1
Vraag
2
Reacties
Bart10

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Coax gebruiken icm Next Mini

We hebben sinds kort de Next Mini. Deze werkt momenteel goed over de wifi alleen is dit signaal niet altijd even betrouwbaar. De router staat in de meterkast en vanaf daar loopt er een coax naar de woonkamer. Helaas is het vanwege de vele bochten niet mogelijk om de coax te vervangen door een utp-kabel. Nu lees ik over bepaalde adapters waarmee je de coax-kabel geschikt kunt maken om een internetsignaal overheen te sturen. Tegelijk lees ik weer tegenstrijdigheden.

 

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan ik gebruik maken van de coax-uitgang in de woonkamer om vanaf daar een utp-kabel naar de Next Mini te trekken

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of je probeert een SmartWifi pod, die zijn uitermate stabiel.

Je huurt er één voor € 1,25 per maand en als het niet bevalt, kun je die opzeggen.

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

Bekijk in context

Bart10
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb inmiddels de pods besteld en het signaal lijkt aardig stabiel te zijn. Dus so far so good!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je hebt het waarschijnlijk over moca, dit is vrij duur en niet fool-proof.

 

Veel eenvoudiger is een gewone next te nemen.

Of voor een goede wifi verbinding te gaan.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bart10  In principe zou dit moeten kunnen met een zogenaamde MoCa adapter moeten kunnen:
Internet over coax adapters - Televisie - Consument - Assortiment | Hirschmann Multimedia (hirschman...
Of de stabiliteit voor de Next mini goed genoeg is dat durf ik niet te zeggen is natuurlijk ook weer afhankelijk van de kwaliteit coax die gebruikt is.
Wat eventueel ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is via het stroomnet netwerkaansluiting naar de Next mini te brengen denk dan bv aan zoiets:

dLAN Powerline-adapters voor het beste internet en de beste WiFi | devolo AG

Genoemde apparatuur is slechts als voorbeeld bedoeld, wil niet zeggen dat een ander merk niet goed is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of je probeert een SmartWifi pod, die zijn uitermate stabiel.

Je huurt er één voor € 1,25 per maand en als het niet bevalt, kun je die opzeggen.

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Misschien zijn de Ziggo pods een oplossing? 

Of een powerline adapter. Die stuurt het internet signaal over het normale stroomnet.

Powerline is niet altijd even stabiel en relatief duur.

 

Ik heb zelf een pod bij mijn tv geplaatst en daar de internet kabel ingestopt en die verbonden met mijn tv die ook slecht werkt met Wifi.

 

Je moet wel een geschikt modem hebben voor het gebruik van de pods. En die kosten 1-2 Euro/m huur.

 

Opzich zou het vervangen van coax door UTP kabel moeten kunnen. Die kabel is dunner. Zitten er echter scherpe bochten in de leiding dan kan het vervangen misgaan en heb je niets meer.

 

Probeer de pods eerst zou ik zeggen. Werkt dat niet dan weer opzeggen.

Bart10
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat klinkt als een goede oplossing! Ga ik eens proberen

Bart10
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk dat ik dan toch ga kijken of ik het wifi signaal kan verbeteren via het stroomnet met de SmartWifi pods

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi gaat niet via de stroom 🙂, maar via de wifi van het modem en dat is een stuk sneller en stabieler.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Bart10 Welkom op de Ziggo Community!
Het is alweer even geleden en ik ben dan ook erg benieuwd hoe het nu gaat. Kun je een update geven? 🙂

Bart10
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb inmiddels de pods besteld en het signaal lijkt aardig stabiel te zijn. Dus so far so good!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic