1
Vraag
2
Reageer en help mee
pv123

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Coax kabel in slaapkamer

Beste Ziggo,

Dit is de setup voor de woonkamer en het werkt goed:

Nu wil ik graag in de slaapkamer ook TV kijken. Daar zit in de muur een soortgelijke wanddoos (zonder dat groene kabeltje waarvan ik niet weet wat het is). Ik verbind de coax kabel ermee maar heb 0% signaal en de Mediabox kan geen zenders vinden.

Wat nu?

5 Reacties 5
HereIsTom

Gedreven Raadgever
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Ik weet niet, maar die aansluiting ziet er verre van goed uit.

Een losse groene kabel is zeer vreemd.

Heb je dit kastje al eens open gehad om te kijken hoe het zit aangesloten, kun je gelijk een foto plaatsen hoe dat eruit ziet.

Waar zit de hoofdaansluiting?

pv123
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Tom.

Het kastje is de hoofdaansluiting. Dit is door mij nog nooit open gemaakt en door de vorige bewoners zo in elkaar gezet (in woonkamer, jaren 60 huis).

Ik zie ook geen coax verbinding tussen beneden en boven en begin te vermoeden dat die groene kabel dat zou kunnen zijn en nooit mooi is weggewerkt?

Zal het spoedig testen en anders open maken. 

HereIsTom

Gedreven Raadgever
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Ja ik ben benieuwd hoe dat is aangesloten binnenin, als dat de hoofdaansluiting is ziet het er vreemd uit met die losse kabel.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7958Posts
  • 505Oplossingen
  • 1741Likes

pv123 wrote:

Bedankt voor je reactie Tom.

Het kastje is de hoofdaansluiting. Dit is door mij nog nooit open gemaakt en door de vorige bewoners zo in elkaar gezet (in woonkamer, jaren 60 huis).

Ik zie ook geen coax verbinding tussen beneden en boven en begin te vermoeden dat die groene kabel dat zou kunnen zijn en nooit mooi is weggewerkt?

Zal het spoedig testen en anders open maken. 

het is niet toegestaan om zelf aan de hoofdaansluiting te sleutelen daarvoor moet een ziggo monteur komen die hem vervangt 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12748Posts
  • 1036Oplossingen
  • 3494Likes

Goedemorgen @pv123 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Het aansluitpunt wat ik zie op de foto is niet volgens onze richtlijnen gemonteerd en lijk ook verouderd. 
Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je geregeld op dinsdag 29 december 2020 tussen 08:00 uur en 13:00. Deze monteur kan het aansluitpunt
vervangen en volgens de huidige richtlijnen monteren. Mocht de afspraak niet schikken op die datum, dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. 
Laat maar weten wat je bevindingen zijn nadat de monteur is langs geweest. 

Alvast fijne feestdagen en een gezond & gelukkig 2021 gewenst!

Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic