1
Vraag
2
Reacties
Jeffrey11kampen

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Coax kabel afgeknipt in nieuwe woning

Hallo,

Om mijn media box aan te sluiten heb ik een coax kabel nodig bij de modem en bij mijn mediabox als ik het goed heb. 

 

Nu gaan wij binnenkort verhuizen ( nu nog druk aan het klussen), maar daar loopt een coax kabel van onder de grond rechtsreeks naar de woonkamer en daar is die ook nog eens afgeknipt. 

Hoe kan ik het weer krijgen zoals het hoort ? 

 

Groeten 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Bij verhuizing heb je recht op een monteur.

 

Die kan een nieuw eerste aansluitpunt maken, zelf mag je dit overigens niet doen.

 

Wil je dit eerste aansluitpunt in de meterkast, kijk dan hier.

Ziggo hoofdaansluiting.nl

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Bij verhuizing heb je recht op een monteur.

 

Die kan een nieuw eerste aansluitpunt maken, zelf mag je dit overigens niet doen.

 

Wil je dit eerste aansluitpunt in de meterkast, kijk dan hier.

Ziggo hoofdaansluiting.nl

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Jeffrey11kampen 

Met afgeknipt bedoel je dat hij los uit de vloer komt? Is dat een dikke groene kabel of een dunnere witte? Het kan zijn dat de vorige bewoners een verlengkabel hebben aangesloten vanaf de plek waar de coax-aansluiting jullie huis binnenkomt. Misschien kun je kijken of er -wellicht in de meterkast- nog ergens anders een aansluiting zit? 
Mocht dit de enige aansluiting zijn, dan kan er via een moderator een afspraak worden gemaakt voor een monteur die het spul weer netjes en aansluitbaar maakt

Jeffrey11kampen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt hij is groen en komt los uit de vloer ( afgeknipt ) , en in de meterkast zit niks. 

 

Jeffrey11kampen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij verhuizen gratis recht op een monteur? 

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

Kosten installatiemonteur
Een bezoek van de installatiemonteur is gratis tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing.

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Niet alles is gratis! 

 

 

Kosten installatiemonteur

Een bezoek van de installatiemonteur is gratis tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing.

Als de monteur er toch is… helpt hij of zij graag met andere klussen. Denk aan je tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer.  Voor die werkzaamheden betaal je wél.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als de kabel groen is dan is het geen afgeknipte coax-kabel die door de vorige bewoner vanaf de huisaansluiting is verlengd. Ik hoop dat er genoeg lengte onder de vloer vandaan komt. 😳
Ja die monteur is gratis. Zoals @Steefb al schreef is deze aansluiting de verantwoordelijkheid van de kabelaanbieder en zorgt een monteur van Ziggo dat de correcte aansluiting wordt gemonteerd en alles netjes voor elkaar komt. Hij zal waarschijnlijk ook het modem aansluiten en controleert of het spul werkt.

Een moderator zoals @Sander zal zorgen dat er een afspraak wordt gemaakt.

Gaat lukken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nee, niet alles is gratis. Maar we hebben het ook over het AOP, het Abonnee Overname Punt ofwel de huisaansluiting. Als je zo'n monteur allerlei kabels door je huis laat trekken, moet je dat natuurlijk wel zelf betalen.

Jeffrey11kampen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de tips. 

Het aansluiten van modem en media box gaat me zelf wel lukken. 

Heb nu alles los liggen wat het voor een ziggo monteur makkelijker maakt om de coax kabel te leggen. 

Alleen ga ik er niet binnen 8 weken wonen dus moet ik het zelf betalen. 

Heb dit telefonisch uit gelegd en via chat maar ziggo stuurt me van het kasje naar de muur. 

Ook in de winkel geweest en die zeggen als je even meet hoeveel meter kabel je nodig hebt dan kan je dat zelf wel doen, vervolgens wil ik 10 meter hebben en hebben ze het niet.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jeffrey11kampen 

Je woont nu dus nog op je oude adres waar je Ziggo-abonnement ook nog loopt en je gaat op een datum na 8 weken verhuizen? Dan kun je toch de plek vrijhouden waar de groene coax-grondkabel uit de vloer komt en pas het abonnement overzetten/verhuizen naar je nieuwe adres als je weet wanneer je gaat verhuizen?

Dan is het wèl kosteloos. 😎

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Jeffrey11kampen van harte welkom op de Ziggo Community. En natuurlijk van harte met je nieuwe woning. Leuk dat je de diensten van Ziggo gaat meenemen.

Wat hier al wat als tip wordt gegeven deel ik ook nog even: als je niet nu, maar pakweg een week voor je ook écht gaat verhuizen, de verhuizing gaat doorgeven aan Ziggo heb je wél recht op de installatie. Wel uiteraard volgens de al eerder genoemde spelregels.

In winkels is inderdaad niet altijd alles maximaal op voorraad of te krijgen. Maar 10 meter coaxkabel is via de betere electronica-zaken of sites wel te bestellen.

Kan je hier iets mee? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic