1
Vraag
2
Reacties
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Cisco 8485: een paar zenders geven code E48 of E52

Sinds gisteren heb ik gemerkt dat een aantal zenders de foutmelding E48 of E52 geven. En dat terwijl het apparaat het verder doet en andere zenders prima doorgeeft. Om een indruk te geven: de kanalen 024, 025 en 061 (en nog een paar meer) doen het niet meer. Maar bijvoorbeeld 062, 063 en 064 doen het wel.

Ik heb de sturingsoplosser van Ziggo al gevolgd. Dus een keer opnieuw zenders laten zoeken en toen dat niet hielp teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld. Nog geen resultaat.

Heeft iemand nog een verlossende tip of wordt het tijd om op zoek te gaan naar een tweedehands Humax 5200c?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Toen ik het kapje had verwijderd heb ik meteen het binnenwerk en de aansluiting nagekeken. De coax opnieuw vastgezet en alles weer teruggezet. Alles werkt weer! Misschien toch niet alles supergoed vastgedraaid 7 jaar geleden.

Bedankt voor al het meedenken. De Cisco wordt morgen toch vervangen door een ‘nieuwe’ Humax. Die wordt dan reserveapparaat want doet het na 7 jaar nog steeds.

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als ik het goed begrepen heb uit allerlei topics is het een signaalstoring op een bepaalde frequentie als een paar het niet doen..

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Deze zenders zitten rond de 642 mhz. Als we even een foto zien, wordt het misschien wel duidelijker.

Teun
iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Bij deze een foto uit de meterkast.

Ik denk overigens dat het probleem op andere manier wordt opgelost. Ik heb via Marktplaats voor €40  een Humax 5200c op de kop getikt. Die kan mooi dienst doen als vervanger voor deze oude Cisco-doos.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Goede keuze, de cisco's lopen echt op z'n eind. De humax is perfect en je kunt dan weer een poosje vooruit.

De aansluiting ziet er zo op het eerste oog prima uit.

Succes met de Humax, maar als daar hetzelfde probleem optreed dan zul je toch even de bekabeling na moeten zien.

 

Teun

 

 

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Bedankt voor je reactie, Teun.

Het zou vreemd zijn wanneer uitgerekend 1 aansluiting in huis problemen zou geven. In de woonkamer hebben een Humax 5200c en onze TV met CI+ geen enkel probleem met de ontvangst. De Cisco in de slaapkamer geeft 62% signaalsterkte en 100% kwaliteit, BER-waarde 0.

Het lijkt me eerder dat de Cisco het aan het begeven is. Dan heeft die het toch een aardig tijdje uitgehouden. Bij (het oude) Ziggo gekocht in juni 2012 voor €99. Toch zou electronica het wel wat langer mogen uithouden.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Werk zelf in een winkel, maar de levensduur wordt steeds korter. 7 jaar is normaal.

 

Teun

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik zou eerder een defecte harde schijf verwachten dan een kapotte tuner. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @iMark

Nu ben ik wel erg benieuwd, laat je ons weten hoe het gaat na aansluiten van de Humax die je hebt gekocht?

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik heb de Humax uit de woonkamer in de slaapkamer getest. Exact hetzelfde probleem als met de Cisco.  @Teun had het over 642Mhz. Is dat een bekend probleem met oudere bekabeling? En wat kan de oorzaak zijn wanneer dit probleem zich sinds een week voordoet?

Ik vrees dat het dan een nieuwe kabel wordt vanuit de meterkast naar de slaapkamer. 

Is dat een een klus die een doe-het-zelver kan of moet ik daar een installateur voor laten komen? Er zijn indertijd nogal dunne coaxkabels getrokken door bewoners voor ons.

De tweede Humax is overigens helemaal geen slechte koop omdat we al jaren niet erg tevreden over de Cisco. Dus dat is een geluk bij een ongeluk.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Heb je ook nog een foto van de aansluiting in de kamer?

 

Teun

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Bij deze nog een paar foto’s van de wandcontactdoos in de slaapkamer.

Het binnenwerk is retourgeschikt zodat de Cisco iTV heeft.

Met excuses voor de korrelige foto’s in heel slecht licht.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Zijn de massa's goed en voldoende angesloten in de pluggen? als je het kapje van de doos verwijdert, zou je daar nog een fofootje van willen plaatsen?

 

Teun.

iMark
Topicstarter
Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Toen ik het kapje had verwijderd heb ik meteen het binnenwerk en de aansluiting nagekeken. De coax opnieuw vastgezet en alles weer teruggezet. Alles werkt weer! Misschien toch niet alles supergoed vastgedraaid 7 jaar geleden.

Bedankt voor al het meedenken. De Cisco wordt morgen toch vervangen door een ‘nieuwe’ Humax. Die wordt dan reserveapparaat want doet het na 7 jaar nog steeds.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Kijk daar kunnen we iets mee. Blij om te horen dat de fout gevonden is. Zo blijkt maar weer dat de storing vaak bij de klant zelf zit. Humax er tussen en weer genieten.

 

Teun

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic