1
Vraag
2
Reacties
sx06105

Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Cisco mediabox reset tijdens kijken

Gisteravond zat ik een programma te kijken, toen ineens het beeld wegviel. Bleek de mediabox zich spontaan te gaan resetten. Daardoor werd ook een lopende opname afgebroken. En omdat ik ook een ander probleem heb, duurde het allemaal erg lang: de mediabox heeft bij opstarten (dus ook na een reset) soms meer dan 10 pogingen nodig. Gisteravond was dat wel heel extreem, want tot twee keer aan toe ging hij na een uiteindelijke correcte opstart kort meteen daarna weer in een reset terwijl we net weer zaten te kijken. 
Voor dat laatste probleem opstartproblemen) heb ik op de community iets gevonden, wat ik uit kan proberen, voor het eerste probleem niet, opstarten tijdens kijken, niet. Wie kan daar iets over roepen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Overigens is dit niet mijn eerste bericht hier. Een half jaar geleden heb ik al eens een vraag gesteld over de toen nog komende upgrade van de Mediabox XL, waarbi volgens de klantenservice de XL op dezelfde wjze als de Next zou gaan functioneren met Cloud-opslag. Daardoor zouden koeling en harde schijf niet meer nodig zijn en het idioot hoge stroomverbruik op het niveau van de Next komen en dus veel lager zijn.
Inmiddels is me duidelijk dat er van dat verhaal niets meer over is.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo mods en aan de hand daarvan kunnen ze direct uw gegevens en instellingen achterhalen.


De Cisco zou misschien ook kunnen herstarten, omdat er een probleem is in de verbinding. Dat zou ook de/een reden kunnen zijn, waarom het opstarten daarna zo lang zou duren.


De eerste vraag, in deze situaties, is altijd: Kan u foto's maken van het AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ), eventuele splitters en van de aansluitingen op de Ziggo modem/router. Tevens graag de down/upload en log gegevens van uw Ziggo modem.

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

 

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Wat hebben de gegevens van mijn modem hier mee te maken? Dit gaat over de mediabox en die heeft een andere aansluiting dan het modem.
De bekabeling naar de mediabox is boven elke twijfel verheven: die komt rechtstreeks van Ziggo en is pas een paar maanden oud.
De gegevens in het profiel zijn aangevuld, al kon ik daar mijn mediabox niet invullen, omdat hij niet tussen de te kiezen opties staat. Het is een Cisco 8685 van UPC

 

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Overigens is dit niet mijn eerste bericht hier. Een half jaar geleden heb ik al eens een vraag gesteld over de toen nog komende upgrade van de Mediabox XL, waarbi volgens de klantenservice de XL op dezelfde wjze als de Next zou gaan functioneren met Cloud-opslag. Daardoor zouden koeling en harde schijf niet meer nodig zijn en het idioot hoge stroomverbruik op het niveau van de Next komen en dus veel lager zijn.
Inmiddels is me duidelijk dat er van dat verhaal niets meer over is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
sx06105 wrote:

Wat hebben de gegevens van mijn modem hier mee te maken? Dit gaat over de mediabox en die heeft een andere aansluiting dan het modem.
De bekabeling naar de mediabox is boven elke twijfel verheven: die komt rechtstreeks van Ziggo en is pas een paar maanden oud.
De gegevens in het profiel zijn aangevuld, al kon ik daar mijn mediabox niet invullen, omdat hij niet tussen de te kiezen opties staat. Het is een Cisco 8685 van UPC


Dat uw Cisco een probleem heeft, kan heel goed, maar de Cisco heeft geen log m.b.t. uw Ziggo verbinding. In de Ziggo modem/router staan wel allerlei gegevens waardoor misschien wel zichtbaar is of uw Ziggo verbinding problemen heeft. Tevens wordt daar een log bijgehouden.

“...De bekabeling naar de mediabox is boven elke twijfel verheven: die komt rechtstreeks van Ziggo en is pas een paar maanden oud...”
Dat is fijn te weten, maar dat kon ik ( bij mijn eerste reactie ) natuurlijk niet weten.

Overigens is de MCP-03 splitter op de AOP, niet meer de nieuwste.


Edit: ik ga niet uw hele Ziggo-geschiedenis uitpluizen. Dit is uw eerste topic, dus probeerde ik u te informeren. Maar als u dat niet wenst, prima. Zoals geschreven: ...dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen...

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Ik reageerde slechts op de opmerking dat mijn eerste topic was.
Dat de splitter niet meer de nieuwste is, is mij bekend. Ik heb een aantal maanden gelden alternatieven gekregen van Ziggo, maar omdat de vervanging niet meer bescjhikbaar was, had ik twee lodsse gekregen, die ik met elkaar moest combineren. Dat leverde geen enkele verbetering op, dus heb ik de oude er weer tussengezet. De opmerking over de bekabeling heb ik geplaatst omdat u de mogelijkheid opperde dat het aan de verbinding zou kunnen liggen. Ik zal de log van het modem uitlezen.

 

 

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Even opnieuw omdat er nogal wat fouten in zaten. Ik  kan het vorige bericht niet verwijderen.
Ik reageerde slechts op de opmerking dat dat mijn eerste topic zou zijn.
Dat de splitter niet meer de nieuwste is, wist ik wel. Ik heb een aantal maanden geleden van Ziggo een vervanging gekregen, maar omdat de gebruikelijke vervanging niet leverbaar was, waren kreeg ik twee losse die ik moest combineren. Dat leverde geen enkele verbetering op, dus heb ik de oude er weer tussen gezet. De opmerking over de bekabeling heb ik geplaatst omdat u de mogelijkheid opperde dat het aan de verbinding zou kunnen liggen. Ik zal de log van het modem uitlezen en hier plaatsen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @sx06105 en welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik heb de verbinding tussen het modem (Cisco 3928) en de Mediabox  (Cisco HDDVR) even bekeken en het signaal ziet er verder prima uit. 
Wel valt mij op dat je Cisco modem vrijwel dagelijks opnieuw op lijkt te starten. Dit zou ook een hardwarematige oorzaak kunnen hebben. Ik kan kosteloos een nieuwe Connectbox modem regelen ter vervanging
van het Cisco modem. Het Cisco modem kan dan worden ingeleverd bij de milieustraat. Laat maar weten of ik dit voor je moet regelen. 

Daarnaast klopt het advies van @Pasi , de MCP-03 splitter is een verouderd type splitter. Ik raad aan toch de POA 1 B splitter te gebruiken. Een verouderde splitter kan namelijk ook voor problemen zorgen met 
de opnames op je Cisco HDDVR mediabox. Controleer daarnaast nog eens op de Cisco Mediabox op welk energieverbruik het apparaat staat ingesteld. 

Als het met de bovenstaande tips ook niet is opgelost, lijkt het mij verstandig dat er een monteur komt kijken. Ik hoor in dat geval graag op welke data een afspraak het beste uitkomt. 

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Goede middag Paul
Dank voor je reactie
Dagelijks nieuw opstarten klopt wel. Wij slapen met de stroom volledig uitgeschakeld, dus zowel de mediabox als het modem worden dagelijks opnieuw opgestart. Wij hebben voor zover mij bekend nooit problemen gehad met  het modem, dus om dat nu te vervangen?

Ik heb de mediabox gereset volgens de instructie die ik elders op deze community gevonden heb, en hij is nu weer in 1 keer opgestart, dus dat probleem lijkt over. Hoe het met restart tijdens het kijken staat, weet ik nog niet. De tijd zal het leren. Ik hoop dat hij goed blijft, want deze Cisco levert een zo goede beeldkwaliteit, echt beter dan de Cisco’s die ik hier voor gehad heb.Is kennelijk een gunstige tref geweest. Overigens staat er bij mij altijd een klokje in het display, dus ik vermoedt dat de energie-instelling op hoog staat.

Een andere splitter vind ik prima, maar als zowel analoge Tuner, TV en Telefoon/internet naast elkaar kan blijven gebruiken.

Ik vind het wel jammer dat de upgrade van de media XL niet gebracht heeft wat er afgelopen zomer nog verteld werd door een medewerker van de klantenservice. Die had het over opslag in the cloud en uitzetten van de harde schijf en de koeling. Daarmee zou het energieverbruik op het niveau van de Next komen. Daar is niets van uitgekomen en na de upgrade is het verbruik nog vrijwel even hoog als het was. 
 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
sx06105 wrote:

...Een andere splitter vind ik prima, maar als zowel analoge Tuner, TV en Telefoon/internet naast elkaar kan blijven gebruiken…


U weet dat het analoge signaal door Ziggo wordt uitgezet?

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Ja, dat weet ik. Maar ik blijf het gebruiken zolang ik kan. En dan ga ik over op een FM-antenne.

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ook bedankt voor je toelichting @sx06105. Het elke avond stroomloos maken van de apparatuur verklaart het dagelijks opnieuw opstarten.

Op basis van die informatie lijkt het vervangen van apparatuur ook niet nodig. Wel zou ik wat aan die splitter doen, al kunnen wij niet een splitter nasturen die een tv, internet en radio uitgang heeft. Maar via elektronica zaken kun je deze nog wel bestellen.

Los daarvan: de Mediabox Xl heeft wel degelijk een upgrade gekregen met opnemen in de cloud. Deze upgrade wordt momenteel gefaseerd uitgerold. Zelf zul je hier waarschijnlijk weinig van merken, dit is een upgrade voor de Mediabox XL en niet voor de Cisco mediabox. 

sx06105
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Ik zat te wachten op de upgrade van de XL, omdat daarmee het verbruik op het niveau van de Next zou komen, doordat de harde schijf en koeling niet meer nodig zouden zijn en uitgezet zouden worden. Dan wilden wij de overstap naar een XL wel maken. Daar is niets van terecht gekomen en het stroomverbruik is nog steeds even hoog.
We hebben naar de Next gekeken, maar door de koppelverkoop met HBO wordt ons pakket bijna € 25 per maand duurder en dat wordt ons echt te gortig. Zonder dat HBO ongewenste  abonnement zou dat al een tientje per maand schelen.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik kan mij voorstellen dat het verschil je dan te groot is, @sx06105. Het is dan afwachten wat er met de abonnementen gaat gebeuren en hoe zich dat ontwikkelt. Wat betreft de Mediabox XL klopt het dat het stroomverbruik hetzelfde blijft. Het is dus alleen de software die overgezet wordt naar hoe dit in de Next ook gaat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic