1
Vraag
2
Reacties
Leo5511

Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

CS2004

Ik heb al een tijd lang last van de melding CS2004. Soms 1× per dag, soms 1× per week soms een maand niet. Na herstart is het weer opgelost.

Hiervoor nooit problemen hiermee gehad.

Ook niet na de update.

Mijn installatie is vrij nieuw, aop van Technetix 4g/LTE bestendig van ziggo,splitter poa-1B, kabel 5m zwart van de ziggoshop.

Wat is er ineens aan de hand met het Ziggo signaal .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Jos @Bert ,

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels 48 uur zonder storing. Het blijkbaar is wat er bij de werkzaamheden niet goed ging  hersteld door Ziggo. Mijn conclusie is dat het probleem zich buitenshuis bevond.

Groet,

Leo.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

CS2004 is een signaalprobleem.

Welke AOP van Technetix heb je precies?

Is dat de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Bert 

Hallo Bert,

Bedankt voor je reactie.

De aop is een ziggo gecertificeerd eengat de type nummer weet ik zo niet uit mijn hoofd. Is ook waar ziggo binnen komt. Daarop zit de splitter poa- 1B en 5m coax rechtstreeks naar de tv. Geen versterkers of splitter er tussen. Alles is volgens ziggo standaard up-to-date. Momenteel geen last van en het kan weken of maanden duren voordat het weer voorkomt of helemaal niet meer.

Daarom lijkt het mij eerder fluctuaties in het Ziggo signaal dat bepaalde periode binnen kwam.

Met vr. gr.

LEO

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een signaal is goed te beoordelen vanuit je modem.

 

Als je er zin in hebt:

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Bert ,

Hallo Bert,

Hartelijk bedankt voor de tip. Dit heb weleens eerder uitgevoerd. Maar in verband Cs2004 helemaal niet aangedacht. 

Zoals ik al melde heb ik nu geen last van. Mocht weer voorkomen dan zal ik de up en downstream log van de modem gelijk hier ter beoordeling posten.

M.vr.gr.

Leo

 

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Bert ,

Vanmorgen grote storing door i.v.m werkzaamheden aan het netwerk. Minstens 5uur wordt er geschat door ziggo. Zal wel serieus zijn.

Misschien hangt dit samen met de onregelmatige Cs2004 meldingen van de afgelopen tijd.

 

M.vr.gr.

Leo

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

Hoe staat het ervoor @Leo5511 Na de werkzaamheden nog een melding op je Medaibox XL gehad? Stuur voor ondersteuning nog wel de gevraagde gegevens in. 

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Nou de werkzaamheden duurden van 5.30 tot 20.30 volgens Ziggo storing log. Dat was woensdag. Daarna was het echt raak met de meldingen Cs2004 en Cs9097. Gisteren de hele dag op en af waar tv en internet uitvielen. Van morgen al twee keer. De werkzaamheden zij afgerond volgens Ziggo.

Maar hier zijn de gevolgen tot nu toe rampzalig.

Mijn gegevens zijn bekend, kan iemand kijken of dit bekend is en dat eraan gewerkt word ?.

Zo kan het niet verder.

Groet,

Leo.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

Helemaal mee eens, dit probleem moet opgelost worden. Ik heb het signaal op zowel je modem als Mediabox XL en modem gecheckt en zie geen afwijkingen hierin. Enige wat afwijkt is dat jouw modem de downstream kanalen 0-7 overslaat en 8-31 pakt. Dat hoeft geen probleem te zijn, 
Een herstart van de Mediabox XL en modem na de werkzaamheden, heb je die nog gedaan? Kan nooit kwaad om dat nog wel te doen. 

Na herstart en problemen blijven? Direct op de hoofdaansluiting testen, is het probleem er dan nog steeds? 
Deel voor de zekerheid nog wel de gevraagde technische informatie: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Een volgende stap is een monteursafspraak, die plan ik dan graag voor je in zodat we 100% zeker een oplossing hebben.

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Jos ,

Hallo jos,

De problemen die hiervoor beschreef zijn direct na de werkzaamheden ontstaan. Hierbij vallen internet en tv meerdere keren op een dag helemaal weg. Na herstel internet kan ik de mediabox starten en werkt alles weer. Soms wel tv maar geen internet dus niet interactief. Dit meerdere keren meegemaakt vanaf woensdag tot van morgen. Daarvoor was de Cs 2004 melding al een week of twee niet verschenen. Zoals ik al melde hierbinnen is alles conform Ziggo standaard. Een monteur is mijnsinziens overbodig. De storingen zijn in direct verband met de werkzaamheden.

Op het moment een paar uur zonder storing laten we hopen dat het zo blijft.

Zoniet dan meld ik me weer.

M.vr.gr,

Leo

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

Dank voor je reactie @Leo5511 Herstart je modem en mediabox door deze 1 minuut van het stroom te halen.
Na de herstart hoor ik het graag of er nog problemen zijn. 

Over de monteur: ondanks dat de aansluiting in huis goed is is dat voor ons de eerste stap om dit door monteur te laten onderzoeken. Die meet natuurlijk ook gelijk het signaal uit het netwerk en bij netwerkproblemen maakt deze gelijk ook een melding of vervolgafspraak. 

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Jos @Bert ,

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels 48 uur zonder storing. Het blijkbaar is wat er bij de werkzaamheden niet goed ging  hersteld door Ziggo. Mijn conclusie is dat het probleem zich buitenshuis bevond.

Groet,

Leo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic