Wij hebben sinds vorige week de Nextbox geinstalleerd. Wij hebben hulp gehad en het bleek dat wij een verouderd modem hadden dus is een nieuw modem opgestuurd. Ziggo heeft gister het oude modem afgesloten zonder ons te informeren. Uiteindelijk hebben we, na lange telefoongesprekken en veel frustratie nu weer internet via het oude modem maar de tv doet het nu alleen live. Geen opnames en terugkijken geen radio, terwijl dit het allemaal wel deed. Het lijkt erop dat de nextbox geen internetverbinding heeft. Morgen willen wij het nieuwe modem installeren. Moeten we de nextbox dan weer opnieuw installeren?
We hebben ook een Netgear router. Moeten wij de nextbox daarop aan gaan sluiten en hoe dan? Wij zijn totaal niet technisch en hebben geen idee hoe het allemaal werkt en hebben spijt van de levering van het nieuwe modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
@pkenter1967 schreef:
Wij hebben sinds vorige week de Nextbox geinstalleerd. Wij hebben hulp gehad en het bleek dat wij een verouderd modem hadden dus is een nieuw modem opgestuurd. Ziggo heeft gister het oude modem afgesloten zonder ons te informeren. Uiteindelijk hebben we, na lange telefoongesprekken en veel frustratie nu weer internet via het oude modem maar de tv doet het nu alleen live. Geen opnames en terugkijken geen radio, terwijl dit het allemaal wel deed. Het lijkt erop dat de nextbox geen internetverbinding heeft. Morgen willen wij het nieuwe modem installeren. Moeten we de nextbox dan weer opnieuw installeren?
We hebben ook een Netgear router. Moeten wij de nextbox daarop aan gaan sluiten en hoe dan? Wij zijn totaal niet technisch en hebben geen idee hoe het allemaal werkt en hebben spijt van de levering van het nieuwe modem
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Vervelend zo en als je niet technisch bent al helemaal.
Als je het nieuwe modem gaat instaleren ga ik geen aandacht besteden aan de oude situatie.
De Next kan je het beste aansluiten met een coax kabel ( dat doe je al ) en een LAN/UTP kabel en die kabel sluit je doorgaans aan op je modem op 1 van de 4 utp aansluitingen.
Het kan ook zijn dat je de Next via WIFI aansluit ( advies is en blijft via UTP/LAN kabel aan te sluiten )
En ik lees dat je een Netgear router hebt.
Als de router vlak bij het modem komt te staan is het handiger alles via de router te laten verlopen en dan is het beter of te wel het beste om het modem van Ziggo in de zogenaamde bridge modus te zetten .
Dan is het beste dit: MODEM ZIGGO > NETGEAR ROUTER > LAN/UTP KABEL NAAR DE NEXT.
In het voormalige Ziggo gebied moet het modem in Bridge worden gezet door de klantenservice en in voormalige UPC gebied kan je dat zelf.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/installatie
In het menu van de Next bij het * kan je kiezen hoe de Next aangesloten gaat worden en heb je ook de keuze om wifi te selecteren en de juiste wifi omgeving te zoeken en aan te sluiten , maar nogmaals beter via de utp/lan kabel.
Vanmorgen alles aangesloten en het is gelukt. Hoefde Netgear niet opnieuw te installeren alleen even alle kabels uit de nextbox gehaald en opnieuw aansluiten. Alles werkt nu dus wij zijn blij!
Bedankt allemaal voor de reacties. We hebben ervan geleerd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Next hoeft niet opnieuw geïnstalleerd te worden, hij moet alleen verbinding hebben met het internet.
De Next moet een internetverbinding hebben voor de functies die je noemt.
Hoe is de Next aangesloten met de router of het modem?
Via wifi of via een netwerkkabel?
Volg deze stappen eens om verbinding te maken met het internet:
Maak opnieuw verbinding met het wifi-netwerk | Klantenservice | Ziggo
Voor de beste tv-ervaring op je Mediabox Next én betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel.
@pkenter1967 schreef:
Wij hebben sinds vorige week de Nextbox geinstalleerd. Wij hebben hulp gehad en het bleek dat wij een verouderd modem hadden dus is een nieuw modem opgestuurd. Ziggo heeft gister het oude modem afgesloten zonder ons te informeren. Uiteindelijk hebben we, na lange telefoongesprekken en veel frustratie nu weer internet via het oude modem maar de tv doet het nu alleen live. Geen opnames en terugkijken geen radio, terwijl dit het allemaal wel deed. Het lijkt erop dat de nextbox geen internetverbinding heeft. Morgen willen wij het nieuwe modem installeren. Moeten we de nextbox dan weer opnieuw installeren?
We hebben ook een Netgear router. Moeten wij de nextbox daarop aan gaan sluiten en hoe dan? Wij zijn totaal niet technisch en hebben geen idee hoe het allemaal werkt en hebben spijt van de levering van het nieuwe modem
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Vervelend zo en als je niet technisch bent al helemaal.
Als je het nieuwe modem gaat instaleren ga ik geen aandacht besteden aan de oude situatie.
De Next kan je het beste aansluiten met een coax kabel ( dat doe je al ) en een LAN/UTP kabel en die kabel sluit je doorgaans aan op je modem op 1 van de 4 utp aansluitingen.
Het kan ook zijn dat je de Next via WIFI aansluit ( advies is en blijft via UTP/LAN kabel aan te sluiten )
En ik lees dat je een Netgear router hebt.
Als de router vlak bij het modem komt te staan is het handiger alles via de router te laten verlopen en dan is het beter of te wel het beste om het modem van Ziggo in de zogenaamde bridge modus te zetten .
Dan is het beste dit: MODEM ZIGGO > NETGEAR ROUTER > LAN/UTP KABEL NAAR DE NEXT.
In het voormalige Ziggo gebied moet het modem in Bridge worden gezet door de klantenservice en in voormalige UPC gebied kan je dat zelf.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/installatie
In het menu van de Next bij het * kan je kiezen hoe de Next aangesloten gaat worden en heb je ook de keuze om wifi te selecteren en de juiste wifi omgeving te zoeken en aan te sluiten , maar nogmaals beter via de utp/lan kabel.
Nu in het oude modem maar ik denk dat die op een bridge functie staat vanwege internet via netgear. Dan moet de nieuwe modem toch ook weer in bridge en de next in de router van netgear? Begrijp ik dat goed? En dus een kabel richting netgear? Sorry hoor klinkt mss dom maar echt geen idee....
Oh en via een kabel dus
We willen ook via kabel en het oude modem was van bridge afgehaald, vandaar dat ie het deed waarschijnlijk. En voor de installatei was dat nodig blijkbaar om m van bridge af te halen.
Er zijn allerlei toestanden administratief gedaan om m weer op de oude modem te krijgen anders konden we gister niet werken. Zijn wel bang dat het morgen niet gaat lukken.
Dus voor internetverbinding de Next met een kabel inpluggen in de netgear router?
En pakt de next het dan automatisch op?
Het maakt niet uit waar je de Next op inplugt, als er maar een internetverbinding op zit.
@pkenter1967 schreef:
We willen ook via kabel en het oude modem was van bridge afgehaald, vandaar dat ie het deed waarschijnlijk. En voor de installatei was dat nodig blijkbaar om m van bridge af te halen.
Er zijn allerlei toestanden administratief gedaan om m weer op de oude modem te krijgen anders konden we gister niet werken. Zijn wel bang dat het morgen niet gaat lukken.
Dus voor internetverbinding de Next met een kabel inpluggen in de netgear router?
En pakt de next het dan automatisch op?
Ja dat klopt , als er een kabelverbinding is LAN/UTP tussen de Next en de Netgear dan heb je vanzelf verbinding.
Nieuwe modem in bridge zetten/laten zetten en dan op port 1 de Netgear aansluiten en dan de rest zoals voorheen ( met de next op de kabel ) dan moet alles weer gewoon werken.
@pkenter1967 schreef:
Nu in het oude modem maar ik denk dat die op een bridge functie staat vanwege internet via netgear. Dan moet de nieuwe modem toch ook weer in bridge en de next in de router van netgear? Begrijp ik dat goed? En dus een kabel richting netgear? Sorry hoor klinkt mss dom maar echt geen idee....
Als het oude modem in bridge staat is alleen netwerk poort 1 actief als de Next dan op port 2 zit aangesloten zal hij idd niet werken , terug kijken en zo .
Dus ook bij oude modem , kabel naar Netgear ( port 1 ) en dan vanuit de netgear naar de Next
Ik heb nu een kabel van de next naar netgaer maar doet het nog steeds niet. De next geeft aan dat ik met een kabel ben verbonden met de connectbox terwijl ie op het oude modem (cisco) staat. Gister zagen ze dat ook al, dat er 2 modems actief waren. Heel vreemd.
Geprobeerd de next via wifi te laten lopen maar hij springt steeds terug naar de kabelverbinding met de connectbox terwijl die dus niet is aangesloten.
Morgen maar bellen met Ziggo maar na gister hebben we daar weinig vertrouwen in.
Het moet werken met :
De connectbox in Bridge de Netgear aangesloten op port 1 van de conectbox en de Next op 1 van de porten van de netgear.
Bekabeld aansluiten...... je zal wel het installatie proces van de netgear opnieuw moeten doorlopen .
Vanmorgen alles aangesloten en het is gelukt. Hoefde Netgear niet opnieuw te installeren alleen even alle kabels uit de nextbox gehaald en opnieuw aansluiten. Alles werkt nu dus wij zijn blij!
Bedankt allemaal voor de reacties. We hebben ervan geleerd.
@pkenter1967 schreef:
Vanmorgen alles aangesloten en het is gelukt. Hoefde Netgear niet opnieuw te installeren alleen even alle kabels uit de nextbox gehaald en opnieuw aansluiten. Alles werkt nu dus wij zijn blij!
Bedankt allemaal voor de reacties. We hebben ervan geleerd.
Ben blij te horen dat de hulp er aan heeft bijgedragen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.