1
Vraag
2
Reacties
SuzanneM

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Chromecast maakt geen verbinding

Ik woon in een studentenhuis en daar hadden we meerdere wifi-kanalen. Mijn chromecast heeft een aantal maanden prima gewerkt, maar laatst deden er een paar van de wifi-kanalen het niet en hebben we de router gereset. Deze extra wifi-kanalen zijn verdwenen en mijn chromecast deed het ook niet meer. Toen ik deze opnieuw installeerde op het wifi-kanaal dat nog wel werkte, kreeg ik de melding in de Google Home app dat ik wat instellingen van de router moest aanpassen omdat de chromecast geen verbinding kon maken met mijn telefoon. Ik moest AP-isolatie uitschakelen en/of UpNP inschakelen. Weten jullie hoe dit moet en of dit ook inderdaad de oplossing is?

Mvg,
Suzanne
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23715Posts
  • 1052Oplossingen
  • 7555Likes
Hoi SuzanneM

Je hebt je Chromecast een reset gegeven en nu zend hij een eigen wifi kanaal uit als je de Chromecast aanzet en de Home paraat heb. In je wifi lijst zie je deze wifi ssid staan.

Connect je mobiel of tablet/PC met dit wifi ssid en vervolgens kan je de Chromecast met de Home App configureren naar de wifi van jullie Studentenhuis wifi.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Suzanne,

Ik heb dat allemaal niet hoeven te doen.
Ik zou de Chromecast even resetten en daarna proberen opnieuw in te stellen.
Hoe je de Chromecast kunt resetten, kun je hier vinden.
En voor de volledigheid, hier de instructies om de Chromecast opnieuw in te stellen 🙂

Groet,
Evert
SuzanneM
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,

Bedankt voor je suggestie, maar ik heb de chromecast al een paar keer gereset en helaas hielp dat niet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14068Posts
  • 1179Oplossingen
  • 6150Likes
Hey SuzanneM . Welkom hier! We helpen je graag verder, zodat je weer snel van de Chromecast gebruik kunt maken. Het is alleen nog niet helemaal duidelijk wat er precies fout gaat.

Je zegt " Ik moest AP-isolatie uitschakelen en/of UpNP inschakelen.". Van wie "moest" dit? of waar heb je dit gelezen?
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Of AP-isolatie daadwerkelijk het probleem is, is lastig te zeggen natuurlijk. Als het aan staat op de router, kan het zeer zeker het probleem veroorzaken.
AP-isolatie zorgt er voor dat de apparaten die op het wifi-netwerk zijn aangesloten, niet onderling met elkaar kunnen communiceren. In jou geval zal je telefoon dus niet met de Chromecast kunnen communiceren. In een studentenhuis waar meerdere gebruikers van hetzelfde netwerk zijn, kan ik voorstellen dat het aan staat. Ook als het een gastennetwerk betreft, kan het heel goed aan staan.

Allereerst zou ik controleren of je telefoon en de Chromecast überhaupt op hetzelfde netwerk zitten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23715Posts
  • 1052Oplossingen
  • 7555Likes
Hoi SuzanneM

Je hebt je Chromecast een reset gegeven en nu zend hij een eigen wifi kanaal uit als je de Chromecast aanzet en de Home paraat heb. In je wifi lijst zie je deze wifi ssid staan.

Connect je mobiel of tablet/PC met dit wifi ssid en vervolgens kan je de Chromecast met de Home App configureren naar de wifi van jullie Studentenhuis wifi.
SuzanneM
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Dave,

Bedankt, deze oplossing werkte!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic