1
Vraag
2
Reacties
Robdings

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

CS2000 op Film 1 kanalen

Sinds vandaag dus mogelijkheid om tijdelijkook film1 zenders te kunnen bekijken.

Echter krijg ik op deze 4 zenders (101-104) de foutmelding CS2000.

Ik heb de voorgestelde stappen van Ziggo om het probleem te verhelpen doorlopen, helaas zonder resultaat.

 

Heeft iemand nog een suggestie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de kabel nog een keer nagelopen op beknellingen e.d..

Beeld is nu prima. 
bedankt allemaal.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Robdings, welkom op de Ziggo Community! 

Wat zonde dat de film-zenders (nog) niet bij je werken. De foutcode CS2000 duidt op een probleem in het signaal naar je Mediabox toe. Kun je laten weten wat je tot nu toe hebt geprobeerd van die stappen? En kun je een foto maken van waar de coaxkabel van je Mediabox op zit aangesloten 🙂 ? Gaan we dit samen oplossen!

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb net met een medewerker van Ziggo gechat. We hebben alles doorlopen, heeft alleen niet tot een oplossing geleid. Hij gaf aan een en ander door te spelen naar een monteur, maar ja die zullen wel niet aan huis komen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat balen dat jullie er samen niet uit zijn gekomen! De monteur komt nu inderdaad niet aan huis, maar zal je wel bellen als jullie een afspraak hebben gemaakt. 

 

Voor nu valt mij op dat de Mediabox Next is aangesloten met een ouder type coax kabel. Als het goed is, heb je bij het installatiepakket van de Mediabox Next ook nieuwe kabels gekregen. Ik raad je aan om daar de box mee aan te sluiten, omdat die nieuwe kabels interferentie van buitenaf beter weerstaan. 

 

Als je dat hebt gedaan, kun je dan de kanalen wel ontvangen? Zo niet, laat dan het onderstaande weten. 

  1. Waar zit de hoofdaansluiting van Ziggo in jouw woning?
  2. Hoe is de route naar de Mediabox Next vanaf de hoofdaansluiting? Bijvoorbeeld: 
    - Hoofdaansluiting in de meterkast
    - 5 meter coax kabel naar de woonkamer naar een wandcontactdoos
    - 1 meter coax kabel van wandcontactdoos naar Mediabox Next

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de kabel vervangen, deze is echter te kort, maar voor nu wel aangesloten. Ik heb niets herstart ofzo, maar het beeld blijft hetzelfde, slecht.
 

  1. Waar zit de hoofdaansluiting van Ziggo in jouw woning? In de meterkast
  2. Hoe is de route naar de Mediabox Next vanaf de hoofdaansluiting? Bijvoorbeeld: 
    - Hoofdaansluiting in de meterkast
    - 5 meter coax kabel naar de woonkamer naar een wandcontactdoos wandcontactdoos tv  en radioaansluiting in woonkamermuur (schatting 10 meter)
    - 1 meter coax kabel van wandcontactdoos naar Mediabox Next 6-7 meter naar mediabox Next.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Gelet op de oude coaxkabel, is er waarschijnlijk ook sprake van een verouderd AOP, waardoor de problemen ontstaan.

Kun je hierdan ook een foto van dat AOP (hoofdaansluiting)plaatsen?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Top, bedankt voor je snelle terugkoppeling @Robdings ! 

Wat ​​​​​@KBX458 benoemd is voor mij ook een logisch vervolg. Wil je hier een foto plaatsen van je hoofdaansluiting? Ik ben ook heel erg benieuwd of je nu een versterker hebt aangesloten in de meterkast. 

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Foto 1. Deze kabel zit er nu op.

foto 2. Meterkast

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop dat dit de juiste foto is. Ik snap niet precies wat jullie bedoelen

 

oja, ben net nog even naar zolder gelopen. Mijn zoon maakt nog gebruik van oude Cisco apparaat, daar wel film1. Is mediabox Nextsoms stuk?

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik kijk nog even goed naar het beeld. Het zijn 2 zenders door elkaar, film1 en ned1(voorlaatste zender). Het geluid is wel film1.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het AOP (de stekkerdoos aangesloten op de groene kabel) zit zodanig achter hout verstopt, dat daar niks van te zeggen valt.

Als de oude coaxkabels worden vervangen door hedendaagse, goed afgeschermde, zou al een verbetering zijn. De Next is daar gevoelig voor.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

De foto's geven ons een duidelijk beeld @Robdings , dankjewel. 

Ik zie dat je wel gebruik maakt van een versterker in de meterkast. Waar het probleem door veroorzaakt wordt is het dat het signaal dat op de Mediabox Next binnen komt nu niet goed genoeg is om vertaald te worden naar beeld en geluid. Het is dus niet een probleem dat de Mediabox Next zelf veroorzaakt. Het ligt echt aan de doorgifte van het signaal. De meest voor de hand liggende oorzaken hiervoor in jouw situatie zijn: 

  1. De kabel richting de Mediabox Next wordt niet genoeg versterkt. 
    - Op te lossen door de kabel die op de versterker zit op een hoger versterkte poort te zetten. 
  2. De kabel die in de meterkast is aangesloten naar de wandcontactdoos voldoet niet meer aan de eisen. 
    - Op te lossen door de kabel te vervangen.
    - Ik kan je kosteloos een coax kabel van 3 of 5 meter opsturen.
Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Bedoel je deze groene kabel?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Yep. Dat is dus een oudje. Dat zal door een monteur moeten worden vervangen, evenals waarschijnlijk een andere splitter. Een monteur wordt momenteel niet de optie vanwege Corona. De kabels vervangen kun je zelf doen.

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Even voor de zekerheid. Begrijp ik het goed dat alle kabels in meterkast, naar de  wandcontactdoos en naar mediabox Next moeten worden vervangen? En de spitter ook? Die versterker kan nog wel even mee?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

De versterker ziet er naar mijn mening nog goed uit, @Robdings . 

 

De kabels die ik je aanraad te vervangen zijn degene van de meterkast naar de wandcontactdoos en van de wandcontactdoos naar de Mediabox Next (zoals de nieuwe kabel die je nu voor de test hebt aangesloten). 

 

Ik kan alleen nog niet zien welke splitter je hebt. Staat daar een type nummer op? Of maak er een foto van en plaats die hier 😉

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De spullen zijn niet hedendaags. Aangezien deze zaken meer tothet terrein behoren van anderen, vraag ik @Be rt voor een second opinion. Hij reageert, indien on line.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het AOP is gedateerd, de versterker lijkt goed en het verdere signaal is ook goed, omdat het signaal verder in huis wel goed werkt er kan nu niet direct een monteur naar toe in verband met het Corona virus.

Ik zou nu de nieuwe kabels uitproberen en mogelijk een nieuwe splitter en even spelen met de versterking naar de Next, de ervaring leert dat de Next te weinig signaal kan krijgen, maar ook met te veel signaal vreemde effecten laat zien.

Op welke aansluiting zit de next? 1 2 3 4 

 

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Volgens mij is dit de spitter?

Robdings
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

4

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic