Sinds 2011 gebruiken wij met redelijke tevredenheid een Cisco 8485DVB met smartcard bij onze enige TV, in de woonkamer. Soms moet ie gereset of springt hij terug van 1080i naar 720p, maar al met al hebben we 10 jaar TV kunnen kijken zonder onoverkomelijke obstakels.
Vandaag de mail:
Heb je thuis een Cisco mediabox en gebruik je die voor een extra tv? Deze box is verouderd en wordt vanaf maart 2023 niet meer door ons ondersteund. Hierdoor komen er blijvend foutmeldingen op het scherm. Dat is natuurlijk heel vervelend.
Out of support betekent natuurlijk voor alle Cisco-boxen, niet alleen die bij tweede TV's.
Heeft iemand een idee wat de impact gaat zijn? Gaat alleen interactieve TV stuk of kan het ding straks ook geen DVB-C meer decoderen?
En stel dat het ding echt onbruikbaar wordt: wat kunnen we dan doen om weer te kunnen opnemen en pauzeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@mmhmjanssen ook de Mediabox XL heeft internet toegang nodig daarvoor zit er een modem ingebakken.
Omdat er nu van Cloudopname gebruik wordt en TV Compleet en TV Max alleen kan worden besteld in combinatie met internet. Heeft u niks aan die Mediabox XL behalve dan om TV te kijken.
Voor Ziggo klanten die in voormalig Ziggo gebied wonen is een Humax 5200C nog een optie deze heeft wel een eigen harde schijf, alleen worden die niet meer nieuw gemaakt dus alleen nog tweede hands te vinden.
Zojuist gebeld met Ziggo en kreeg een heel hulpvaardige medewerker aan de telefoon. Die bevestigde dat ik inderdaad niets heb aan die Horizon box en had er begrip voor dat ik weer terug wil naar de oude situatie. Dat zou sowieso moeten kunnen omdat het binnen de bedenktijd van 14 dagen zit. Hij heeft dit voor mij geregeld. Ik moest de Horizon box (voor de zekerheid) maar terugsturen en binnen 3 dagen zou ik terug moeten zijn naar de oude situatie.
Heel benieuwd wat mijn gouwe ouwe Cisco gaat doen eind maart.
Ik wacht ook af. Maar omdat Ziggo zegt dat ik gewoon TV kan blijven kijken met een CI+ Module (icm Smartcard), ga ik ervan uit dat de Tuners van de Cisco's ook gewoon blijven werken (zelfde DVB standaard). Ziggo is wel geupgrade naar CI+ 1.3 modules om interactieve TV mogelijk te maken op de TV, maar de oudere C1+ 1.2 modules blijven ook gewoon werken. Ik heb nu nog interactieve TV via mijn Cisco's, maar als alleen dat uitvalt heb ik er geen moeite mee. Ik gebruik het namelijk nauwelijk en Interactief kan ook via de laptop of computer indien gewenst. (Ik heb nog een oud abonnement met Internet Start en TV Start en wil ook niet meer gaan betalen.)
Hallo, Ik had contact gehad met Ziggo, hoe nu verder?
Heb een zelf gekochte cisco decoder.!
Had een basic abbonement voor 43.50.
Met extra zenders was 12,50 meer.
Dus 56 in totaal.
Na een lang gesprek met ziggo, waren we uitgekomen op:
Hetzefde basic abbonement, maar dan met de next box ivm aansluitingen voor geluid, geen 43.50 maar 56 euro!! Dit betekent dat ik 12.50 per maand voor de deze box moet gaan betalen. Is toch erg veel achteraf, en voel me toch niet lekker hierbij.!
De extra zenders kreeg ik 9 maanden gratis, maar die 12 euro komt er later in het jaar erboven op.
Dus een abbonementsverhoging van 29 %. Kan dat zomaar voor een nieuw kastje?
Groetjes TonyBony
houd er ook rekening mee dat met tv start next (mini) opnemen (cloud opname) niet mogelijk is voor opnamen is minimaal tv compleet vereist
Okay, dus het opnemen met mijn cisco abbonement hebben ze door boxje wissel ook maar effe afgepakt. Bedankt Zi.
opnemen was nooit officieel onderdeel van je abbonement dus heb je ook niet voor betaald
"opnemen was nooit officieel onderdeel van je abbonement dus heb je ook niet voor betaald"
Deels is dit niet helemaal waar, die uitspraak is gebaseerd op het opnemen via de cloud. Dat geeft Ziggo deels extra kosten vanwege de extra ruimte voor de opslag en er zullen extra licentie/distributie rechten voor moeten worden afgedragen. Met de Horizon nu Mediabox XL werden ook lokaal opnames gemaakt voor de nieuwe software bij TV Compleet werdt dat lokaal opnemen zover ik weet ook doorberekend.
@TonyBony als ik je reactie zo lees heb je nu KabelTV de ongecodeerde kanalen en ga je naar TV Start. Je krijgt bijna zeker niet hetzelfde basic abonnement.
ik heb de horizon box xl nog gehad toen het nog upc nederland was en daar hoefde je niet extra te betalen voor opnemen ik had het pakket wat in dit stukje wordt genoemd
De Horizon Mediabox HD met ingebouwde DVR is beschikbaar voor bestaande en nieuwe klanten. Een standaard pakket met 50 TV-zenders, 10 HD-zenders, 60 Mbit internet , bellen, kabel-tv en –radio kost € 54,95. Voor snelle beslissers is er een aantrekkelijke korting gedurende de eerste 6 maanden. De Horizon Mediabox HD wordt gemaakt door Samsung en bevat een Intel Atom Media-processor.
Destijds golden vermoedelijk dan nog andere regels zoals het zonder kosten een opname/ kopie maken voor eigen gebruik wat in principe nog steeds mag, de TV leveranciers wouden daar uiteraard vanaf het cloudsysteem is niet alleen vanuit de providers gekomen, daar hebben de leveranciers echt wel een hand in gehad.
Hoe dan ook zolang de interne harddisk van een Cisco blijft werken is er niks aan de hand.
er is volgens mij ook nooit echt expliciet gezegd dat hij in zijn geheel stopt met werken alleen dat bepaalde zaken stoppen met werken o.a on demand
al zal het wel anders worden als de EPG in zijn geheel stopt met werken alleen geen idee of ziggo dat kan doen
Met cisco kon je idd met tv start opnemen. 1 opnamen en live tv kijken. Nu met de next of de mini moet je idd compleet hebben. Die is 5 euro duurder dan start. Maar dan heb je meerdere opnames te gelijk en 7 dagen terug kijken.
Mxl kreeg je alleen in compleet dus betalen voor opnemen. Alleen sinds next uit is werd mxl in start geleverd zonder opnemen.
Je hebt gelijk Rowi, dit krijg ik nu.:
Internet Basic en TV Start Next & Bellen € 56,00 en 9 maanden gratis de extra zenders en daarna 68,-
Dit had ik: Tv standaard,Internet basic & bellen, Movies en series xl, 7 dagen terugkijken met de app. 55,95 (cisco box)
Krijg nu een next kastje waarmee alles bij elkaar 12,50 duurder word t.ov. het oude. bijna 30% verhoging.
Misschien alles cancelen als je toch nog kan blijven kijken op de cisco. Terugkijken kan ik via de app, dus het interactieve gedeelte van cisco heb ik niet meer nodig. Maar de de grote vraag is, blijft de Cisco wel werken op nde tv alleen. Is niet echt duidelijk.
In principe stopt de ondersteuning en wat functies meer niet.
Zo ondersteunt Ziggo de Humaxen ook niet meer, tenzij er een klant is met een bruikleen model. Verder zullen de eigen Humax modellen gewoon blijven werken in ieder geval om gewoon tv te kijken. Wat zover ik het allemaal volg ook met de eigen Cisco's het geval zal zijn.
@TonyBony Je bent verkeerd voorgelicht en iets aangesmeerd wat je niet nodig hebt. Mij was het zelfde verhaal verteld door een medewerker, alleen ben ik niet akkoord gegaan met meer betalen omdat ik vind dat als Ziggo een probleem voor mij veroorzaakt, ik niet voor de kosten op moet draaien. Later bleek gelukkig dat de Cisco gedeeltelijk gewoon blijft werken, alleen LiveTV/OnDemand werkt strak niet meer. Dus opnemen, pauzeren en EPG wel.
@TonyBony Je kunt het nog terug draaien
@TonyBonyZiggo heeft het nog niet officieel bevestigd, maar mijn vermoeden is dat de Cisco's gewoon blijven werken voor het ontvangen van TV en EPG en dat je gewoon kunt blijven opnemen en pauzeren op de interne harddisk. Waarom denk ik dit? Omdat Ziggo mij als alternatief een CI+ module met smartcard aanbood om in ieder geval nog gewoon TV te kunnen kijken via de TV zelf (met module). Echter, de Cisco doet eigenlijk hetzelfde als een CI+ module met smartcard, namelijk het signaal van de tuner(s) decoderen.
Zolang CI+ modules met smartcard blijven werken, zal je Cisco dat ook doen.
Ik heb zelf besloten nog niks aan te schaffen en gewoon af te wachten. Mochten mijn Cisco's onbruikbaar worden, dan heb ik ook geen speciefieke reden meer om bij Ziggo te blijven en ga ik opnieuw shoppen.
Zolang Ziggo DVB-C blijft gebruiken zullen alle dvb tuners blijven werken. Pas als die techniek gedag wordt gezegd onstaat er een uitdaging voor klanten die nog geen Mini of Next heeft.
Ondemond word gestopt. Live tv kijken en opnemen kan gewoon nog. Alleen kans dat je wat meer foutmeldingen krijgt en er word geen nieuwe firmware opgezet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.