1
Vraag
2
Reacties
Martin17

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Commerciële zenders verdwenen

Sinds enkele weken zijn al mijn commerciële zenders verdwenen op 1 van mijn beide TV's.  Melding is: "Gecodeerd programma". Was volgens mij vlak na onderhoudswerkzaamheden. Al diverse dingen geprobeerd, zoals zenderpakket opnieuw ophalen (via Mijn Ziggo),  CI+ module opnieuw installeren en zenders opnieuw installeren, alles dus zonder resultaat.

Wat kan de oorzaak zijn?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dan is je ci+ kapot even bellen met ks of mod vragen voor swap

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57638Posts
  • 3841Oplossingen
  • 14060Likes

Zijn de zenders opnieuw opgehaald met de CI+ module uit de TV?

Zo nee, probeer dat eens en dan de CI+ module met smartcard erin en de zenders opnieuw ophalen.

Zo ja, laat het hier weten, dan moet er dieper gekeken worden.

Ennu

Stamgast
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebeurt hier regelmatig, al jaaaren. Of ik zap heen/terug naar een ander kanaal.
Indien hardnekkig, zet de tv uit. Wacht even en weer aan.
Hier staan 2 LG t.v.’s. >  5 en > 10 jaar oud. 

tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Zenders eerst zoeken dan pas ci+ er in.

Instellingen ferq 474.000 netwerk id 5555. Zoeken dan rtl 4 zetten dan ci+ er in. Kan zijn dat invoer kapot is of er is iets mis met met de ci+. Meestal na onderhoud kunnen zenders verdwijnen zeker met philips tv en moeten zenders opnieuw gezocht worden

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, nog steeds dezelfde melding bij alle commerciële zenders: "Gecodeerd programma".

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem niet verholpen.

 

tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Refresh laten sturen door klanten service. Werkt dit niet ci+ kapot of tv. Je kan hem tijdelijk op 4444 zetten zodat je wel tv kan kijken

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat bedoel je met "refresh"?

tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Rechten verversen van de kaart. Klantenservice weet wel wat dat is

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

@Martin17 . Of eens proberen met de alternatieve codes voor de philips tv's.

 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/alternatieve-netwerknummers-voor-philips-tvs-op-ziggo-kabel-....

 

Teun.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57638Posts
  • 3841Oplossingen
  • 14060Likes

@Martin17  schreef:

Wat bedoel je met "refresh"?


@tjhslangen 

@Martin17 Refresh is hetzelfde als zenderpakket opnieuw ophalen (via Mijn Ziggo) wat je al gedaan hebt.

tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Refresh die door ks of monteur gestuurd word is anders dan die via mijn ziggo. Tevens even kijken op je kaart goed in de module zit. Als je zeikant kijkt de lange kant heb je small en breed stuk. Chip van de kaart moet aan de brede kant.

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de tip Teun maar heeft helaas geen effect.

youriy
Expert
Expert
  • 2089Posts
  • 116Oplossingen
  • 379Likes

Heb je voor de andere tv ook een module of een mediabox. In het eerste geval zou je eens kunnen wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goeie tip Youriy, stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Met de CI+ module + kaart uit de andere TV werkt het wel. Ligt dus in elk geval niet aan de TV.

tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dan is je ci+ kapot even bellen met ks of mod vragen voor swap

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ook de andere kaart in de goede CI+ module gestopt maar dan werkt het ook niet. Betekent dat dat de kaart en module aan elkaar gekoppeld zijn? (dus niet uitwisselbaar?)

tjhslangen

Gedreven Raadgever
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Voormalig upc gebied idd gekoppeld. 

Martin17
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt allemaal voor de snelle hulp en tips.

Net bij KS een nieuwe mediabox besteld. CI+ module heb ik destijds zelf aangeschaft en zou nu dus weer voor een nieuwe moeten betalen. Mediabox is gratis en wil de extra mogelijkheden ook wel eens uitproberen.

youriy
Expert
Expert
  • 2089Posts
  • 116Oplossingen
  • 379Likes

In jouw geval zijn smartcard en module dus niet gekoppeld. Ik zou 'm nogmaals eens proberen te activeren om hem werkend te houden. Je weet nooit of ie nog eens van pas komt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic