1
Vraag
2
Reacties
Ellyd

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Chromecast zonder wifi

Wie weet hoe ik een chromecast zonder wifi aan kan sluiten dmv een mobiele hotspot? Als ik dat probeer blijft het systeem steeds vragen om wifi aan te sluiten dus ik kom niet verder.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ellyd  schreef:

Wij gaan een maand klussen in ons nieuwe huis maar hebben daar nog geen wifi. Om toch tv te kunnen kijken wil ik het met de chromecast proberen. Ik wilde het ook proberen dmv een hdmi kabel en usb-c maar ik begreep van Ziggo dat dat niet ondersteund wordt. jammer..


Duidelijk, de telefoon via een kabel verbinden wordt inderdaad niet ondersteund, het scherm spiegelen mirror image ook niet. 

 

Mijn beste tip is dan een laptop via een hotspot verbinden en via www.ziggogo.tv kijken. Dan moet u natuurlijk wel een laptop hebben, iets wat we natuurlijk niet mogen aannemen. Eventueel de laptop via HDMI aan de TV koppelen.

 

Of de eerder beschreven optie.

Bekijk in context

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste RoWi, ik heb zojuist de chronecast verbonden met mobiele hotspot dmv een tweede mobiele telefoon en ik kreeg beeld mbv ziggo go!!!!!!! Nogmaals hartelijk dank voor je hulp, super! Ben erg blij.

Groetjes, Elly

Bekijk in context

20 Reacties 20
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Ellyd  kijk even op chromefans.nl

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Hotspot van een mobiele telefoon is dan een wifi verbinding u zult de Chromecast via de Home app met dat wifi netwerk moeten verbinden. 

 

Welk apparaat vraagt om wifi of bij welke stap?

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel.

Ik weet niet meer precies bij welke stap maar mijn mobiel (samsung) vraagt ernaar wifi i te schakelen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ah nu snap ik het, de mobiele telefoon kan niet met zijn eigen hotspot verbinden daar zal het misgaan. U heeft een tweede apparaat nodig. De ene met de hotspot en een tweede om de Chromecast in te stellen.

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ben heel blij dat jij dit tenminste begrijpt! Maar euh..kun je me eventjes op weg helpen wat ik moet doen met dat andere toestel? Of waar ik een stappenplannetje kan vinden???? Dankjewel!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

U heeft twee smartfoons of een smartfoon en een tablet?

De smartfoon stelt u in als hotspot.

U verbind toestel twee bijvoorbeeld  een  tablet met die hotspot.

Dan opent u op die tablet de Google Home app. En volgt de aanwijzingen hier op deze pagina 

 

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Ellyd , ik begrijp je ook, vandaar de link in mijn eerste antwoord daar staat een stappenplan. Raadpleeg dat dan even. hier nogmaals de link.
https://chromefans.nl/chromecast-zonder-wifi/

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb 2 smartphones.  Misschien een beetje dom maar hoe verbind ik die dan...?

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dankje, ik kwam het daar nog niet tegen maar ik kijk opnieuw!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ellyd  schreef:

Ik heb 2 smartphones.  Misschien een beetje dom maar hoe verbind ik die dan...?


De telefoon met de hotspot maakt een naam aan.

Als voorbeeld  hier Nokia.

20220621_164955~2.jpg

Op de tweede telefoon staat die naam in het lijstje van de wifi netwerken 

Screenshot_20220621-165159_Settings.jpg

Hier verbind u dat tweede toestel mee. De Chromecast wordt dan via de Home app met datzelfde netwerk verbonden als u de stappen volgt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die link is inderdaad nuttig. Wat is uw doel met de Chromecast en welk model? Bij de eerste stap wordt er uitgegaan van een via wifi ingestelde Chromecast. De tweede stap scherm spiegelen gaat niet werken met de Ziggo Go app.

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wij gaan een maand klussen in ons nieuwe huis maar hebben daar nog geen wifi. Om toch tv te kunnen kijken wil ik het met de chromecast proberen. Ik wilde het ook proberen dmv een hdmi kabel en usb-c maar ik begreep van Ziggo dat dat niet ondersteund wordt. jammer..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ellyd  schreef:

Wij gaan een maand klussen in ons nieuwe huis maar hebben daar nog geen wifi. Om toch tv te kunnen kijken wil ik het met de chromecast proberen. Ik wilde het ook proberen dmv een hdmi kabel en usb-c maar ik begreep van Ziggo dat dat niet ondersteund wordt. jammer..


Duidelijk, de telefoon via een kabel verbinden wordt inderdaad niet ondersteund, het scherm spiegelen mirror image ook niet. 

 

Mijn beste tip is dan een laptop via een hotspot verbinden en via www.ziggogo.tv kijken. Dan moet u natuurlijk wel een laptop hebben, iets wat we natuurlijk niet mogen aannemen. Eventueel de laptop via HDMI aan de TV koppelen.

 

Of de eerder beschreven optie.

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heel hartelijk dank , ik ga het allemaal proberen!

Vrgr Elly 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ps @Ellyd als het om de nieuwste Chromecast gaat gebaseerd op Android/GoogleTV bespaar u de moeite.

 

Heeft u het over een oudere Chromecast dan komt het ongetwijfeld goed.

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste RoWi, ik heb zojuist de chronecast verbonden met mobiele hotspot dmv een tweede mobiele telefoon en ik kreeg beeld mbv ziggo go!!!!!!! Nogmaals hartelijk dank voor je hulp, super! Ben erg blij.

Groetjes, Elly

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Graag gedaan fijn dat het gelukt is, u moet natuurlijk wel klussen geen TV kijken 😉

 

Ps om TV te kijken is een televisie direct op de coax aansluiten al genoeg.

Ellyd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Komt wel goed met dat klussen hoor!

Maar die coax: werkt het ook als er op dat adres geen abo is??? Kan toch niet!?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ellyd  schreef:

Komt wel goed met dat klussen hoor!

Maar die coax: werkt het ook als er op dat adres geen abo is??? Kan toch niet!?


Ja en nee, de kabel moet in een kastje in de buurt worden losgekoppeld, als dat niet het geval is staat het TV signaal daar standaard op. De TV moet wel een DVB-C tuner hebben.

 

Via de zenderzoek procedure netwerk ID 4444 en alleen digitale zenders laten zoeken en het werkt.

 

Klik Hier  en Of klik hier 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic