Sinds 2011 gebruiken wij met redelijke tevredenheid een Cisco 8485DVB met smartcard bij onze enige TV, in de woonkamer. Soms moet ie gereset of springt hij terug van 1080i naar 720p, maar al met al hebben we 10 jaar TV kunnen kijken zonder onoverkomelijke obstakels.
Vandaag de mail:
Heb je thuis een Cisco mediabox en gebruik je die voor een extra tv? Deze box is verouderd en wordt vanaf maart 2023 niet meer door ons ondersteund. Hierdoor komen er blijvend foutmeldingen op het scherm. Dat is natuurlijk heel vervelend.
Out of support betekent natuurlijk voor alle Cisco-boxen, niet alleen die bij tweede TV's.
Heeft iemand een idee wat de impact gaat zijn? Gaat alleen interactieve TV stuk of kan het ding straks ook geen DVB-C meer decoderen?
En stel dat het ding echt onbruikbaar wordt: wat kunnen we dan doen om weer te kunnen opnemen en pauzeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Humax heeft internet verbinding nodig voor ondemond. Ci+ heeft en interactieve kan alleen in fziggo en heeft ook internet via de tv nodig.
@Verwijderd account denk alleen fupc cisco was oude hoofdbox
@Gio2903 cisco is oude hoofdbox van fupc
@tjhslangendan klopt de info op een bepaalde website niet 😉
ik ken ze sowieso niet, maar die krengen zijn ook uit 2009/2010. afscheid nemen hoort er soms bij
@tjhslangen dat was de vraag niet. Heeft de Cisco net als de Pace ook een vorm van een modem in zich? Dat was zover ik het weet de noodzaak van een netwerk verbinding voor de Humaxen het beeld komt niet als IP Stream binnen zover mij bekend.
@Gio2903 de Humax 5300C stamt uit 2012, dus niet echt veel jonger, de vraag is hoelang zijn deze nog geproduceerd.
Er was btw ook een Fziggo Cisco met IRdeto en zonder ingebouwd docsis modem naar mijn weten.
Er was btw ook een Fziggo Cisco met IRdeto en zonder ingebouwd docsis modem naar mijn weten
Nu komen we ergens dus blijkbaar stopt Ziggo met de ondersteuning van dat modem stukje in de Cisco's, dat zal dan ook voor de Pace gaan gebeuren.
On demand/interactief gaat dus niet in zijn geheel uit. Dan lijkt het verschil tussen fUPC en fZiggo groter te worden. Dit zou ik dan toch graag opgehelderd krijgen vandaar mijn vraag aan Carlien, uit die reactie maak ik op dat het 'oude' interactieve deel volledig uit gaat.
waarvoor denk je dat ze stoppen met de mediabox xl ook ingebouwd modem
"waarvoor denk je dat ze stoppen met de mediabox xl ook ingebouwd modem"
Om dat te beantwoorden moet ik eerst opzoeken welke (euro)Docsis variant de Pace en de Cisco ondersteunen de MBXL zal euro Docsis 3.0 ondersteunen, dus los van het stroom verbruik inderdaad logisch dat deze worden uitgefaseerd.
Anders kan op termijn Eurodocsis 3.0 niet uit worden gefaseerd.
Het gaat om in oud-ziggo gebied gekochte boxen.
De Cisco die bij Ziggo gebruikt werd, daar zat een modem in de Cisco.
Er zat hier zelfs in de doos een installatie pakket bijgevoegd met een retour geschikte AOP, om de niet retour geschikte AOP te vervangen en een Fra 752/N, omdat die Cisco gepromoot werd als 2e mediabox voor een 2e TV.
Als alleen interactief ophoud te werken kan ik dus wel gewoon nog pauzeren en opnemen? Dit gaat immers via de interne harddisk? Wat valt wel en niet onder interactief? Programma gemist bijvoorbeeld? Zijn die dan wel te bekijken via de laptop?
@Greeco opnemen en pauzeren blijft gewoon mogelijk omdat dit via de harde schijf van jouw mediabox gaat. Programma gemist / On Demand is dan niet meer mogelijk. Op de laptop blijft alles mogelijk.
Ik baal er een beetje van dat ik dit nu hier pas lees. Ik heb ook zo'n CISCO 8485 mediabox en een TV Standaard abonnement waar ik €20,95 per maand voor betaal. Daarnaast betaal ik €2,- per maand voor een CI+ module waarmee ik TV kan kijken via de ingebouwde DVB tuner in de TV.
De CISCO gebruik ik alleen om programma's van de commerciële omroepen op te nemen omdat ik dan de reclame door kan spoelen. Ik heb geen internet van Ziggo.
Omdat ik uit de brief begreep dat mijn CISCO vanaf eind maart niet meer zou werken heb ik zoals in de brief ook wordt geadviseerd contact opgenomen met de Ziggo telefoonlijn 0900-1884 en mijn probleem voorgelegd.
Tot mijn verbazing werd mij een Mediabox XL (de Horizon) aangeboden, waarvan ik dacht dat deze niet meer werd geleverd door Ziggo. Wel moest ik dan het TV Start pakket nemen wat mij 8 euro per maand meer zou kosten. Omdat de Horizon 6-tuners heeft en een ingebouwde harde schijf en verder wat luxer is dan de CISCO heb ik dat aanbod maar aangenomen. Deze Mediabox XL is al onderweg.
Later zag ik dat de ingebouwde harde schijf van de Horizon is uitgezet door Ziggo, maar dat opnemen nu via de cloud gaat. Nu hoop ik maar dat opnemen via de cloud ook werkt anders ga ik uit mijn vel springen.
Kan iemand dit bevestigen voordat ik deze Mediabox XL installeer? Anders wil ik weer terug naar mijn TV Standaard abonnement.
voor cloud opnamen is minimaal tv compleet vereist
En TV Compleet wordt enkel verkocht in combinatie met minimaal Internet Start van Ziggo kortom dit zal niet gaan lukken, zonder internet via Ziggo.
Voor zover ik begrepen heb van Ziggo inmiddels gaat alleen interactieve TV niet meer werken. TV kijken, pauzeren en opnemen blijft gewoon functioneren omdat de Cisco een eigen HD heeft. Dat nieuwe abonnement met Horizon is dus helemaal niet nodig.
Ik zou het op zijn minst even afwachten wat er gaat veranderen voordat je geld uitgeeft? Ik heb zelf ook 2 Ciscos en was "not amused" toen de helpdesk mij vertelde dat ik €12 per maand meer moest gaan uitgeven als ik wilde behouden wat ik heb. Gelukkig is hier in het forum het tegendeel bevestigd.
Let wel het gaat hier om een Horizon box en niet om een Next of Next Mini box. Als het goed is zou de Horizon box i.t.t. de Next en Next Mini moeten werken zonder internet. Kan het niet zo zijn dat die beperking met het opnemen alleen van toepassing is voor de Next / Next Mini i.c.m. internet van Ziggo.
zover ik weet is met tv start mediabox xl (Horizon) cloud opname niet mogelijk
voor cloud opname is minimaal tv compleet vereist
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.