1
Vraag
2
Reacties
hans3132

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ci+ Quantis Sony KD-55X85J

Bijna ieder week komt mijn lieve buurvrouw van 92 jaar een keer langs en meld dat zij heeft op haar TV de melding heeft " controleer of de CI module of smartcard correct geplaatst zijn" . 

Ik maak alles spanningsloos en start opnieuw op en het werkt. Krijg een lekker kop koffie en mag weer gaan. Ben ik er niet dan kan ze alleen naar de NOS kijken.

Ik vraag me af of we dit kunnen verhelpen of is het beter dat zij een Mediabox aanschaft.

groeten

Hans3132

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Soms wil een TV zijn instellingen wel eens kwijt zijn, mijn schoonmoeder van 96 kijkt ook via een CI+ met een eenvoudige afstandsbediening en die zie ik niet snel overstappen op een andere manier van TV kijken.

het moet gewoonweg goed kunnen werken.

 

Maar- op zoek naar een mogelijke oplossing:

Kun je de smartcard eens een aantal keren heen en weer halen in de CI+ module en de CI+ module er eens uithalen en weer stevig in de TV duwen?

De smartcard kan een beetje corroderen en dan is er geen goed contact of de module komt een beetje los in de TV houder.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Soms wil een TV zijn instellingen wel eens kwijt zijn, mijn schoonmoeder van 96 kijkt ook via een CI+ met een eenvoudige afstandsbediening en die zie ik niet snel overstappen op een andere manier van TV kijken.

het moet gewoonweg goed kunnen werken.

 

Maar- op zoek naar een mogelijke oplossing:

Kun je de smartcard eens een aantal keren heen en weer halen in de CI+ module en de CI+ module er eens uithalen en weer stevig in de TV duwen?

De smartcard kan een beetje corroderen en dan is er geen goed contact of de module komt een beetje los in de TV houder.

hans3132
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de tip gaan we mee aan de slag

groetjes

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @hans3132

Het is alweer een poosje geleden en we zijn benieuwd hoe de vlag er inmiddels bij hangt? ^^ Heb je het kunnen oplossen met de tips van @Bert?

hans3132
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De oplossing van Bert is geslaagd. De afgelopen week niet meer gebeld. Zowel de CI+module als de smartcard  er verschillende keren  uit en in gedaan.

Bedankt Bert

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super om te horen @hans3132. Fijn dat je ons dit laat weten. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic