Opgelost! Ga naar oplossing.
Toen ik het kapje had verwijderd heb ik meteen het binnenwerk en de aansluiting nagekeken. De coax opnieuw vastgezet en alles weer teruggezet. Alles werkt weer! Misschien toch niet alles supergoed vastgedraaid 7 jaar geleden.
Bedankt voor al het meedenken.
Wat is foutcode E48-E32?
E48-E32 betekent dat je mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt.
Ga direct naar het stappenplan
Wat betekent deze foutmelding?
Een foutmelding die we vaker zien op de community is de E48-32 melding, ook wel E52-32. Deze foutmelding komt voor op verschillende mediaboxen. De meest voorkomende daarvan zijn Humax, Samsung en Cisco. Kort gezegd betekent de E48-32 melding dat jouw mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt. Voor snelle tips, kijk dan eerst de video van onze monteur Jordi.
** Moderator: bericht aangevuld **
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij deze een foto uit de meterkast.
Ik denk overigens dat het probleem op andere manier wordt opgelost. Ik heb via Marktplaats voor €40 een Humax 5200c op de kop getikt. Die kan mooi dienst doen als vervanger voor deze oude Cisco-doos.
Goede keuze, de cisco's lopen echt op z'n eind. De humax is perfect en je kunt dan weer een poosje vooruit.
De aansluiting ziet er zo op het eerste oog prima uit.
Succes met de Humax, maar als daar hetzelfde probleem optreed dan zul je toch even de bekabeling na moeten zien.
Teun
Bedankt voor je reactie, Teun.
Het zou vreemd zijn wanneer uitgerekend 1 aansluiting in huis problemen zou geven. In de woonkamer hebben een Humax 5200c en onze TV met CI+ geen enkel probleem met de ontvangst. De Cisco in de slaapkamer geeft 62% signaalsterkte en 100% kwaliteit, BER-waarde 0.
Het lijkt me eerder dat de Cisco het aan het begeven is. Dan heeft die het toch een aardig tijdje uitgehouden. Bij (het oude) Ziggo gekocht in juni 2012 voor €99. Toch zou electronica het wel wat langer mogen uithouden.
Werk zelf in een winkel, maar de levensduur wordt steeds korter. 7 jaar is normaal.
Teun
Ik zou eerder een defecte harde schijf verwachten dan een kapotte tuner.
Hi @iMark,
Nu ben ik wel erg benieuwd, laat je ons weten hoe het gaat na aansluiten van de Humax die je hebt gekocht?
Ik heb de Humax uit de woonkamer in de slaapkamer getest. Exact hetzelfde probleem als met de Cisco. @Teun had het over 642Mhz. Is dat een bekend probleem met oudere bekabeling? En wat kan de oorzaak zijn wanneer dit probleem zich sinds een week voordoet?
Ik vrees dat het dan een nieuwe kabel wordt vanuit de meterkast naar de slaapkamer.
Is dat een een klus die een doe-het-zelver kan of moet ik daar een installateur voor laten komen? Er zijn indertijd nogal dunne coaxkabels getrokken door bewoners voor ons.
De tweede Humax is overigens helemaal geen slechte koop omdat we al jaren niet erg tevreden over de Cisco. Dus dat is een geluk bij een ongeluk.
Heb je ook nog een foto van de aansluiting in de kamer?
Teun
Bij deze nog een paar foto’s van de wandcontactdoos in de slaapkamer.
Het binnenwerk is retourgeschikt zodat de Cisco iTV heeft.
Met excuses voor de korrelige foto’s in heel slecht licht.
Zijn de massa's goed en voldoende angesloten in de pluggen? als je het kapje van de doos verwijdert, zou je daar nog een fofootje van willen plaatsen?
Teun.
Toen ik het kapje had verwijderd heb ik meteen het binnenwerk en de aansluiting nagekeken. De coax opnieuw vastgezet en alles weer teruggezet. Alles werkt weer! Misschien toch niet alles supergoed vastgedraaid 7 jaar geleden.
Bedankt voor al het meedenken.
Wat is foutcode E48-E32?
E48-E32 betekent dat je mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt.
Ga direct naar het stappenplan
Wat betekent deze foutmelding?
Een foutmelding die we vaker zien op de community is de E48-32 melding, ook wel E52-32. Deze foutmelding komt voor op verschillende mediaboxen. De meest voorkomende daarvan zijn Humax, Samsung en Cisco. Kort gezegd betekent de E48-32 melding dat jouw mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt. Voor snelle tips, kijk dan eerst de video van onze monteur Jordi.
** Moderator: bericht aangevuld **
Kijk daar kunnen we iets mee. Blij om te horen dat de fout gevonden is. Zo blijkt maar weer dat de storing vaak bij de klant zelf zit. Humax er tussen en weer genieten.
Teun
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.