Magnetronoven

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

- Onze mediabox geeft al meer dan een week de foutcode: CS9097 met als gevolg dat interactieve TV, on-demand enz. niet werkt.

- Type mediabox: CH7465LG

- Geeft de melding dat hij aan het verbinden is met het internet, maar dat duurt nu dus al meer dan een week

- Rode tekst "offline" op de Mediabox

- Bij installeren Mediabox moesten wij de Mediabox via ons WiFi-netwerk verbinden met het internet. Dit hebben wij toen ook gedaan en alles heeft goed gewerkt tot aan het moment dat Ziggo de Mediabox op afstand voorzien heeft van nieuwe firmware.

- Kabels die op Mediabox zijn aangesloten: Voeding, CAI en HDMI

- Via menu fabrieksinstellingen terugzetten werkt niet, want Mediabox geeft aan hier een internetverbinding voor nodig te hebben .

- Functionaliteit om WiFi-connectie met thuisnetwerk opnieuw in te stellen is niet te vinden in het menu van de Mediabox

- WiFi-thuisnetwerk is getest en werkt prima. Daar hoeven wij het probleem niet in te zoeken.

 

Hoe is dit probleem op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Magnetronoven
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Het probleem zat inderdaad in de Mediabox zelf. Wij kunnen eindelijk weer tv kijken met onze nieuwe Mediabox 🙂

Bedankt voor jullie hulp.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Magnetronoven
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Aanvulling: Mediabox staat ingesteld op: snelle start

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Magnetronoven,

Welkom op de Community!
Wat naar dat jullie al meer dan een week tegen een foutcode aankijken.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Ik zie dat er in tussentijd al een monteursafspraak is gemaakt, maar het bevreemd mij dat jullie de Mediabox XL met het internet moesten verbinden bij de installatie.
Doorgaans heeft de box aan signaal via de coaxkabel genoeg.

Of is de Mediabox XL per abuis in het thuisnetwerk opgenomen?
In dit topic vind je een handig filmpje van hoe je de box daar weer uit krijgt.
Een harde front panel reset kan ook, maar als live tv wel gewoon werkt, dan zou ik de monteur afwachten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @CS9097,
Ik zie dat de box iniddels is omgeruild. Krijgen jullie nog steeds een foutcode in beeld of heeft het omruilen van de box geholpen? We horen het graag! 

Magnetronoven
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Het probleem zat inderdaad in de Mediabox zelf. Wij kunnen eindelijk weer tv kijken met onze nieuwe Mediabox 🙂

Bedankt voor jullie hulp.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Heel fijn @Magnetronoven! Bedankt voor de bevestiging hiervan en weer veel kijkplezier!

Jhgooijer

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Erik

ik heb exact dezelfde problemen. 
al uren met ziggo aan de lijn gezeten maar kom niet verder. Wat nu?

ben er wel een beetje klaar mee. 
kun jij helpen?

Jhgooijer

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

ik heb exact dezelfde problemen. 
al uren met ziggo aan de lijn gezeten maar kom niet verder. Wat nu?

ben er wel een beetje klaar mee. 
kun jij helpen?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Wat ontzettend frustrerend dat je na uren contact nog altijd geen oplossing hebt @Jhgooijer. Gelukkig heb je ons hier gevonden: welkom! Ik stel voor dat we er samen naar kijken. Update hiervoor nog wel je adresgegevens in je profiel, zodat ik je gegevens tot mijn beschikking heb. 

kkuijk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb na verhuist te zijn het zelfde probleem. Is de enige oplossing om een monteur te laten komen? Ik heb la met de klantenservice gebeld en die geven aan niks te kunnen doen. Alles behalve interactieve tv van ziggo werkt prima -- tv, internet en bellen. @Vincent, kan hier iets aan gedaan worden op afstand?

Jhgooijer

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi

Ik ben bang dat het daar op uitdraait. Wel een nw box ontvangen die het 10 min gedaan heeft. Daarna zelfde storing. 
Alle kabels zijn inmiddels ook vervangen. Maakt niets uit.

polvandenwirre

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na een Ziggo update hebben wij geen interactieve diensten meer op onze mediabox XL (foutcode CS9097).

De Ziggo-monteur is vanochtend langs geweest.

Hij constateerde wel online maar geen verbinding met interactieve diensten dus:

IPG4 sluit sinds de laatste update niet meer aan op de mediabox.

Het softwarepakket moet handmatig door de technische dienst bijgewerkt worden.

Na 24 uur zou het euvel dan verholpen zijn...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Jhgooijer, helaas zie ik dat je nog niet je postcode en huisnummer hebt toegevoegd aan jouw profiel dus ik kan je gegevens er niet bij pakken. Doe dit gerust alsnog hier

@kkuijk ik lees dat je contact hebt gehad met de klantenservice, fijn! Ook zie ik dat het advies is gegeven om te checken hoe het gaat als je de versterker er tussenuit haalt. Hoe gaat het na deze tip? 

@polvandenwirre ik ben benieuwd hoe het nu bij jou gaat! Is het probleem opgelost? 

polvandenwirre

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helaas niet, we zitten nog steeds zonder interactieve diensten. Flink balen zo’n opdate!

polvandenwirre

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opdate=update

wat nu?

pkuyt67

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wij hebben sinds een week ook de foutcode cs9097, mediabox staat op offline. Kabels zijn allemaal goed aangesloten, werken naar behoren. het is sinds er een update is gedaan vermoeden wij. Ook maakt de mediabox af en toe een hard geluid (alsof hij gaat opstijgen), terwijl mediabox vrij staat zodat hij zijn warmte goed kwijt kan. Graag vernemen we hoe of wat we nu kunnen doen. 

Jhgooijer

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bij ons lijkt het intussen opgelost. Wij hebben een nieuwe box ontvangen. Deze ging gelijk in storing. De volgende dag weer een paar uur goed. Daarna nog een keer in storing. Nu al een paar dagen storingsvrij, afkloppen. 
ik ben benieuwd of het goed blijft gaan. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat bij jou de lucht geklaard lijkt, @Jhgooijer! Hoe is dat voor de anderen, werken de interactieve diensten?

Mirjampuijk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben ook foutcode CS9097 na de update. Ook blijft het beeld vaak hangen. Is vooral bij sportwedstrijden heel irritant.  

polvandenwirre

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na een paar dagen hadden we weer interactieve diensten. Helaas maar voor 2 dagen waarna foutcode CS9097 wederom verscheen. Sindsdien geen interactieve diensten meer en nog steeds CS9097.

Dat is flink balen.

WAT NU???

Uitgelicht topic