Gisteren hebben we een nieuwe tv aangeschaft in de MediaMarkt om onze oude bijna 10jaar oude tv te vervangen en na een beetje overlegd te hebben ook met de aanwezige medewerker hebben we gekozen voor een van de nieuwste modellen van 2022, de Sony KD-43X85K. Er was ook een aanbieding lopend met €250 euro korting, voor nieuwe Ziggo klanten, hiervoor kwamen we als vaste klant helaas niet in aanmerking.
Eenmaal thuisgekomen, oude tv van de kast, nieuwe erop en beginnen instellen. Alles ging helemaal prima, tv ingesteld. Even later beginnen te zappen om te kijken of er wat op tv was en de commerciële zenders deden het niet. Raar, dus even naar de klantenservice gebeld. Conclusie onze tv met een Ci-slot is niet geschikt voor een Ci-module van Ziggo? Dus koop maar een mediabox. Op de eerste plek excuses? een nieuwe TV uit 2022, wordt niet ondersteund door Ziggo? Bovendien zei de medewerker ook dat deze waarschijnlijk niet ondersteund zal gaan worden, dus pech. Ten tweede, Ziggo biedt korting op een TV die ze niet ondersteunen? Beetje vreemd als je t mij vraagt. Ten derde, dit komt een beetje over als functies blokkeren om meer mediaboxen te verkopen. Allerlaatste waarom zou ik een lelijke mediabox en een extra afstandsbediening willen als ik gewoon een Ci-module in mijn TV kan stoppen. Als dit de strategie is van Ziggo in de toekomst, dat zij gaan bepalen welke TV mensen moeten kopen en nieuwe modellen van grote merken niet gaan ondersteunen, denk ik dat Ziggo nog wel eens flink wat klanten kan gaan verliezen. Vooral aangezien ook nieuwe Samsung en LG modellen van 2022 niet worden ondersteund als ik op hun checker kijk.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Oké. Maar ik zie het alleen bij gecodeerde zenders. Is daar een verklaring/logica voor?
Kijk eens naar signaalsterkte en kwaliteit op je kanalen, kijk of er verschillen zijn.
Tv's willen vaak tussen de 40% en 80% sterkte hebben (is per merk en type anders).
Kwaliteit moet bij ziggo eigenlijk altijd 100% zijn.
Ik heb een signaalkwaliteit van 100/100 en signaalniveau 93/100 bij de betreffende zender(s).
Denk niet dat dat het probleem kan zijn.
Dat nivo kan juist te hoog zijn.
Kan dat ook al?
Is er iets aan te doen? Of accepteren?
En hoe verklaar je dat dit uitsluitend bij gecodeerde zenders voorkomt en niet bij de andere zenders.
Toeval.
Laat wat foto's zien van je coax aansluitingen, misschien (vaak) kunnen we daar wat op ontdekken.
Kan je nader toelichten wat je denkt te kunnen zien op een foto? Welk gedeelte precies?
Bij oude TV (Samsung 2015) nooit (en nog steeds geen) problemen gehad. Bij nieuwe TV (Sony 2022) enkel probleem met niet-gecodeerde zenders.
Er zit een versterker en een splitter tussen in meterkast. De afstand tot de meterkast is slechts enkele meters.
Dan moet ik bij oude TV hier toch ook iets van merken?
Een foto van de versterker kan nuttig zijn en dan aangeven op welke aansluiting de Sony is aangesloten, de versterker kan voor de Sony teveel van het goede zijn.
Met niet gecodeerd bedoeld u als de TV is ingesteld op netwerk ID 4444?
Omdat de TV kanalen gegroepeerd zijn per frequentie kan het inderdaad zo zijn dat slechts een paar kanalen last hebben.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.