1
Vraag
2
Reacties
ginger000

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Coaxkabel te kort: 2 in elkaar schuiven mogelijk?

Goedemiddag, van Ziggo heb ik een 5 m. antennekabel, helaas net iets te kort. Nu heb ik van Ziggo ook nog een 1,5 m antenne kabel, kan ik deze aan de 5 m. zetten/schuiven of krijg ik dan sinaal verlies?
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Hoi ginger000 en welkom op de community.

Voor nood kan je de 2 kabels verbinden, je krijg wel signaal verlies en voor mooie zou je een 10 meter kabel kunnen gebruiken.
Je kan tegenwoordig voor een paar euro al 10 meter kopen bij de kringloopwinkels, maar die van Action of bouwmarkt zijn ook goed.


De 2 kabels verbinden met elkaar geeft hooguit 1 dbmv verlies ipv daarvan 10 meter coax gebruiken geeft evenveel verlies.

Het is geen nette oplossing maar het kan zeker goed werken.

Maar mooiste oplossing is ( als je er de beschikking over hebt ) een 10 meter kabel knippen op de juiste lengte en daar een kabelkeur coax stekker op de juiste manier op monteren , of je koopt precies de goede lengte kabel en zet daar 2 stekkers kabelkeur op 😉

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Hoi ginger000 en welkom op de community.

Voor nood kan je de 2 kabels verbinden, je krijg wel signaal verlies en voor mooie zou je een 10 meter kabel kunnen gebruiken.
Je kan tegenwoordig voor een paar euro al 10 meter kopen bij de kringloopwinkels, maar die van Action of bouwmarkt zijn ook goed.
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Let wel op dat de coax kabel goed afgeschermd is. 4g bestendig. Anders krijg je storing op zenders van tv.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Hoi ginger000 en welkom op de community.

Voor nood kan je de 2 kabels verbinden, je krijg wel signaal verlies en voor mooie zou je een 10 meter kabel kunnen gebruiken.
Je kan tegenwoordig voor een paar euro al 10 meter kopen bij de kringloopwinkels, maar die van Action of bouwmarkt zijn ook goed.


De 2 kabels verbinden met elkaar geeft hooguit 1 dbmv verlies ipv daarvan 10 meter coax gebruiken geeft evenveel verlies.

Het is geen nette oplossing maar het kan zeker goed werken.

Maar mooiste oplossing is ( als je er de beschikking over hebt ) een 10 meter kabel knippen op de juiste lengte en daar een kabelkeur coax stekker op de juiste manier op monteren , of je koopt precies de goede lengte kabel en zet daar 2 stekkers kabelkeur op 😉
ginger000
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Bedankt voor het advies, ik ga het proberen. Ik laat het weten als het beeld slecht is.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zou de kringloop en de Action toch echt overslaan v.w.b. coax kabels. Koop bv. liever een kabel van Hirschmann, al dan niet afgemonteerd met dito stekkers. En koop een kabel welke zeker 4-5G proof is, dus minstens 2-voudig, of nog liever 3-voudig afgeschermd en houd je absoluut aan de montagevoorschriften daarvan, zoals niet scherp buigen en niet meermaals op eenzelfde plaats. Dat word erop of erbij vermeld. Je weet dan zeker dat je goed en toekomstgericht bezig bent.
ginger000
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Bedankt Willem-A,

Ik had ook al vernomen dat je zeker niet bij de action of kringloop moet kopen, is het toevallig zo'n speciale kabel dan is het geen probleem, maar uit ervaring weet ik dat het nog uit het analoge tijdperk komt, de beide ( 5 & 1,5 M ) die ik nu heb zijn van Ziggo en zijn beide nieuw dus goede kwaliteit. Nogmaals bedankt voor het advies.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Een HDMI kabel bij de Action, prima. Een aantal andere kabels zijn ook nog best goed te doen, maar analoge audio kabels (tulp/cinch) kun je, net als coax kabels maar het best laten liggen. Ze hebben ook wel prima artikelen, maar je moet echt opletten met wat je er koopt. Geen kritiek, maar gewoon een advies. Maar dat had je al begrepen ... :wink:
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
UTP kabels van action ook echt laten liggen. Echt, voor die paar centen extra koop je beter kwaliteitsspullen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
efok wrote:
UTP kabels van action ook echt laten liggen. Echt, voor die paar centen extra koop je beter kwaliteitsspullen.



Daar heb ik er wel een paar van. Werken in mijn situatie meer dan uitstekend. Maar het wisselt weleens wat ze hebben liggen. Maar dat is met veel spullen die ze hebben het geval.

Toch zijn de HDMI switchen die ze verkopen ook erg goed voor de slechts 4,99 die ze altijd kostten. Zie ze niet meer op het moment, maar ze werken prima, schakelen ook nog automatisch over en werken ook nog eens via een afstandsbediening, waarbij niet eens een voeding nodig is op het apparaat. Maar het zijn vaak tijdelijke producten. Soms best goede merken, soms flut, en daar moet je een beetje het midden tussen zoeken. En voor de prijzen die men vaak vraagt is het best leuk eens wat uit te proberen.
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes
Je kunt het beste een kabel kopen van het merk ``Hirschmann``, deze zijn 4G afgeschermd en is te koop bij o.a. de Mediamarkt. ja ook in de lengte van 10 mtr. deze is al kant en klaar. Misschien een optie?
ginger000
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik will iedereen bedanken voor hun hulp,de voorlopige oplossing is dat ik de 2 kabels van Ziggo 5 + 1,5 in elkaar heb geschoven. Het resultaat is goed , ik zie geen kwaliteitsverlies.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
ginger000 wrote:
Ik will iedereen bedanken voor hun hulp,de voorlopige oplossing is dat ik de 2 kabels van Ziggo 5 + 1,5 in elkaar heb geschoven. Het resultaat is goed , ik zie geen kwaliteitsverlies.


Mooi goed om te horen , het kan echt wel zonder veel extra moeite en kosten 😉
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor de terugkoppeling, ginger000. Altijd leuk om te lezen of iets wel of niet werkt. Nog leuker is het als iets gewoon goed werkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic