Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Imco
Level 2

Combinatie ziggobox en tv lastig voor ouderen

Bij mijn schoonmoeder  van 80 lopen we elke keer tegen het probleem aan dat de Tv door haar met de afstandsbediening van de TV op HDMI1 gezet moet worden, dit wordt niet onthouden.

Daar de media box anders niet Beeld toont is dit lastig, ze snapt het werken met 2 bedoeningen domweg niet meer.

Is de media box perse nodig? Ik heb bij mijn moeder ook Ziggo en de combinatie van

router en tv met een card in de tv en geen box nodig.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R
Level 16

Je zou een ci + module kunnen nemen. Als de tv er voor geschikt is tenminste.

Of je koopt een nwe TV die wel kan onthouden.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Template
Level 17

Afhankelijk van de soort tv is het mogelijk dat Ci+module gebruikt wordt.

Overigens heeft leeftijd er niks mee, te maken. Dit benoemen is denigrerend naar ouderen 

0 Kudos
S4R
Level 16

Je zou een ci + module kunnen nemen. Als de tv er voor geschikt is tenminste.

Of je koopt een nwe TV die wel kan onthouden.

0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

In veel TV's kun je instellen in de instellingen met welke HDMI ingang de TV aan moet gaan.

Welke TV is het precies?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemoren @Imco 

Wat fijn dat jij dit voor je schoonmoeder op je neemt. Ik kan me voorstellen dat het gebruik van 2 afstandsbedieningen niet functioneel is, en op die leeftijd nog wel eens vergeten kan worden.

Zo te zien hebben onze experts je hier al van aardig wat advies voorzien. Kom je daarmee zo verder?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Template  schreef:

Overigens heeft leeftijd er niks mee, te maken. Dit benoemen is denigrerend naar ouderen 

Ik denk niet dat @Imco dit denigrerend heeft bedoeld.

0 Kudos
Imco
Level 2
Topicstarter

Ik ga met een module aan de slag. Overigens zeker niet denigrerend bedoeld. Er komt ook een tv die het wel onthoud. Maar elke verandering moet je rustig brengen.. bedankt