1
Vraag
2
Reacties
f.franck

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

CS9097 na installatie van snel internet

Ik heb eergisteren een nieuw SmartWifi modem gekregen en geinstalleerd. Internet werkt inderdaad meer dan dubbel zo snel. Ook Televisie en Vodafone telefoon werken naar behoren, maar de mediabox geeft een CS9097 melding. Heb alles gedaan wat jullie adviseren (rechtstreekse coax, plastic kapje weg, etc) zonder succes. Voordien werkte het altijd naar perfect. Nog suggesties? Alvast bedankt.

 

 

20221116_132107.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16244Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7140Likes

De historie meldt geregeld uitval en signaalonderbrekingen (T3 en T4 timeouts achtereenvolgens, SYNC timing failures en MDD timeouts). Kun je de volledige twee downstream-tabellen plaatsen?

 

De tweede splitter en witte TV-kabel zijn verouderd en aan vervanging toe. Het AOP (btv 01-SET) en de splitter (POA-254) zijn up-to-date.

 

Overigens zie ik je dat je nog een Mediabox XL gebruikt. De splitter die je hebt ontvangen is daarvoor niet geschikt, door het retourbandfilter op de TV-uitgang kan de Mediabox XL geen uitgaande verbinding (upstream) opbouwen. De POA-254 moet worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem, of de Mediabox XL moet worden vervangen door een Mediabox Next of Next Mini.

Bekijk in context

Uitgelicht
f.franck
topicstarter
Level 2
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de POA--254 (die aan het Smart wifi modem packet was toegevoegd) vervangen door het oude POA1-USB en nu doet alles het weer zoals voorheen (maar met het gewenste sneller internet). Dank voor jullie efficiënte hulp.

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16244Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7140Likes

CS9097 duidt op een signaalprobleem.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

f.franck
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

 

 

 

Hierbij mijn gegevens:     

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
16-11-2022 13:44:00noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:40:43noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:40:18noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
16-11-2022 13:40:10noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:40:08noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:40:06warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:40:04noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
16-11-2022 13:40:02criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:39:14criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:39:10criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:38:58criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:38:57criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:38:53criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:38:52criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:36:22criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:36:21warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:36:18criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:35:40noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:34:34noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:34:13noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
16-11-2022 13:34:04noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:34:02noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:33:56warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:33:54noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
16-11-2022 13:33:52criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:33:07criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:33:06criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:33:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:33:03criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
16-11-2022 13:32:48noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;C
16-11-2022 13:32:48noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 32 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.
16-11-2022 13:32:08noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a1:3f:1e;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:ce:46;CM-QOS=1.1;C
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16244Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7140Likes

De historie meldt geregeld uitval en signaalonderbrekingen (T3 en T4 timeouts achtereenvolgens, SYNC timing failures en MDD timeouts). Kun je de volledige twee downstream-tabellen plaatsen?

 

De tweede splitter en witte TV-kabel zijn verouderd en aan vervanging toe. Het AOP (btv 01-SET) en de splitter (POA-254) zijn up-to-date.

 

Overigens zie ik je dat je nog een Mediabox XL gebruikt. De splitter die je hebt ontvangen is daarvoor niet geschikt, door het retourbandfilter op de TV-uitgang kan de Mediabox XL geen uitgaande verbinding (upstream) opbouwen. De POA-254 moet worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem, of de Mediabox XL moet worden vervangen door een Mediabox Next of Next Mini.

f.franck
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de POA--254 (die aan het Smart wifi modem packet was toegevoegd) vervangen door het oude POA1-USB en nu doet alles het weer zoals voorheen (maar met het gewenste sneller internet). Dank voor jullie efficiënte hulp.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16244Posts
  • 1040Oplossingen
  • 7140Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic