn telefoon, mijn laptop en de telefoon van mijn vriendin. Aan het apparaat zal het dus niet liggen, denk ik. Heb je een ander idee?

0 Kudos
Peterg2
Level 9

Waar heb je de app op gedownload? Voor Nederland is ie alleen beschikbaar via smartphone, tablet en via de laptop website http://espn.nl/watch .

Voor Android-TV en Google-TV is er wel een te vinden in de Play Store. Zelfs met NL uitleg. Maar dat is de Amerikaanse versie. Die is niet geschikt voor Nederland. De Nederlandse kun je wel casten vanaf smartphone of tablet. Via die weg kun je op de grote tv kijken.

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Bowie14, van harte welkom op de Ziggo Community!

 

Vervelend dat jij hier ook last van hebt, net als @JL2404. Ik help jullie graag om dit probleem op te lossen. De foutmelding duidt op een technische storing waarbij de app probeert een waarde te gebruiken die niet beschikbaar is, bijvoorbeeld een sleutel of gegevens die niet goed worden opgehaald.

 

Voor mijn beeldvorming en om het probleem goed in kaart te brengen: dit probleem treedt dus op nadat je de volgende stappen hebt doorlopen?
 

  1. Open de ESPN-app
  2. Druk op het tandwiel linksboven
  3. Scroll naar beneden
  4. Druk op Jouw account
  5. Druk op Log in of maak een account
  6. Scroll naar beneden en druk op Ziggo
  7. Log in met je Mijn Ziggo-gegevens

En verschijnt dan direct na stap 7 de foutmelding?
 

Wil je een screenshot van de foutmelding plaatsen in dit topic? En wil je ook onderstaande gegevens met ons delen, zodat we het verder kunnen onderzoeken:
 

  • Model van je toestel en de Android- of iOS-versie
  • Versie van de ESPN-app

Alvast bedankt voor je medewerking!

0 Kudos
Herman 1965
Level 1

Hier hetzelfde probleem, inderdaad na stap 7 krijg je de foutmelding

 

 java.lang.nullpointerexception orangekey is marked non-null but is null

 

Ik had een mail gestuurd naar ESPN en daar erkennen ze deze fout: Nu nog samen met Ziggo oplossen...

(overigens was dit vorig jaar precies hetzelfde probleem)

 

Beste Herman,

Welkom terug bij ESPN Support. Helaas is er momenteel een probleem met het maken van de koppeling met Ziggo. We zijn ervan op de hoogte en werken er samen met Ziggo hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.

Voor nu kan ik je een promocode geven zodat je dit weekend in ieder geval kan genieten van de Eredivisie.

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Herman 1965 ,

Dank je wel dat je je hier ook meldt. Ik heb intern navraag gedaan, maar vreemd genoeg is er bij ons verder nog niets over dit probleem bekend.

Daarom wil ik iedereen toch opnieuw vragen om graag het model van je toestel en de gebruikte Android- of iOS-versie te vermelden. Dan gaan wij dit verder onderzoeken, en indien nodig contact leggen met ESPN.

0 Kudos
Herman 1965
Level 1

Hoi Jesse, maakt niet uit, zowel op de pc, laptop, samsung tab en s22 samsung telefoon is het hetzelfde verhaal en foutmelding.

Android op de tab en telefoon is versie 14

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Herman 1965

Heb je voor mij dan ook daarvan de beschikte informatie? Wat voor apparaten, welke modellen en daarvan de software versies? Dan kunnen we dit meteen onderzoeken en doorzetten. 

0 Kudos
Herman 1965
Level 1

smartphone samsung S22, android 14

samsung tab S8 android 15

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @JL2404, @Herman 1965, @Bowie14 - Kunnen jullie controleren of de foutmelding nog steeds voorkomt? Volg de stappen voor de zekerheid via espn.nl op een laptop (met het oog op [deze workaround])

0 Kudos
Herman 1965
Level 1

Lukt niet en we hebben al veel langer een abonnement,  deze workaround had ik al lang geprobeerd, deze melding blijft komen

 

Er is een fout opgetreden die het niet mogelijk maakt deze video af te spelen' (app) / 'Deze content is niet beschikbaar in jouw abonnement of regio' (espn.nl)

 

0 Kudos
Peterg2
Level 9

Hoi @Herman 1965 .

Via de website http://espn.nl moet het gewoon lukken. 

Maar als je de espn app in je smart-tv hebt.... die is niet geschikt voor het Nederlandse espn.

 

espn.nl, alleen laptop. Maak hier je account. 

Ook kijken via de ESPN WATCH app op smartphone en tablet. 

Op laptop espn.nl/watch maar hier wordt casten niet ondersteund. 

 

Het is alleen nodig met de laatste 2 speelronden. Verder worden alleen de 4 kanalen gebruikt die je via Ziggogo al hebt 😉

0 Kudos
Herman 1965
Level 1

Allemaal al geprobeerd, via laptop, via tablet en via smartphone samsung S22.

Overal dezelfde foutmelding, was vorig jaar ook al tijdens de laatste 2 speelronden...

Nu heb ik op tijd via ESPN een gratis toegang gekregen die wel werkte.

 

Ik ben zeker niet de enige met dit probleem zoals je kunt lezen.

0 Kudos
Peterg2
Level 9

Nee. Niet de enige. De koppeling tussen ISP Ziggo en ESPN loopt slecht. (hier bij kpn geen problemen)

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

We hebben dit probleem intern uitgezet, en er wordt op dit moment onderzocht wat de oorzaak is van de foutmelding. We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Herman 1965 - Het onderzoek is hier helaas wat vast gelopen. We hebben niet meer meldingen gehad en nog vervelender: We kunnen het vooralsnog ook niet reproduceren. Zelf heb ik het zojuist ook nog eens voor de zekerheid getest, op een laptop met Edge, maar het koppelen ging vrij vloeiend. Alleen een adblocker moest uit om alles te kunnen voltooien.

 

Dat betekent dus in ieder geval niet dat het altijd gebeurt, maar mogelijk bij bepaalde abonnementen of configuraties. Want het gaat 'pas' mis op het moment dat je probeert in te loggen bij Mijn Ziggo, toch? Helaas weet ik ook niet zeker of het bij @JL2404 en @Bowie14 uiteindelijk nog is opgelost. Eigenlijk verwacht ik dat niet kan worden uitgelezen dat je een abonnement hebt op ESPN Compleet. Het kan dus raadzaam om voor de zekerheid ook nog eens te checken of je de juiste gegevens gebruikt daarvoor (door in te loggen bij Mijn Ziggo en te controleren of je daar je huidige abonnement terugziet).

 

Ik heb voor de zekerheid wel de balk bovenin het topic geactiveerd waarin we meer voorbeelden uitvragen. De voorbereidingen van de meeste clubs zijn weer gestart, dus "hopelijk" levert dat meer meldingen op.

0 Kudos
Herman 1965
Level 1

Alex, ESPN compleet staat er gewoon bij...

Het is gewoon erg vervelend dat iets niet werkt wat er wel bij hoort.

En uiteraard juist tijdens de beslissende fase van de competitie.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Herman 1965 Uiteraard kan ik mij voorstellen dat dit heel vervelend is! Ik heb jouw melding toegevoegd aan het onderzoeksticket wat hiervoor openstaat. Ik hoop daarmee op een spoedige oplossing. 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo iedereen! Vanuit de onderzoekspartij heb ik begrepen dat het probleem sinds gisteren opgelost is. Kunnen jullie dit bevestigen?

0 Kudos