1
Vraag
2
Reageer en help mee
Googletwix

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ci module werkt bijna nooit

Ik heb een samsung TV UE32J6200AW met een CI+ module van Quantis v1.3

 

Overal Ziggo Coax kabels, prima HD voor zenders 1 t/m 3 en Ziggo sport.

 

Gecodeerde zenders dus bv RTL4 doen het nooit. Alles geprobeerd. TV opnieuw ingesteld. Zenders opnieuw opgehaald via Ziggo app. Dan weer code i34-9, dan weer codering foutmelding. Geen beeld. 

 

In de rest van ons huis geen foutmeldingen. Dus TV beneden met Ziggo box prima en andere TV met CI+ ook prima.

 

Iemand een suggestie?

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je hebt 2 ontvangers met modules, heb je deze al eens gewisseld?

 

Een UE32J6200AW is niet zo groot, deze ook al eens op een werkende aansluiting geprobeerd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de smartcard al een aantal maal heen en weer gehaald in de module, dat laat de smartcard nogal eens beter contact maken in de module.

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb wat tests uitgevoerd. Onze Sony KDL-32WD750 werkt prima met CI+ kaart van irdeta in een smit module. Als ik de quantis module met CI+ kaart uit de samsung TV in deze Sony TV stop krijg ik een foutmelding dat de kaart moet worden bijgewerkt. In de Samsung TV UE32J6200AW werken beide CI+ kaarten niet. RTL4 komt niet door. Foutmelding dat de kaart niet wordt herkend.

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het zou erg fijn zijn als Ziggo iets concreets voorstelt. Heractivatie dit en dat en links naar de zoveelste video om een probleem op te lossen biedt geen soelaas. 

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe kaart wordt opgestuurd

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  • En nou geeft de nieuwe kaart een foutmelding 101-4. Weer 2 dagen wachten. Efficient systeem!
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat doet de samsung zonder de smartcard als netwerkcode 4444 voor de ongecodeerde kanalen wordt gebruikt?

Verder kan het probleem in de adapter zitten waar de CI module in gaat. Er zijn 68 en 64 pins modellen, mogelijk heeft deze samsung de verkeerde adapter.

 

Is de quantis zelf gekocht of gehuurd via Ziggo? Het is niet ondenkbaar dat module niet lekker samenwerkt met de TV. Wat doet de Smit module in de Samsung of is dat ook geprobeerd?

Je noemt een Ir-Deto kaart bij de Smit module, ik neem aan dat bij de Quantis ook een Ir-Deto kaart zit?

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ooit hadden we ook RTL4 op deze TV met de Ci kaart. Maar na een paar dagen viel dat weg en hielden we alleen zenders 1 t/m 3 en 14 over. Weer op opnieuw installeren e.d. ik weet het klinkt wazig. Dank voor alle hulp Ziggo experts!

Welke samsung adapter heb ik nodig? Bij Bol hebben ze deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/originele-64-pins-kaart-adapter-voor-samsung-televisies-ci-plus-module/9...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou deze direct hier bestellen, in plaats van Bol het lijkt wel het juiste product.

 

https://www.ci-plus.nl/Originele-CI-kaart-adapter-voor-Samsung-televisies-Nu:-%E2%82%AC24,95

 

Voor je iets besteld maakt alles goed contact?

En begrijp ik het goed dat deze Quantis eerder wel goed werkte in deze TV?

Je hebt eerder geschreven dat je een nieuwe smartcard hebt ontvangen.

Naast de genoemde adapter kan het altijd nog in de CI module zelf zitten. Wat deels niet op gaat omdat de Sony een andere melding geeft.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic