1
Vraag
2
Reacties
js09

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast 2 werkt niet goed via OSX apps op 5hz (maar wel op 2,4ghz)

Hi,

Ik heb mijn oude chromecast verkocht, omdat de nieuwe 5ghz ondersteund. Mijn internet is op 2,4ghz op elk kanaal traag en instabiel en op 5ghz werkt het perferct.

Van Ziggo heb ik een Horizon mediabox.

Ik heb de nieuwe chromecast gisteren geinstalleerd op het 5hz en het volgende probleem doet zich voor:
Ik kan met mijn macbook casten, maar met mijn iphone 5s of ipad werken apps (Netflix, FoxSports, NPO gemist) die Chromecast ondersteunen niet op Youtube na. Met Youtube app is casten wel gewoon mogelijk vanaf mijn iphone en ipad.

Vervolgens heb ik de chromecast geinstalleerd op 2,4ghz en dan werkt alles wel weer volledig op de instabiele verbinding na.

Weet iemand wat er hier mis gaat en hoe ik mijn chromecast goed werkend krijg op mijn 5ghz netwerk?

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Takwan

Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
js09 wrote:
Hi,

Weet iemand wat er hier mis gaat en hoe ik mijn chromecast goed werkend krijg op mijn 5ghz netwerk?

Alvast bedankt!

Beste js09 en Digifan,

Kunnen jullie de instellingen van het draadloze 5Ghz netwerk eens precies zo instellen ?



graag hoor ik of dit u geholpen heeft

vriendelijke groet Takwan

Bekijk in context

5 Reacties 5
Digifan

Level 7
  • 171Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes
Hi JS09,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan zelfs geen verbinding maken met het 5 GHz netwerk. Krijg op de Chromecast de melding dat hij het 5ghz netwerk niet kan vinden.
Maar dat lukt bij jou dus wel?
Nog instellingen gewijzigd in de horizon box?
Takwan

Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
js09 wrote:
Hi,

Weet iemand wat er hier mis gaat en hoe ik mijn chromecast goed werkend krijg op mijn 5ghz netwerk?

Alvast bedankt!

Beste js09 en Digifan,

Kunnen jullie de instellingen van het draadloze 5Ghz netwerk eens precies zo instellen ?



graag hoor ik of dit u geholpen heeft

vriendelijke groet Takwan
Digifan

Level 7
  • 171Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes
Dank voor de tip!
Ik ga het proberen en laat het weten of het geholpen heeft.
Takwan

Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
Digifan wrote:
Dank voor de tip!
Ik ga het proberen en laat het weten of het geholpen heeft.

Top ☺ ik wacht het resultaat af

Groetjes Takwan
Digifan

Level 7
  • 171Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes
Dank Takwan, je tip heeft geholpen! Ik heb de oude horizon box, maar de instelling naar alleen 20 MHz gaf waarschijnlijk de doorslag.

Nogmaals dank!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic