Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nativesoul23
Level 2

Certificering LG65C2??

Goedenavond,

Weet iemand toevallig wanneer Ziggo de nieuwe LG toestellen gaat certificeren? Heb nu een c+ module maar krijg het niet aan de praat.

Waarschijnlijk omdat het een toestel is die dit jaar is uitgekomen.

Gr

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nativesoul23
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen,

Probleem is inmiddels verholpen door de monteur. Hoofdaansluiting in de meterkast verplaatst naar de woonkamer. Kan nu gewoon gebruik maken van de c+ module en kan gewoon televisie kijken. Bedankt allemaal voor jullie reacties 👍🏽

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Ook al zijn ze niet gecertificeerd, ze werken over het algemeen wel.

Wat gaat er fout?

Foutmelding?

Het is een 1.3 module?

Heb je een geldige smartcard? (Gehuurd bij ziggo of lang geleden zelf gekocht)

Nativesoul23
Level 2
Topicstarter

Beste Steefb,

Excuses voor de late reactie. Het luktij niet om hier in te loggen.

1. Ja het is een 1.3 plus smartcard van Ziggo. De tv herkent wel dat er een module is. Daarna gebeurt er helemaal niks. Kanalen zoeken gaat snel... resultaat 0 gevonden. Ongetwijfeld zal ik iets verkeerd doen. Als ik de stappen moet doorlopen die bij de module kwam zit ik met een probleem. De router zit in de meterkast en 65 inch mee sleuren naar de gang gaat mij iets te ver. Hoop dat jij of iemand anders een tip heeft.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Je doet de eerste installatie zonder module?

Zie je  NED 1,2 EN 3 ook niet? Dan krijg je geen of onvoldoende signaal binnen op de coax aansluiting van je tv.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Nativesoul23  schreef:

Goedenavond,

Weet iemand toevallig wanneer Ziggo de nieuwe LG toestellen gaat certificeren? Heb nu een c+ module maar krijg het niet aan de praat.

Waarschijnlijk omdat het een toestel is die dit jaar is uitgekomen...

Met de CI+ certificering van een tv, geeft Ziggo alleen maar aan, dat de tv door Ziggo is getest met een CI+ module en dat alle Ziggo CI+ functies/opties goed werken.

Niet meer en niet minder.

RoWi.
Level 20

LG zal de TV ter keuring/certificering aan Ziggo moeten aanbieden doen ze dat niet kan Ziggo ook niks.

@Nativesoul23 de modem/router heeft niks te maken met het vinden van zenders. Een netwerk verbinding is er alleen voor toegang tot het ondemand platform.

Als u netwerk id 4444 gebruikt eventueel zonder de CI module in de TV te stoppen hoeveel kanalen worden er dan gevonden? 

Zit er wel een coax kabel in de TV zelf? En wordt de juiste keuze gemaakt dus Kabel en Digitaal. 

Zenderzoek handleiding.

Nativesoul23
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen mensen,

Als ik dus de coax kabel aansluit van de muur naar m'n tv komt er geen signaal binnen. De modem/router wilde ik eerst in de huiskamer plaatsen en kwam erachter dat er geen signaal binnen kwam. Vandaar de modem/router verhuisd naar de meterkast. Aansluiting gaf daar wel bereik voor de modem/router. Ik denk dat de aansluiting in de woonkamer niet meer goed is in mn appartement. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? In iedergeval alvast bedankt voor jullie antwoorden 👍🏽

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Twee opties ofwel de wandcontactdoos in de kamer vervangen en meteen de kabel ook vervangen. Of het kapje er af schroeven en kijken of alles wel contact maakt als de buitenmantel geen contact maakt kan je al problemen krijgen.  Die verbinding aan twee kanten controleren.

Omdat het een binnenkabel betreft zal het voor eigen rekening komen, ook als u dit door een Ziggo monteur zou laten doen.

Nativesoul23
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen,

Probleem is inmiddels verholpen door de monteur. Hoofdaansluiting in de meterkast verplaatst naar de woonkamer. Kan nu gewoon gebruik maken van de c+ module en kan gewoon televisie kijken. Bedankt allemaal voor jullie reacties 👍🏽