1
Vraag
2
Reageer en help mee
anjaflip

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Centrale antenne: Tips voor radio

Bij wie is het bekend dat er vanaf half januari 2022 geen radiosignaal via de centrale antenne nog bestaat. Ontvangst van de radio is mogelijk met een niet zo goed werkende gratis antenne of met een Mediabox. 

Ik ben niet gecharmeerd van allerlei boxen in de huiskamer, maar ook niet van slechte radio ontvangst. Wat is wijsheid ???

6 Reacties 6
franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

"Bij wie is het bekend dat er......"    Het is al een hele lange tijd bekend gemaakt dat dit ging gebeuren.

Er zijn diverse oplossingen mogelijk. onder andere:  Een oude antenne die vroeger werden gebruikt voor

die politie scanners ontvangen best goed op de FM band.  of investeer in een internet radio tuner.

of doe net als veel mensen hier in mijn dorp, voormalig ZIGGO gebied, Zoek op marktplaats een

Humax 5300 voor 10 Euro en gebruik deze als radio tuner. of koop voor E 50 een QE317 bij Ziggo

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Als het goed gaat wordt elke klant hiervan op tijd op de hoogte gebracht.

Wezenlijk zou elke Ziggo klant dit kunnen weten.  Dat is wel afhankelijk van welke nieuwsbronnen we lezen.

Afhankelijk van de aanwezige apparatuur kan de audio van de mediabox worden afgespeeld op een extern geluidssysteem.

 

De Antenne die Ziggo gratis beschikbaar stelt zal best werken, wat dan mee speelt is de plaats van de FM tuner de draad van positie veranderen kan al schelen.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Een wijs en passend advies is alleen mogelijk als u enige informatie wilt geven.

U kunt de media box welke? met 3 verschillende snoertjes aan de radio welke? verbinden via verschillende ingangen en met de TV AB ook radio zenders zoeken.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 202Oplossingen
  • 645Likes

@anjaflip zo te lezen staat er hulp voor je klaar van verschillende klanten/communityleden zoals @fred6 Ook de nuttige adviezen van @franske1958 en @RoWi lees ik, dank voor jullie bijdrage! 
Heb je iets aan deze hulp gehad? Laat het weten en mocht je verdere ondersteuning nodig hebben, dan is het handig om de vragen van @fred6 aan te vullen. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"De Antenne die Ziggo gratis beschikbaar stelt zal best werken, wat dan mee speelt is de plaats van de FM tuner de draad van positie veranderen kan al schelen".

Die werkt alleen als je maar dicht genoeg bij een zendmast zit. Maar je vangt er ook al vrij snel storingen mee op. 

@franske1958 een Humax 5300c kan, maar heeft geen display, en dus is het lastig af te stemmen op de juiste zenders. En zonder smartcard ontvang je alleen de vrije zenders, waardoor ikzelf dan geneigd zou zijn te opteren voor de Quantis QE317. Een mooie kleine box, nog kleiner dan de Humax, én een display. Ik ga er dan uiteraard vanuit dat @anjaflip al een geluidssetje heeft waarop deze kan worden aangesloten. 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Wat voor storingen? Ik heb hier een wekker radio met een nog simpeler draadje als antenne en prima geluid en ontvangst voor een wekker radio. De meeste landelijke zenders hebben diverse steunzenders dat zit doorgaans wel goed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic