1
Vraag
2
Reacties
langeW

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ci module: Kan commerciële kanalen niet meer zien

Sinds vandaag 17 aug kan ik de commerciële kanalen niet meer zien.

Npo1 tm 3 en de ziggo kanalen kan ik zien.

 

Er is niets gewijzigd van mijn kant.

Op 11 aug zijn er werkzaamheden in de buurt geweest.

 

Hoe kan ik dit herstellen?

Graag spoed, want situatie is wel erg vervelend.

Mvgr Wim

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@langeW als niet werkt wat de rest van de mensen hier boven zeggen. Kan je even tijdelijk ci+ er uit halen en netwerkid op 4444 zetten tot een mod verder kan kijken in de systemen. Zo kan je wel even tv kijken. Rtl enzo wel geen hd maar is nog goed beeld

Bekijk in context

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Wat youriy aangeeft klopt. De module decodeert het signaal en de smartcard zorgt ervoor dat je de zenders kan bekijken die in je abonnement zitten. Als je de melding "gecodeerd signaal" krijgt, dan betekent dat dus dat de tv geen goede connectie meer heeft met de CI+ module, en daardoor kan het signaal niet gedecodeerd worden. Dat dit nu precies gebeurt na werkzaamheden, lijkt geheel toeval te zijn. Dit kan namelijk altijd gebeuren. Vandaar dat je, als het kan, de module in een andere tv moet testen. Want, ligt het aan het slot in de tv of aan de module zelf? Wie weet helpt het al om even de aansluiting van de module schoon te blazen hoor, of een paar keer heen en weer doen. Maar goed, we moeten dus even achterhalen waar nu precies de oorzaak ligt van het niet kunnen decoderen. Dit kan in ieder geval onmogelijk liggen aan het signaal wat binnenkomt.

Bekijk in context

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Ja of het slot in de tv is defect gegaan. Enige wat je kan vragen is aan mod of ks bellen dat ze nieuwe ci+ module sturen

Bekijk in context

Uitgelicht
langeW
topicstarter
Level 4
  • 21Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De Ci+ module was inderdaad defect.

Nieuwe op marktplaats besteld en alles werkt weer.

 

18 Reacties 18
tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Na signaal onderbreking kunnen zender er idd af zijn. Zender even opnieuw instellen op de tv. Ferq 474.000 netwerkid 5555

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb een hernieuwde scan gedaan, dit resulteerd echter nog steeds in de melding "gecodeerd kanaal" voor bv rtl4.

 

Heb je nog een andere suggestie?

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

hallo @langeW 

iedereen snapt dat dit reuze vervelend voor je is. Alleen je vraag is te onduidelijk gesteld.

Meer info is noodzakelijk.


1. Met welk apparaat of combinatie van apparaten probeer je te kijken?

2. Wat krijg je voor foutmelding?

3. Heb je meer tv’s in huis, kun je daar wel normaal kijken?
4. Heb je recentelijk iets aan je abonnement veranderd. Let op! Dit kunnen we hier niet weten of controleren?

 

Wellicht wordt het dan wat duidelijker.

 

gr. Eddy

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Probeer in ''mijn ziggo'' eens zenders opnieuw ophalen.

Verwijder ook de module en plaats opnieuw. Toeval bestaat.

 

Haal je zenders opnieuw op via Mijn Ziggo - Ziggo Community

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@langeW als niet werkt wat de rest van de mensen hier boven zeggen. Kan je even tijdelijk ci+ er uit halen en netwerkid op 4444 zetten tot een mod verder kan kijken in de systemen. Zo kan je wel even tv kijken. Rtl enzo wel geen hd maar is nog goed beeld

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Heb je die scan gedaan zonder dat de CI+ module in de tv zat? Zo nee, haal de module eruit en doe dan de scan opnieuw. Ik ben benieuwd of je daarna wel weer beeld hebt 🙂 Zet daarna de tv bijvoorbeeld op rtl 4 en doe dan pas de module er weer in. (Het liefst eerst zonder smartcard en doe dan daarna de smartcard erin. Je zou dan namelijk, voordat je de smartcard erin doet, een foutcode krijgen, beginnend met een E)

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste @tjhslangen ,

Deze tip is in ieder geval een stap vooruit.

Dit werkt.

Bedankt 

Wim

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Evert ,

Ik heb de module verwijderd en de scan opnieuw gedaan.

Vervolgens rtl4 er opgezet, echter nog steeds dezelfde fout melding, " gecodeerd kanaal" , geen melding met een E oid.

 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Balen! 😔 werkt deze module wel in een andere tv? En heb je de mogelijkheid om een andere module in deze tv te testen?

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Eddy,

Ik krijg geen foutmelding, maar een melding dat op rtl4 en veel andere commerciële zenders een " gecodeerd kanaal" is, niets van een een melding met E of C nrs.

 

Er is niets veranderd aan het abonnement!

CI+ module in een Panasonic tv, werkte al jaren, maar plotseling werkt het niet meer. Ik verdenk ziggo ervan de oorzaak van dit probleem.

Btw op de andere tv kan ik digitaal kijken zonder cI+ module.

 

Bedankt voor je hulp

Wim

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zal ik effe na kijken.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Als je geen melding op de tv krijgt als je de module verwijdert of plaatst is er geen communicatie tussen tv en module.

Nogmaals, probeer de module in de andere tv.

Ziggo heeft er niets mee van doen.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Wat youriy aangeeft klopt. De module decodeert het signaal en de smartcard zorgt ervoor dat je de zenders kan bekijken die in je abonnement zitten. Als je de melding "gecodeerd signaal" krijgt, dan betekent dat dus dat de tv geen goede connectie meer heeft met de CI+ module, en daardoor kan het signaal niet gedecodeerd worden. Dat dit nu precies gebeurt na werkzaamheden, lijkt geheel toeval te zijn. Dit kan namelijk altijd gebeuren. Vandaar dat je, als het kan, de module in een andere tv moet testen. Want, ligt het aan het slot in de tv of aan de module zelf? Wie weet helpt het al om even de aansluiting van de module schoon te blazen hoor, of een paar keer heen en weer doen. Maar goed, we moeten dus even achterhalen waar nu precies de oorzaak ligt van het niet kunnen decoderen. Dit kan in ieder geval onmogelijk liggen aan het signaal wat binnenkomt.

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dezelfde smartcard in een human decoder werkt naar behoren.

Conclusie voor alsnog: de ci+ module functioneerd niet goed.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Ja of het slot in de tv is defect gegaan. Enige wat je kan vragen is aan mod of ks bellen dat ze nieuwe ci+ module sturen

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Evert ,

De CI+ module in de andere tv heeft hetzelfde resultaat, maw de module is defect.

Zal een nieuwe bestellen en dan zien we verder.

Bedankt voor alle hulp iedereen.

Groetjes Wim

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Dat lijkt inderdaad de juiste conclusie dan. Balen! Alhoewel, een nieuwe module is goedkoper dan een nieuwe tv 😁

 

Is die CI+ module van Ziggo? Dan kun je contact met hen opnemen en sturen ze een nieuwe op, kosteloos 🙂

langeW
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De Ci+ module was inderdaad defect.

Nieuwe op marktplaats besteld en alles werkt weer.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic