1
Vraag
2
Reacties
mhabes

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

CS9097 foutmelding

Sinds een paar dagen heb ik bovenstaande foutcode als ik mijn opnames wil selecteren. Ik heb een horizon mediabox met bijbehorende afstandsbediening. Ik heb ook alle stappen doorlopen die ziggo op de site heeft staan, maar zelfs bij het proberen om de fabrieksinstellingen in te stellen, lukt dat niet omdat ik de pincode niet kan invullen vanwege de CS9097 foutmelding die dan ook weer te zien is. Wat kan ik hier aan doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mhabes
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo beiden, 

 

Op de een of andere manier is de melding verdwenen. Ik weet niet of het eraan ligt dat ik vandaag de antennekabels even los gekoppeld heb en weer heb aangekoppeld (daarna gaf de mediabox nog steeds offline aan), maar nu zie ik alle opnames weer staan en kan ik weer on demand kijken en radio luisteren. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

CS9097 is een signaalprobleem.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

mhabes
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert, wij hebben een Horizon media box. Bijgevoegd 2 foto’s. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een lastige, na de versterker zit er een splitter en een mogelijk verouderde wandcontactdoos.

Ergens zit een weerstand waardoor de Mediabox XL geen verbinding kan krijgen met de Ziggo servers.

 

Hier is zo niet met zekerheid te adviseren wat te doen.

Ik zou de splitter en de wandcontactdoos vervangen, dat kan ook een Ziggo monteur voor je doen, maar daar zijn kosten aan verbonden, maar dan heb je wel garantie dat het werkend wordt afgeleverd.

 

Ziggo heeft aansluitmaterialen tegen kostprijs, zoals een coax wandcontactdoos en kabels:

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

Laat even weten wat je wilt doen, dan kan een Ziggo medewerker zo nodig een afspraak inplannen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @mhabes,

Welkom op de Community! Fijn dat er al is meegedacht om de CS9097 foutmelding weg te krijgen. Want voor een foutmelding, zet je de tv natuurlijk niet aan!

Bert heeft goede suggesties gedaan, we horen graag!

mhabes
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo beiden, 

 

Op de een of andere manier is de melding verdwenen. Ik weet niet of het eraan ligt dat ik vandaag de antennekabels even los gekoppeld heb en weer heb aangekoppeld (daarna gaf de mediabox nog steeds offline aan), maar nu zie ik alle opnames weer staan en kan ik weer on demand kijken en radio luisteren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@mhabes Dank voor je bericht.

Die actie is een vaak voorkomende oplossing.

Ergens een slecht contact wordt opgelost door alles los te halen en weer goed vast te draaien.

Die tip was uit mijn geheugen weggezakt en zal hem weer vaker gaan gebruiken.

Veel kijkplezier gewenst verder.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic