Bij het terugkijken van programma’s via de NPO plus-app krijgen we vaak het volgende schermpje te zien: “Common interface. De TV heeft geen toegang tot de CI+module.”
je kunt dit scherm sluiten maar even later valt het beeld stil. Als je dan op de ok-knop drukt gaat het beeld meestal wel verder maar een paar minuten later is er weer hetzelfde probleem. En dit blijft voortduren.
in het verleden al een paar keer met klantenservice van Ziggo contact gehad en werd probleem opgelost door module eruit en opnieuw installeren, maar de laatste tijd is er weer hetzelfde probleem. Vandaag klantenservice gebeld en die zeggen dat zij niet kunnen helpen omdat ziggo niet de NPO-plus-app ondersteunt??
Wie kan mij helpen hoe dit lastige probleem op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
zoals al aangegeven staat de npo plus app los van de ci+ module
kun je de ci+ module eens opnieuw instellen dat kun je doen daar naar de instellingen van de tv te gaan en dan bij zender instellingen te kijken daar zou ergens opties voor de ci+ module tussen moeten staan anders even in de handleiding van de tv kijken
ook aanbevolen is om even te kijken of er firmware updates voor zowel de tv als ci+ module zijn
zoals ik gisteren zelf al had gezegd, heb ik de app vandaag verwijderd en daarna opnieuw gedownload. Inmiddels een uur programma teruggekeken en geen melding gezien. Dus hopelijk is mijn probleem nu opgelost.
Dank je wel allemaal voor het meedenken
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Geef eens aan welke tv je precies hebt, misschien iemand die het probleem herkent.
het betreft een Philips OLED 803 serie.
Is dit voldoende?
Er wordt gebruikt gemaakt van de NPO app? Gaat het om een app via een Mediabox of de genoemde Philips zelf? De apps op een smart TV hebben zover ik weet niks van doen met een CI module, daarom verbaasd die melding mij.
Er is wel een CI module en smart card in gebruik om TV te kijken?
en module en card zitten natuurlijk in tv
Duidelijk, als er gewoon TV wordt gekeken komen er geen foutmeldingen? Het zou er namelijk op kunnen duiden dat de CI geen goed contact maakt.
Zoals gezegd staan de apps er in principe buiten.
er valt mij nu iets binnen: zou het helpen om de bestaande app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren
kun je alle tv zender bekijken die bij je abonnement horen ?
ik denk het wel; heb er volgens mij nooit een gemist
zoals al aangegeven staat de npo plus app los van de ci+ module
kun je de ci+ module eens opnieuw instellen dat kun je doen daar naar de instellingen van de tv te gaan en dan bij zender instellingen te kijken daar zou ergens opties voor de ci+ module tussen moeten staan anders even in de handleiding van de tv kijken
ook aanbevolen is om even te kijken of er firmware updates voor zowel de tv als ci+ module zijn
zoals ik gisteren zelf al had gezegd, heb ik de app vandaag verwijderd en daarna opnieuw gedownload. Inmiddels een uur programma teruggekeken en geen melding gezien. Dus hopelijk is mijn probleem nu opgelost.
Dank je wel allemaal voor het meedenken
En toch snap ook ik die melding niet...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.