Vraag
Reacties
Oplossing
benkolsteren
Level 2

Common interface - De TV heeft geen toegang tot de CI+module.

Bij het terugkijken van programma’s via de NPO plus-app krijgen we vaak het volgende schermpje te zien: “Common interface. De TV heeft geen toegang tot de CI+module.”
je kunt dit scherm sluiten maar even later valt het beeld stil. Als je dan op de ok-knop drukt gaat het beeld meestal wel verder maar een paar minuten later is er weer hetzelfde probleem. En dit blijft voortduren.

in het verleden al een paar keer met klantenservice van Ziggo contact gehad en werd probleem opgelost door module eruit en opnieuw installeren, maar de laatste tijd is er weer hetzelfde probleem. Vandaag klantenservice gebeld en die zeggen dat zij niet kunnen helpen omdat ziggo niet de NPO-plus-app ondersteunt??

Wie kan mij helpen hoe dit lastige probleem op te lossen?

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

zoals al aangegeven staat de npo plus app los van de ci+ module

kun je de ci+ module eens opnieuw instellen dat kun je doen daar naar de instellingen van de tv te gaan en dan bij zender instellingen te kijken daar zou ergens opties voor de ci+ module tussen moeten staan anders even in de handleiding van de tv kijken

 

ook aanbevolen is om even te kijken of er firmware updates voor zowel de tv als ci+ module zijn

Bekijk in context

benkolsteren
Level 2
Topicstarter

zoals ik gisteren zelf al had gezegd, heb ik de app vandaag verwijderd en daarna opnieuw gedownload. Inmiddels een uur programma teruggekeken en geen melding gezien. Dus hopelijk is mijn probleem nu opgelost. 

Dank je wel allemaal voor het meedenken 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Geef eens aan welke tv je precies hebt, misschien iemand die het probleem herkent.

0 Kudos
benkolsteren
Level 2
Topicstarter

het betreft een Philips OLED 803 serie. 
Is dit voldoende?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Er wordt gebruikt gemaakt van de NPO app? Gaat het om een app via een Mediabox of de genoemde Philips zelf? De apps op een smart TV hebben zover ik weet niks van doen met een CI module, daarom verbaasd die melding mij.

 

Er is wel een CI module en smart card in gebruik om TV te kijken?

0 Kudos
benkolsteren
Level 2
Topicstarter

en module en card zitten natuurlijk in tv

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Duidelijk, als er gewoon TV wordt gekeken komen er geen foutmeldingen? Het zou er namelijk op kunnen duiden dat de CI geen goed contact maakt. 

Zoals gezegd staan de apps er in principe buiten.

 

0 Kudos
benkolsteren
Level 2
Topicstarter

er valt mij nu iets binnen: zou het helpen om de bestaande app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je alle tv zender bekijken die bij je abonnement horen ?

0 Kudos
benkolsteren
Level 2
Topicstarter

ik denk het wel; heb er volgens mij nooit een gemist

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

zoals al aangegeven staat de npo plus app los van de ci+ module

kun je de ci+ module eens opnieuw instellen dat kun je doen daar naar de instellingen van de tv te gaan en dan bij zender instellingen te kijken daar zou ergens opties voor de ci+ module tussen moeten staan anders even in de handleiding van de tv kijken

 

ook aanbevolen is om even te kijken of er firmware updates voor zowel de tv als ci+ module zijn

benkolsteren
Level 2
Topicstarter

zoals ik gisteren zelf al had gezegd, heb ik de app vandaag verwijderd en daarna opnieuw gedownload. Inmiddels een uur programma teruggekeken en geen melding gezien. Dus hopelijk is mijn probleem nu opgelost. 

Dank je wel allemaal voor het meedenken 

Willem-A1
Oud Community-lid

En toch snap ook ik die melding niet...