Suzannekruishaa

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast

Hallo,

Gezien de verbouwing was het niet meer mogelijk een coax kabel door het huis te trekken waardoor ik geen gebruik meer kan maken van mijn ci module helaas (tenzij iemand een goede oplossing weet bv via stopcontact laten lopen)
Of een kastje zonder coax hihi.


Maar met die reden heb ik een oplossing gezocht en de chromecast kwam tot mijn beschikking. Helaas is dit met ziggo go en je telefoon echt bagger te streamen. Hij valt steeds weg. Daarbij zodra je telefoon op standby staat en je hebt een andere app geopend ook weg. Of opgenomen programma's kunnen niet via de chromecast afgespeeld worden..

Kortom weggegooit geld! Want een smart tv heb ik al dus voor netflix hoef ik het niet te doen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Suzannekruishaar,
Dit komt doordat de App op uw toestel onderbroken wordt, zoals u aangeeft. Ziggo Go checkt om de zoveel tijd of het toestel & App welke cast nog steeds binnen het zelfde netwerk actief zijn en verbreekt bij geen detectie de stream, dit is een DRM maatregel. (hate it)

Powersave features zoals; Ultra powersave, limit or restrict background data/activity en battery optimization zorgen er standaard voor dat inderdaad de app alle verbindingen beëindigd als er van app geswitcht wordt of naar standbye mode gaat. Afhankelijk van Android versie kan je dit uitschakelen op app niveau of voor het gehele systeem.

Als bijvoorbeeld bij whatsapp powersave features geactiveerd zijn krijg je tijdens standbye of inactiviteit geen berichten binnen.

Dus kwa dat werkt het zoals het ontworpen is.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Suzanne,

Dat is balen! Even om te controleren of het aan de Ziggo Go app ligt, als je Netflix ook cast, hoe gaat dat dan? Valt die dan ook steeds weg?

Groet,
Evert
Suzannekruishaa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk heb ik die geprobeerd deze werkt goed buiten dat ik de functies erg beperkt vind.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder, dan lijkt het dus aan de combinatie Ziggo Go en de Chromecast te liggen.
Welke Chromecast heb je precies?

robbo Wil jij even meekijken? Jij weet meer over Chromecasts dan ik 🙂
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Gisteren kwam ik een soortgelijk probleem tegen op de community. Ook die zei dat het scherm van de telefoon niet gelocked mag worden, anders vervalt de verbinding. Vond het al erg vreemd omdat in theorie de Chromecast de verbinding op gaat zetten. Ik dacht toen dat het misschien een scherm-cast was, maar blijkbaar zit er in bepaalde combinaties toch iets niet goed.

Ik heb de TV's van de kinderen van een chromecast voorzien en die streamen ook met de Ziggo Go app, maar heb ze nooit over problemen gehoord. Ik zal vanavond eens wat testen doen mbt streamen me de Ziggo Go app.

Dat je niet terug kan kijken via de Chromecast is bekend.
Hopelijk komt de Ziggo Go app snel beschikbaar voor je Smart TV....
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Suzannekruishaar,

Bij verder een stabiel wifi netwerk & Afhankelijk van de Android versie probeer eens het volgende;

  • Android powersave features uitschakelen
  • Ziggo Go Battery optimization uitgeschakelen

MVG
Suzannekruishaa
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de tip Jonathan maar zodra je een andere app boven ziggo gebruikt dan je telefoon op standby zet valt hij weg. Word tijd dat ziggo net als kpn ook een optie krijgt om via internet te kunnen kijken ipv alleen kabel hihi
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Suzannekruishaar,
Dit komt doordat de App op uw toestel onderbroken wordt, zoals u aangeeft. Ziggo Go checkt om de zoveel tijd of het toestel & App welke cast nog steeds binnen het zelfde netwerk actief zijn en verbreekt bij geen detectie de stream, dit is een DRM maatregel. (hate it)

Powersave features zoals; Ultra powersave, limit or restrict background data/activity en battery optimization zorgen er standaard voor dat inderdaad de app alle verbindingen beëindigd als er van app geswitcht wordt of naar standbye mode gaat. Afhankelijk van Android versie kan je dit uitschakelen op app niveau of voor het gehele systeem.

Als bijvoorbeeld bij whatsapp powersave features geactiveerd zijn krijg je tijdens standbye of inactiviteit geen berichten binnen.

Dus kwa dat werkt het zoals het ontworpen is.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
acoster wrote:

Gisteren kwam ik een soortgelijk probleem tegen op de community. Ook die zei dat het scherm van de telefoon niet gelocked mag worden, anders vervalt de verbinding.

Even Offtopic: dat geldt niet alleen voor streamen maar ik merk hetzelfde als ik mijn Android GSM via USB koppel met de PC om de foto's over te zetten. Zolang het scherm gelocked is, blijft de verkenner leeg en pas nadat ik de telefoon ontgrendel zie ik de bestanden. En die verdwijnen weer zodra mijn tel.weer vergrendelt. (al vaak frustraties omdat net tijdens het kopiëren van wat grote video's de telefoon op standby ging en de kopie mislukte)
V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

ZiggoGo app op telefoon en streamen naar de ChromeCast geeft héél veel problemen en zowiezo niet volledig functionaliteit.

De nieuwe ChromeCast met Google TV werkt echter heel goed!
Nog geen problemen ervaren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@V.Deen  schreef:

ZiggoGo app op telefoon en streamen naar de ChromeCast geeft héél veel problemen en zowiezo niet volledig functionaliteit.

De nieuwe ChromeCast met Google TV werkt echter heel goed!
Nog geen problemen ervaren.


Dat is dan ook een heel ander product.

V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@RoWi. 
Inderdaad,
Geef aan dat de nieuwe ChromeCast met Google TV wel werkt. Dus kan men kiezen voor deze optie, kost echter wel weer extra. Alternatief is dat Ziggo de problemen oplost,maar dat lijkt niet te gebeuren.


De ZiggoGo app in combinatie met verschillende generaties van de de gewone ChromeCast ervaar ik zelf allerlei problemen. Had het idee dat het door slimme beveiligingen van Ziggo werd veroorzaakt, die onterecht aanspreken. Meest recent is dat ik opeens 4:3 beeld van een 16:9 uitzending krijg, terwijl andere diensten gewoon normaal werken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deze nieuwe Chromecast of eigenlijk de Ziggo Go TV app heeft als nadeel, dat deze enkel thuis bruikbaar is en Ziggo moet je internet provider zijn.

 

Ik herken de problemen niet, maar ik gebruik de chromecast ultra niet dagelijks. In principe hoor je de tablet of smartphone gewoon uit te kunnen zetten zodra een programma is opgestart.

Uitgelicht topic