NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds enkele weken zijn al mijn commerciële zenders verdwenen op 1 van mijn beide TV's. Melding is: "Gecodeerd programma". Was volgens mij vlak na onderhoudswerkzaamheden. Al diverse dingen geprobeerd, zoals zenderpakket opnieuw ophalen (via Mijn Ziggo), CI+ module opnieuw installeren en zenders opnieuw installeren, alles dus zonder resultaat.
Wat kan de oorzaak zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan is je ci+ kapot even bellen met ks of mod vragen voor swap
Zijn de zenders opnieuw opgehaald met de CI+ module uit de TV?
Zo nee, probeer dat eens en dan de CI+ module met smartcard erin en de zenders opnieuw ophalen.
Zo ja, laat het hier weten, dan moet er dieper gekeken worden.
Gebeurt hier regelmatig, al jaaaren. Of ik zap heen/terug naar een ander kanaal.
Indien hardnekkig, zet de tv uit. Wacht even en weer aan.
Hier staan 2 LG t.v.’s. > 5 en > 10 jaar oud.
Zenders eerst zoeken dan pas ci+ er in.
Instellingen ferq 474.000 netwerk id 5555. Zoeken dan rtl 4 zetten dan ci+ er in. Kan zijn dat invoer kapot is of er is iets mis met met de ci+. Meestal na onderhoud kunnen zenders verdwijnen zeker met philips tv en moeten zenders opnieuw gezocht worden
Helaas, nog steeds dezelfde melding bij alle commerciële zenders: "Gecodeerd programma".
Probleem niet verholpen.
Refresh laten sturen door klanten service. Werkt dit niet ci+ kapot of tv. Je kan hem tijdelijk op 4444 zetten zodat je wel tv kan kijken
Wat bedoel je met "refresh"?
Rechten verversen van de kaart. Klantenservice weet wel wat dat is
Refresh die door ks of monteur gestuurd word is anders dan die via mijn ziggo. Tevens even kijken op je kaart goed in de module zit. Als je zeikant kijkt de lange kant heb je small en breed stuk. Chip van de kaart moet aan de brede kant.
Bedankt voor de tip Teun maar heeft helaas geen effect.
Heb je voor de andere tv ook een module of een mediabox. In het eerste geval zou je eens kunnen wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.
Goeie tip Youriy, stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Met de CI+ module + kaart uit de andere TV werkt het wel. Ligt dus in elk geval niet aan de TV.
Dan is je ci+ kapot even bellen met ks of mod vragen voor swap
Heb ook de andere kaart in de goede CI+ module gestopt maar dan werkt het ook niet. Betekent dat dat de kaart en module aan elkaar gekoppeld zijn? (dus niet uitwisselbaar?)
Voormalig upc gebied idd gekoppeld.
Bedankt allemaal voor de snelle hulp en tips.
Net bij KS een nieuwe mediabox besteld. CI+ module heb ik destijds zelf aangeschaft en zou nu dus weer voor een nieuwe moeten betalen. Mediabox is gratis en wil de extra mogelijkheden ook wel eens uitproberen.
In jouw geval zijn smartcard en module dus niet gekoppeld. Ik zou 'm nogmaals eens proberen te activeren om hem werkend te houden. Je weet nooit of ie nog eens van pas komt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.