Sinds 2011 gebruiken wij met redelijke tevredenheid een Cisco 8485DVB met smartcard bij onze enige TV, in de woonkamer. Soms moet ie gereset of springt hij terug van 1080i naar 720p, maar al met al hebben we 10 jaar TV kunnen kijken zonder onoverkomelijke obstakels.
Vandaag de mail:
Heb je thuis een Cisco mediabox en gebruik je die voor een extra tv? Deze box is verouderd en wordt vanaf maart 2023 niet meer door ons ondersteund. Hierdoor komen er blijvend foutmeldingen op het scherm. Dat is natuurlijk heel vervelend.
Out of support betekent natuurlijk voor alle Cisco-boxen, niet alleen die bij tweede TV's.
Heeft iemand een idee wat de impact gaat zijn? Gaat alleen interactieve TV stuk of kan het ding straks ook geen DVB-C meer decoderen?
En stel dat het ding echt onbruikbaar wordt: wat kunnen we dan doen om weer te kunnen opnemen en pauzeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik snap dat dit 'vaag' overkomt!
Het interactieve gedeelte gaat er uit en dat ondersteunen we dan niet meer. De tv kan gewoon blijven werken maar je kan daarbij dus meer foutcodes ervaren. In de mail die je hebt gekregen, staan alternatieven voor een eventueel 2e tv dus daar zou ik wel even naar kijken! Als daar wel wat voor je tussen zit, zou je er gebruik van kunnen maken en weet je zeker dat de 2e tv zorgeloos blijft werken.
CI+ modules blijven gewoon, dat staat hier los van. @huberto
Op dit moment gaat het alleen om de Cisco 8485DVB en Cisco 8455DVB, @John77!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.
Ik gebruik deze Cisco 8485DVB al jaren op mijn zolder, moet hem soms wel vooral op gedecodeerde zenders wel eens extra aan en uit zetten om hem even opnieuw op gang te krijgen, maar heeft het tot nu toe altijd prima gedaan. Maar eens even op zoek naar een andere mogelijkheid m mijn derde beeld in huis (DUAL TV met DVD en normale RF antenne, Scart en HDMI aansluiting) weer van beeld te voorzien. Misschien via een Google chromecast of zo, jammer is dat het bijna latijd weer geld gaat kosten.....
Dat het geld gaat kosten ben ik nog niet zo zeker van.
Wacht hier geduldig de komst van een medewerker van ziggo af.
Die herken je door het woord ziggo voor hun naam.
Meestal binnen de 1 tot 4 dagen zijn ze er wel.
Ergens ben ik geneigd om de shutdown af te wachten. Zo lang DVB-C met CI+ het doet zonder 'nagscreen' heb ik geen reden om dingen te gaan vervangen. Dan maar 'interactief' via Chromecast, want het oude platform was toch al erg kaal de laatste tijd.
Ik vind niet dat er veel verhelderd wordt, ziggo zegt niet wat er niet meer zou werken met ingang van maart. Mogelijk interactieve tv, maar er wordt niets specifiek benoemd.
Hi @huberto!
Het klopt inderdaad dat wij gaan stoppen met het ondersteunen van de Cisco 8485DVB en Cisco 8455DVB. We stoppen hier mee zodat we het netwerk beter kunnen maken en we jullie kunnen wijzen op het betere apparatuur wat we aanbieden.
Je krijgt een mail waarin staat wat de opties zijn en dat je over kan op een andere mediabox. Het is uiteraard aan jezelf of je hier gebruik van wil maken ja of nee.
We ondersteunen de boxen niet meer en daardoor kan je veel foutmeldingen krijgen. Daar kunnen wij dan verder niet meer bij helpen als ze niet meer goed werken.
Hoi @Carlien
Dank voor je antwoord. Je zegt 'daardoor kan je veel foutmeldingen krijgen', maar dat vind ik wel vrij vaag. Is op dit moment al duidelijk hoe de boxen zich gaan gedragen? Is dat bijv. al in een labsetting getest?
Concreet:
@Carlien , stopt de ondersteuning voor de Cisco 8685 ook??
Ik snap dat dit 'vaag' overkomt!
Het interactieve gedeelte gaat er uit en dat ondersteunen we dan niet meer. De tv kan gewoon blijven werken maar je kan daarbij dus meer foutcodes ervaren. In de mail die je hebt gekregen, staan alternatieven voor een eventueel 2e tv dus daar zou ik wel even naar kijken! Als daar wel wat voor je tussen zit, zou je er gebruik van kunnen maken en weet je zeker dat de 2e tv zorgeloos blijft werken.
CI+ modules blijven gewoon, dat staat hier los van. @huberto
Op dit moment gaat het alleen om de Cisco 8485DVB en Cisco 8455DVB, @John77!
Dank, dan gaan we eerst maar eens kijken hoe ver we komen zonder interactief.
@Carlien FYI het gaat dus nog steeds om onze eerste en enige TV.
Hier ook e-mail gekregen over het niet meer ondersteunen van de Cisco media box.
Contact gehad ( telefonisch) met medewerker van Ziggo en die adviseerde de media mini a €4 per maand . Ik vind het vreemd dat er wordt gestopt met ondersteuning en de klant €4 per per maand te laten betalen terwijl m’n Cisco nog prima werkt. Kosteloos omruilen voor een media box mini is niet mogelijk. Niet echt klantvriendelijk Ziggo!
@Carlien dus klanten met een eigen of bruikleen Humax en met een (gekochte) CI module en Smartcard raken ook uitzending gemist en toegang tot on demand kwijt?
Worden die klanten met alleen een CI module ook actief benaderd?
@gijp51 die 4 euro mag enkel in rekening worden gebracht voor een tweede Mediabox de eerste is ten alle tijde bij de abonnementskosten inbegrepen. In dit geval zouden zelfs administratie kosten niet mogen worden gerekend.
De Cisco wordt gebruikt voor een 2e tv in de slaapkamer, het dus wel een 2e media box maar omdat Ziggo zelf stopt met ondersteuning vindt ik het nogmaals onredelijk om mij 4 euro maandelijks in rekening te brengen.
misschien kan ziggo iets doen ter compensatie
@gijp51 duidelijk, dat is inderdaad zuur, deze Cisco is dus ook ooit gekocht.
Het enige wat stopt zover ik het nu goed begrijp is het stukje interactieve TV wat stopt, voor lineaire TV verwacht ik weinig problemen.
@tjhslangen,
Maar gaat dit dan om Fziggo of Fupc Cisco?Of beide?
Hoe bedoel je dat? Wat is dan het verschil tussen de Humax en een CI module in een TV en een Cisco? Zover ik goed op de hoogte ben komt ook op een Humax het video on demand via DVB binnen de netwerk verbinding zou enkel voor het sturen van opdrachten zijn.
Verder als die Cisco al in gebruik is voor de fusie met UPC zal er bijna zeker geen huur voor worden betaald. Die huur is een UPC specifiek ding.
@Verwijderd account stelt een goede vraag wat dat betreft.
@Verwijderd accounthet zijn beiden fziggo boxen. mensen kunnen het best een humax 5300kopen en een schijf eraan hangen
snap het probleem ook niet helemaal. je kunt gewoon tv blijven kijken op deze boxen, interactief gaat eruit. iets wat je koopt blijft niet voor altijd werken...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.