BlueLabel

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ci+ naar Next Mini

Hallo,

 

Per 10 januari 2023 zijn wij overgegaan van T-mobile naar Ziggo. De overstap ging helaas al wat rommelig. Na 3x telefonisch afsluiten (1e keer geen korting van de kortingsactie (50% korting voor 1 jaar) toegepast, 2e keer foutief leveradres) was het eindelijk gelukt om internet+tv start van Ziggo af te nemen. Ter compensatie is toen movies & series XL gratis toegevoegd voor de looptijd van het contract.

 

Op advies van de Ziggo medewerker die ik destijds aan de telefoon had, is gekozen voor tv kijken via een ci+ module. Dit omdat ik aangaf voorkeur te hebben voor 1 enkele afstandsbediening voor alles rondom tv. Hierbij heb ik nagevraagd of een ci+ module dezelfde functionaliteit biedt als de next mini. Dit zou het geval moeten zijn (dus inclusief pauzeren en terugkijken).

 

Na alles aangesloten te hebben bleek al snel dat de ci+ module minder functioneel is als de next mini. Zo is pauzeren niet mogelijk en kan ook niet terug gekeken worden. Reden genoeg om contact op te nemen met de Ziggo klantenservice om de ci+ module om te wisselen voor een next mini (met behoudt van de kortingsactie). Na contact met diverse medewerkers bleek dit wel mogelijk te zijn, maar kon het op dat moment niet aangepast worden omdat het bestelsysteem eruit lag. Door beperkingen in het systeem zou dan het korting bedrag uitbetaald worden, waarna de normale pakketprijs werdt gefactureerd. Wat mij betreft een prima oplossing! Het zou dan ook enkel afwachten zijn tot het bestelsysteem weer werkt, waarna dit kon worden doorgevoerd.

 

Een aantal dagen later heb ik opnieuw meermaals contact gehad met de helpdesk, waarin ik wisselende reacties ontving over de mogelijkheden hiervan (case aanmaken, niet mogelijk, extra zenderpakket als verkapte 'korting', 'extra' kastje aanschaffen met meerprijs etc.). Oftewel: verwarring alom. Er was immers door meerdere medewerkers gezegd dat het kosteloos mogelijk is. Mijn vraag is dan ook: zou Ziggo mijn CI+ module om willen wisselen voor een next mini, zonder dat mijn abonnementsprijs (inclusief korting) wijzigt.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@BlueLabel leuk dat je nu Ziggo diensten afneemt én onze Community komt bezoeken. En natuurlijk sorry voor het gedoe!

En je hebt gelijk, de spelregels en voorwaarden rondom onze pakketten zijn soms nogal .. uitdagend. Laten we het daar maar op houden. Het vervelende in deze is, dat er een specifieke korting is toegekend op een specifiek pakket. Wordt daaraan gesleuteld, dan vervalt de korting. Dat is geen onwil, maar een nadeel.

Nu zie ik dat er al een paar keer verteld is dat dit via de zogezegde ''retentie'' afdeling gaat. Die kunnen kortingen van dergelijk formaat weer toekennen, mocht een pakket zijn aangepast. De reguliere klantenservice is qua dergelijke rechten helaas beperkt.

Die korting kan ik ook niet toekennen voor dit pakket. Ik gun het je van harte, met dus de Next Mini én de korting, maar ik vraag je vriendelijk dit toch echt even telefonisch via de opzegafdeling aan te vliegen. 

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @BlueLabel 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Ik denk dat u verkeerd geïnformeerd bent: replay TV is volgens mij niet mogelijk met een CI+ module en heeft dus niet de mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een Mediabox Next of Mini. Vooropgesteld dat u het juiste abonnement heeft.

Ik lees ook dat u met één afstandsbediening alles rondom TV wilt bedienen; welke apparatuur bedoelt u dan?

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedenavond @Wim C., Hier kwam ik onlangs ook achter. Dit is dan ook de reden dat ik graag mijn ci+ module wil omwisselen voor een next mini, met behoudt van mijn korting. Helaas is de klantenservice hier enorm onduidelijk over (zoals in mijn start post te lezen). Vandaar dat ik het hier plaats, in de hoop dat het hier wel goed wordt opgepakt zodat ik (eindelijk) optimaal gebruik kan maken van mijn Ziggo abbonement.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Als het het smart-tv is zou je de app van Ziggo moeten kunnen installeren. Dan heb je vergelijkbare functionaliteit als met de Mini.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@iMark  schreef:

Als het het smart-tv is zou je de app van Ziggo moeten kunnen installeren. Dan heb je vergelijkbare functionaliteit als met de Mini.


Niet bij iedere smart tv, alleen met android(google)TV en AppleTV als besturingssysteem.

 

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@iMark De Ziggo Go tv-app vind ik nogal omslachtig werken. Er zijn vrij veel stappen nodig om tv te kijken (Ziggo app opstarten > tv & replay > pijltje naar beneden > tv & replay > programma kiezen > kijk). En als ik dan een overzichtelijke gids wil gebruiken, moet ik eigenlijk weer een aantal stappen terug gaan. Of ik heb enkel een soort 'mini gids' onderin het scherm wanneer ik de gids knop gebruik vanaf live tv. Voor de huidige zender is dat afdoende, maar als je wilt zien wat er verder op is/was, dan is de 'grote' tv gids vele malen handige

 

Als ik met minder stappen tv zou kunnen kijken en handiger de 'grote' gids zou kunnen benaderen, dan zou de Ziggo Go tv-app prima zijn. Bij mijn weten is dit wel het geval bij de Next mini, vandaar dat ik deze graag zou willen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@BlueLabel een vraag heeft u nog niet beantwoord: dat u met één afstandsbediening alles rondom TV wilt bedienen; welke apparatuur bedoelt u dan? Als u kiest voor een Mediabox Next Mini dan is deze vraag best wel relevant omdat de Mini maar één aansluiting heeft: alleen HDMI.

 

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zou graag zowel tv willen kijken als mijn smart tv apps willen gebruiken met dezelfde afstandsbediening. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@BlueLabel  schreef:

Ik zou graag zowel tv willen kijken als mijn smart tv apps willen gebruiken met dezelfde afstandsbediening. 


Als u alleen de TV aansluit op de mediabox, dan kunt u met één afstandsbediening ook de TV bedienen. Let wèl: de Mini werkt op IPTV en gebruikt dus geen coaxkabel maar moet met internet verbonden zijn.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Wim C.  schreef:

@BlueLabel  schreef:

Ik zou graag zowel tv willen kijken als mijn smart tv apps willen gebruiken met dezelfde afstandsbediening. 


Als u alleen de TV aansluit op de mediabox, dan kunt u met één afstandsbediening ook de TV bedienen.


De apps van de TV zijn niet met de afstandsbediening van de (mini) next te bedienen, eigenlijk alleen volume en aan/uit.

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Wim C. Dat is inderdaad waar ik ook vanuit ga. Het probleem is alleen wel dat de Ziggo helpdesk wat moeilijk doet met het omwisselen van mijn ci+ module voor een next mini. De ene medewerker zegt dat dit kosteloos kan, de ander zegt dat het niet kan zonder mijn korting te verliezen etc. Ik heb inmiddels zeker zes medewerkers gesproken en iedereen komt met wat anders. Tot op heden is het mij hierdoor helaas niet gelukt om de hardware wissel door te voeren. In mijn ogen een simpel iets, maar voor Ziggo's administratie blijkbaar nogal een ding

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@BlueLabel binnen afzienbare tijd komt een Ziggo-moderator langs in dit topic om te samen met u te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

 

:community_meldingen: Zorg dan wèl dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vindt u hier.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BlueLabel  schreef:

Ik zou graag zowel tv willen kijken als mijn smart tv apps willen gebruiken met dezelfde afstandsbediening. 


Dat is niet mogelijk.

 

Je kunt met de Next mini afstandsbediening niet je smart TV bedienen en de apps, alleen het TV volume, de TV aan en uit zetten met de juiste instellingen en de TV source kiezen = de beeld ingang kiezen.

 

Je kunt met de smart TV afstandsbediening helemaal niets van de Next mini bedienen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@BlueLabel leuk dat je nu Ziggo diensten afneemt én onze Community komt bezoeken. En natuurlijk sorry voor het gedoe!

En je hebt gelijk, de spelregels en voorwaarden rondom onze pakketten zijn soms nogal .. uitdagend. Laten we het daar maar op houden. Het vervelende in deze is, dat er een specifieke korting is toegekend op een specifiek pakket. Wordt daaraan gesleuteld, dan vervalt de korting. Dat is geen onwil, maar een nadeel.

Nu zie ik dat er al een paar keer verteld is dat dit via de zogezegde ''retentie'' afdeling gaat. Die kunnen kortingen van dergelijk formaat weer toekennen, mocht een pakket zijn aangepast. De reguliere klantenservice is qua dergelijke rechten helaas beperkt.

Die korting kan ik ook niet toekennen voor dit pakket. Ik gun het je van harte, met dus de Next Mini én de korting, maar ik vraag je vriendelijk dit toch echt even telefonisch via de opzegafdeling aan te vliegen. 

 

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Jacob, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad meermaals contact gehad met de retentie afdeling. Ook hier krijg ik elke keer een ander antwoord te horen (zoals te lezen in mijn begin post). Juist door deze onduidelijkheid heb ik mijn probleem hier geplaatst, in de hoop dat het via deze weg wel goed kon worden opgepakt. Ik zal proberen nogmaals telefonisch contact met hun te zoeken, in de hoop dat het nu wel aangepast kan worden. Ik zal laten weten wat hieruit komt.

 

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels heb ik nogmaals contact gehad met de retentie afdeling. Hierbij heb ik eindelijk iemand kunnen spreken die (als het goed is) de aanpassing heeft doorgevoerd met behoudt van mijn korting. Het is nu nog een aantal dagen wachten tot ik hier per mail bevestiging over ontvang. Mocht ik deze hebben ontvangen, dan zal ik het even laten weten.

 

Moet wel zeggen dat ik het wat vreemd/misplaatst vond dat er tijdens dit telefoongesprek meermaals geprobeerd werdt om mij nog een telefoonabonnement aan te smeren, nadat ik juist verteld had dat er een aantal dingen niet naar wens waren verlopen..

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De bevestingsmail heb ik helaas nog niet ontvangen. Ook na opnieuw contact op te nemen met de klantenservice, waarbij de medewerker mij nogmaals beloofde deze te sturen. Ik zal binnenkort nog eens contact opnemen in de hoop dat een andere medewerker mij wel van een bevestiging kan voorzien..

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Sorry dat we je hebben laten wachten @BlueLabel, de bevestiging is op dit moment onderweg! 

BlueLabel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Judith, ik heb inmiddels inderdaad de bevestiging binnen. Bedankt!

Uitgelicht topic