Magnetronoven
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

CS9097

- Onze mediabox geeft al meer dan een week de foutcode: CS9097 met als gevolg dat interactieve TV, on-demand enz. niet werkt.

- Type mediabox: CH7465LG

- Geeft de melding dat hij aan het verbinden is met het internet, maar dat duurt nu dus al meer dan een week

- Rode tekst "offline" op de Mediabox

- Bij installeren Mediabox moesten wij de Mediabox via ons WiFi-netwerk verbinden met het internet. Dit hebben wij toen ook gedaan en alles heeft goed gewerkt tot aan het moment dat Ziggo de Mediabox op afstand voorzien heeft van nieuwe firmware.

- Kabels die op Mediabox zijn aangesloten: Voeding, CAI en HDMI

- Via menu fabrieksinstellingen terugzetten werkt niet, want Mediabox geeft aan hier een internetverbinding voor nodig te hebben .

- Functionaliteit om WiFi-connectie met thuisnetwerk opnieuw in te stellen is niet te vinden in het menu van de Mediabox

- WiFi-thuisnetwerk is getest en werkt prima. Daar hoeven wij het probleem niet in te zoeken.

Hoe is dit probleem op te lossen?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Magnetronoven
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Het probleem zat inderdaad in de Mediabox zelf. Wij kunnen eindelijk weer tv kijken met onze nieuwe Mediabox 🙂

Bedankt voor jullie hulp.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Magnetronoven
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Aanvulling: Mediabox staat ingesteld op: snelle start

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1967Reacties
  • 303Oplossingen
  • 295Likes

Goedemorgen @Magnetronoven,

Welkom op de Community!
Wat naar dat jullie al meer dan een week tegen een foutcode aankijken.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Ik zie dat er in tussentijd al een monteursafspraak is gemaakt, maar het bevreemd mij dat jullie de Mediabox XL met het internet moesten verbinden bij de installatie.
Doorgaans heeft de box aan signaal via de coaxkabel genoeg.

Of is de Mediabox XL per abuis in het thuisnetwerk opgenomen?
In dit topic vind je een handig filmpje van hoe je de box daar weer uit krijgt.
Een harde front panel reset kan ook, maar als live tv wel gewoon werkt, dan zou ik de monteur afwachten. 

Steven Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 331Reacties
  • 40Oplossingen
  • 45Likes

Hoi @CS9097,
Ik zie dat de box iniddels is omgeruild. Krijgen jullie nog steeds een foutcode in beeld of heeft het omruilen van de box geholpen? We horen het graag! 

Magnetronoven
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Het probleem zat inderdaad in de Mediabox zelf. Wij kunnen eindelijk weer tv kijken met onze nieuwe Mediabox 🙂

Bedankt voor jullie hulp.

Bekijk in context

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1967Reacties
  • 303Oplossingen
  • 295Likes

Heel fijn @Magnetronoven! Bedankt voor de bevestiging hiervan en weer veel kijkplezier!

Uitgelicht topic