Goedendag,
Wij hebben geen interactieve tv en onze extra zenders doen het ook niet op Mediabox,
Wij blijven hiervoor de melding krijgen dat de box niet online is en Code CS9097.
Live tv kijken kan wel maar geen replay en opnames.
Het heeft even gewerkt een paar dagen en daarna helemaal niet meer.
Alles wat er op deze community is gezegd heb ik al geprobeerd.
Helaas heeft dit geen resultaat geleverd.
wat kan ik nog doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen Bert en Jamyla,
Gister heeft de monteur het overname punt geinstalleerd.
Daarna werkte alles zoals het moet werken.
Hij heeft ook nog ingelogd op het systeem en gecontroleerd of alle waardes goed doorkwamen.
Dit was ook allemaal helemaal goed.
Heel erg bedankt voor jullie hulp
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Vervolg op bericht hier zojuist boven:
Is er een netwerkkabel aangesloten tussen de Connect box en de Mediabox XL?
Zo ja, haal deze ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.
De Mediabox XL heeft een eigen modem voor al zijn internetfuncties.
Zo nee, ook niet doen, dat geeft allerlei problemen.
Er zit geen netwerkkabel tussen de connectbox en de Media box.
ik zal zo de waardes controleren uit de connect box en een screenshot maken.
met de netwerk snelheid is niets mis op WiFi en bekabeld kom ik op 290-300mb download en 30MB download
Hi,
Bij deze de down en upstream gegevens, status en configuratie van de connectbox.
Zit in aparte Tabbladen in de Excel.
Foto's van de aansluitingen volgen.
Bij deze de Foto's van de aansluiting in de Meterkast waar de kabel binnenkomt en de aansluiting in de woonkamer waar de Mediabox op aangesloten zit.
OK heel duidelijk.
ik zie een heel laag binnenkomend signaal en een veel te hoog uitgaand signaal, dat wil zeggen dat het modem volop gaat versterken om de Ziggo servers te bereiken.
Ergens zit een enorme weerstand en die is hoog genoeg om je Mediabox XL geen enkele verbinding te laten hebben met Ziggo, zowel niet binnenkomend als uitgaand voor de juiste communicatie.
De foto van de aansluiting laat een GUT63 zien, dat is een coax rijgdoos en die is sowieso nergens te gebruiken bij Ziggo en al helemaal niet als eerste wandcontactdoos.
Daar moet een galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt komen.
Dit mag je niet zelf uitvoeren, maar wordt gratis uitgevoerd door een Ziggo monteur.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dankjewel voor het antwoord, kan ik hier een afspraak voor maken?
@grmea Kies dan wel voor een storingsmonteur als je de link hierboven gebruikt.
Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega en een afspraak met onze monteur hebt ingepland. Helemaal goed 🙂 De afspraak staat voor 24 augustus.
Laat je ons weten of de monteur alles weer werkend en storingsvrij heeft achter gelaten? Zo weten wij ook of je eventueel nog support namens ons nodig hebt.
Hi Jamyla en Bert,
dankjulliewel nog voor jullie reacties.
gister via de messenger inderdaad contact gehad en situatie uitgelegd aan de hand can Bert zijn conclusie. Via deze weg gelijk een afspraak gemaakt.
als de monteur geweest is zal ik op deze topic laten weten of het allemaal gelukt is.
Goedemorgen Bert en Jamyla,
Gister heeft de monteur het overname punt geinstalleerd.
Daarna werkte alles zoals het moet werken.
Hij heeft ook nog ingelogd op het systeem en gecontroleerd of alle waardes goed doorkwamen.
Dit was ook allemaal helemaal goed.
Heel erg bedankt voor jullie hulp
Super om te horen dat alles weer werkt @grmea!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.