1
Vraag
2
Reacties
Bartman47

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Casten Ziggo GO app en andere apps naar Ziggo mediabox next

Ik zie in ziggogo app op mobiel rechtsboven een soort cast icoontje en wanneer ik die aanklik kan ik inderdaad de mediabox next kiezen en kijken op tv.

Werkt dit ook voor andere apps? En is dit wat men casten noemt? Kan ik dus casten naar tv via deze ziggo mediabox next functie? En wanneer mijn tv geen casting ondersteund, kan dit toch via de mediabox next? En heb dus geen losse google chromecast nodig?

 

Werkt dit ook om op deze mannier in de f1tv pro app te casten naar de ziggo mediabox next?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit is geen casten, hiermee bedient u uw mediabox via de Ziggo Go app, zie het als een interactieve afstandsbediening. 

Ik vermoed dat dit icoon wordt bedoeld.

Screenshot_20220605-014212_Chrome.jpg

 

Vanuit de Netflix app op een tablet kunt u mogelijk  ook de Netflix app op de Next opstarten en vermoedelijk ook de YouTube app. Dat weet ik niet zeker maar ook dat is geen casten u start remote de aanwezige app op niks meer niks minder.

 

Voor wat u wilt heeft u toch echt een Chromecast nodig. Heel misschien dat F1 TV Pro screen mirroring toe staat.

Bekijk in context

5 Reacties 5
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit is geen casten, hiermee bedient u uw mediabox via de Ziggo Go app, zie het als een interactieve afstandsbediening. 

Ik vermoed dat dit icoon wordt bedoeld.

Screenshot_20220605-014212_Chrome.jpg

 

Vanuit de Netflix app op een tablet kunt u mogelijk  ook de Netflix app op de Next opstarten en vermoedelijk ook de YouTube app. Dat weet ik niet zeker maar ook dat is geen casten u start remote de aanwezige app op niks meer niks minder.

 

Voor wat u wilt heeft u toch echt een Chromecast nodig. Heel misschien dat F1 TV Pro screen mirroring toe staat.

Bartman47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Veel dank voor het duidelijke antwoord!

Het gaat inderdaad om dat icoontje.

De chtomecast is dan toch wel een aardige aanvulling.

Denbo

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bart(man)

TIP: Als je slim bent ga je voor een tv-stick, zoals bijvoorbeeld de Xiaomi Mi TV Stick.

Dan heb je voor bijna het zelfde geld, in 1 keer een smart-tv (met o.a. F1-TV, Ziggo Go), een (ingebouwde) Chromecast EN een afstandsbediening!

https://www.bol.com/nl/nl/p/xiaomi-mi-tv-stick-full-hd-android-hdmi-zwart/9300000005065513/?bltgh=v1...

 

Bartman47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hi Denbo,

 

Bedankt voor je antwoord advies.

Ik wil de chromecast eigenlijk hoofdzakelijk om f1tv pro te caste/streamen. Weet het verschil niet zo goed 🙂

Youtube en netflix zitten ook op mijn nextbox en die kan ik prima bedienen via telefoon.

Ben niet zo tevreden met viaplay en heb de films en series niet nodig. Ik ben trouwens ook niet helemaal tevreden hoe het 'rood' wordt weergegeven. Ik vind met name de gezicht te bruin. Ook een reden om het eens buiten de next om te proberen via chromecast e.d.

Ik heb dus de optie tussen;

1. Chromecast v3.

     Voordeel goedkoop. Gebruikt zeer

      weinig stroom heb ik begrepen.           Alleen 1080 p support, maar mijn tv is ook 1080. Nadeel mobiel nodig

2. Chromecast google tv.

Voordeel;

     Ondersteund ook 4k. Maar mijn tv niet...dus heeft geen zin( tenzij 4k wordt geresampled naar 1080 ???).

F1tv pro app kan erop draaien waardoor er geen mobiel nodig is.

Afstandbediening aanwezig

Stroomverbruik weet ik niet. Maar google heeft in mijn beleving vaak energie zuinig apparaten(google homet etc). Weet iemand stroomverbruik.?

3.xiaomi mi tv

Voordelen net als google tv, maar goedkoper.

Echter ondersteund 1080( tenzij je voor 4k duurdere versie gaat).

Stroomverbruik weet ik niet, maar schijnt iets trager te zijn en wordt wat warm heb ik gelezen. Wat mij doet vermoeden dat ie nogal wat stroom verbruikt...en dat is jammer met huidige prijzen en het feit dat ik hem alleen voor f1tv pro gebruik. Iemand een idee hoeveel stroom ie gebruikt?

 

Ik zou ook alles voor de chromecast (tv) of stick kunnen doen maar ik wil wel opname mogelijkheid hebben en dus zou ik dan ziggogo moeyen gebruiken...maar dan moet ik wel een ziggo tv abbonnement hebben..en dan krijgt ik de next er praktisch bij.

Enfin...ingewikkeld...keuzes...

Maar ik wil f1tv pro proberen, zien hoe beeldkwaliteit is zonder next box en graag een apparaat dat niet veel stroom verbruikt.

Sorry voor dit lange verhaal. Elk advies is wekom.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bartman47 ongeacht de keuze, wat 4K betreft dat is vaak instelbaar, en geeft een streamdienst dit niet door dan wordt dat niet zo doorgegeven. 

 

Wat opname betreft correct met TV Compleet of TV Max krijgt u een Next in bruikleen.

U heeft nu nog geen Ziggo abonnement? Wat de AndroidTV app betreft voor de Xiaomi en de GoogleTV dan heeft u naast TV van Ziggo ook Internet van Ziggo nodig.

 

Casten is beeld en geluid van aparaat A naar apparaat B sturen streamen is op een apparaat direct bij de bron ophalen.

 

Met de Chromecastv3 krijgt dat apparaat van een tablet of smartfoon de opdracht om het signaal bij bron x op te halen en weergeven op het scherm.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic