JohanvV

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Chromecast en de Ziggo Go app

Een aantal weken werd ik door het internet attent gemaakt op Ziggo's nieuwste abonnementvorm "Internet Only". Een interessante ontwikkeling in de tijd waar streaming diensten het lineaire TV kijken dreigt te vervangen.

 

Om toch nog toegang te houden tot de lineaire vorm, had ik gehoopt dat Ziggo al acties had ondernomen om de Ziggo Go app al beschikbaar te maken voor
Samsung TV's; de nummer één TV maker ter wereld. Helaas heeft Ziggo geen plannen om de app beschikbaar te maken voor Tizen...

 

De enige optie die overblijft is casting. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken
en een Google TV Chromecast aangeschaft. Dit platform ondersteunt heel veel
streaming diensten en wordt ook door Ziggo ondersteunt in de vorm van de
Ziggo Go app.

 

Ik ben een kritische kijker wat beeldkwaliteit betreft (beroepsdeformatie....)
en heb op mijn 55 inch Samsung QLED TV de kwaliteit vergeleken.

In de eerste plaats een Netflix test: ik heb geen verschil waar kunnen nemen in
beeldkwaliteit tussen de Tizen Netflix app en de Chromecast Netflix app
(4K HDR+ content). Een hoopvol begin...

 

Nu de Chromecast Ziggo Go versus "normaal" TV kijken (met CI+ kaart).
Om de één of andere reden is de beeldkwaliteit behoorlijk achteruit gegaan als
je kijkt via de Chromecast Ziggo Go app kijkt. Blijft de vraag over of dit inherent
in het Chromecast concept zit of dat de Ziggo Go app niet de beeldkwaliteit levert die ik gewend ben. Gezien het feit dat Netflix via de Chromecast er perfect uitziet, kan het alleen maar de Ziggo Go app zijn...

 

Op het internet heb ik een review van RTL Bright gezien, die de Ziggo Go app
voor Apple TV heeft bekeken. Daaruit blijkt dat de Ziggo Go app de beelden
aanbiedt in 720p resolutie (het oude HD Ready). Het zou mij niets verbazen dat
dit ook het geval is bij de Chromecast Ziggo Go app. Ik vind deze overweging (indien waar....) een aanfluiting; met de vooruitgang van de techniek kun je geen TV over internet aanbieden in de oude "HD Ready" standaard aanbieden.

 

Met het afschakelen van "analoog" heeft Ziggo haar Giganet geïntroduceerd; een mooi moment om de Ziggo App beeldkwaliteit te laten leveren zoals b.v. NL-Ziet.

 

Ik heb de Google TV Chromecast inmiddels weer teruggebracht naar de leverancier, ondanks dat het een prachtig concept is. Ik hoop echt dat ik er binnenkort toch mee aan de slag kan gaan.

 

Johan

1 Reactie 1
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

bij een ziggo Internet Only abonnement is ziggo go niet mogelijk

 

of de ziggo go app ooit op de samsung tv’s beschikbaar komt is niks bekent over ook staat nog niks voor in de planning

 

of de beeld kwaliteit ooit 1080i woord is ook niks bekent over 

dat de beeldkwaliteit van de ziggo go tv app 720p is heeft mee te maken dat de ziggo go tv app de stream gebruikt die ook voor de gewone ziggo go app zijn gemaakt

Uitgelicht topic