1
Vraag
2
Reacties
Sj44kie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Coax aansluiting

Hoi,

 

Ik had een ziggo monteur over de vloer maar die heeft aan de verkeerde kant van de kamer de coax gemaakt. Nu heb ik zelf vanaf het modem coax onder het huis door getrokken naar de goede kant maar hier zitten nog geen connectors op. Nu was mijn vraag welke connectors ik nodig heb voor het modem met de next box aan te sluiten. Misschien een linkje of kan ik deze gratis van ziggo krijgen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo is alleen verantwoordelijk voor de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, verder is voor jezelf.

Een modem verder weg van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt kan prima werken, maar je hebt geen garantie.

De volgende werkwijze is het makkelijkst met de minste kans op storing.

Maak een afgeschermde metalen coax stekker aan de coax kabel en druk daar een POA-01 B splitter op, daar kan het modem en de Next box op worden aangesloten.

Voor materialen tegen kostprijs, behalve stekkers: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

Voorbeeld van stekkers: Coax Stekker Winkel Online - Goedkoopste Coax Plug en stekkers (allekabels.nl)

1111.png

 

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee.

De Next wordt middels Coax verbonden met het Ziggo punt voor live TV, en met een netwerkkabel vanuit de Connectbox voor de interactieve functies.

Voor live TV gebruik je coax en de connectoren zoals afgebeeld in de reactie van @Bert @ deze sluit je direct op het overname punt aanb2b2.jpg

Of via een splitter waarvan 1 kabel naar de Connectbox gaat en 1 naar de Next.

Screenshot_20210201-125211_Chrome.jpg

 

 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je hebt 1 maal female nodig en 1 maal male.

Zie de uitgang van de splitter en de ingang van de Next.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo is alleen verantwoordelijk voor de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, verder is voor jezelf.

Een modem verder weg van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt kan prima werken, maar je hebt geen garantie.

De volgende werkwijze is het makkelijkst met de minste kans op storing.

Maak een afgeschermde metalen coax stekker aan de coax kabel en druk daar een POA-01 B splitter op, daar kan het modem en de Next box op worden aangesloten.

Voor materialen tegen kostprijs, behalve stekkers: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

Voorbeeld van stekkers: Coax Stekker Winkel Online - Goedkoopste Coax Plug en stekkers (allekabels.nl)

1111.png

 
Sj44kie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind nu niet het antwoord wat ik zoek. Ik wil weten welke connector ik nodig heb om aan mijn coax te knijpen. Dus van coax>modem en coax>next box..

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Sj44kie
Ik begrijp even niet zo goed waar je precies naar op zoek bent. 
De connectoren die Bert hierboven aangeeft zijn de juiste types die je nodig hebt om je Next box mee te verbinden naar je Ziggo hoofdaansluiting of splitter.
Losse connectoren om op een coaxkabel te monteren om het modem mee aan te sluiten leveren we helemaal niet. Dit omdat je hiervoor een kabel van ons geleverd hebt gekregen van 1,5 meter én het wenselijk is om het modem wel binnen 1,5 meter op je modem aan te sluiten.

Mocht ik je verkeerd hebben begrepen en een andere vraag hebben, hoor ik het graag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Sj44kie schreef: "mijn vraag welke connectors ik nodig heb voor het modem met de next box aan te sluiten"

"Ik wil weten welke connector ik nodig heb om aan mijn coax te knijpen. Dus van coax>modem en coax>next box.."

Heb je het over een coax kabel knijpen of over een netwerkkabel / UTP kabel knijpen?

 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De verkeerde kant dat kan bijna niet mischien niet de meest ideale plek? Was er helemaal geen aansluitpunt dat er een monteur nodig was? De groene kabel komt op een bepaalde plek binnen tegenwoordig is dat de meterkast, in oudere woningen kan dat ergens anders zijn. Vaak de kamer het dichstbij de straat, dat is dan niet altijd de plek waar je de TV neer wil zetten.

Om de Next op de Connectbox aan te sluiten heb je utp/ netwerk kabel en RJ45 connectoren nodig. 

Kant en klaar via Ziggo kan ook.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/31410

 

Sj44kie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je moet je next box toch met coax verbinden aan je modem? Ik heb een 25meter coax kabel tussen modem en tv kast liggen en daar moeten stekkers aan. Nu wil ik weten welke want in het eerste antwoord zie ik 3 verschillende.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee.

De Next wordt middels Coax verbonden met het Ziggo punt voor live TV, en met een netwerkkabel vanuit de Connectbox voor de interactieve functies.

Voor live TV gebruik je coax en de connectoren zoals afgebeeld in de reactie van @Bert @ deze sluit je direct op het overname punt aanb2b2.jpg

Of via een splitter waarvan 1 kabel naar de Connectbox gaat en 1 naar de Next.

Screenshot_20210201-125211_Chrome.jpg

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Je moet je next box toch met coax verbinden aan je modem?"

 

Nee, een modem heeft geen coax uitgang, alleen netwerkkabel / UTP uitgangen voor een internet verbinding en wifi internet verbindingen.

Voorbeeld: De eerste plaats waar Ziggo binnenkomt, daar kan een coax splitter op geplaatst worden met 1 coax uitgang naar het modem en 1 coax uitgang gaat naar de Next box.

(Er kunnen allerlei andere mogelijkheden zijn.)

Daarnaast moet de Next een internet verbinding hebben via wifi of via een netwerkkabel / UTP kabel.

 

De coax stekkers zijn een voorbeeld van de mogelijkheden, ze zijn verder hetzelfde, gebruik geen niet afgeschermde rechthoekige plastic stekkers, die zijn niet afgeschermd.

Maar als je deze coax techniek niet beheerst, kijk dan eerst goed hoe een dergelijke stekker aangesloten moet worden.

 

Hirschmann montagefilm KOKWI 3 en KOSWI 3 - YouTube

 
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...Ik had een ziggo monteur over de vloer maar die heeft aan de verkeerde kant van de kamer de coax gemaakt. Nu heb ik zelf vanaf het modem coax onder het huis door getrokken naar de goede kant..."



Misschien begrijp ik u niet goed of u begrijpt het bovenstaande nu goed, maar ...

...daar waar de groene Ziggo coax het huis binnen komt, daar wordt door Ziggo altijd de AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ) geplaatst.

De coaxkabel tussen de AOP en de Ziggo modem/router kan maximaal enkele meters zijn. Maakt u die te lang, dan gaat e.e.a. niet werken, want dan maakt de Ziggo modem/router geen verbinding met Ziggo.

Ik weet niet waar en hoe die 25 meter coax ligt, maar die lengte kan dus niet tussen AOP en de Ziggo modem/router. Als u die extra coax lengte gebruikt, om door te lussen vanaf de Ziggo modem/router ( of vanaf de AOP ) naar b.v. een tv, dan is dat wel mogelijk. Echter, 25 meter is erg lang, waardoor er misschien te weinig signaal ( aan het einde ) overblijft, om daarvan nog een beeld ( op uw tv ) te maken. Voor deze lengte zou misschien een coax-versterker nodig zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Voor 25 meter coax heb je vrijwel zeker een coax versterker nodig om het signaal zover op de goede sterkte te krijgen.

Coax signaalversterker | Ziggo

Sj44kie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik bedoelde inderdaad van de splitter naar de next box. Mijn fout. Heb ik male en female nodig? Of 2x male of 2x female? Voor splitter naar next box?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je hebt 1 maal female nodig en 1 maal male.

Zie de uitgang van de splitter en de ingang van de Next.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic