Sinds vandaag dus mogelijkheid om tijdelijkook film1 zenders te kunnen bekijken.
Echter krijg ik op deze 4 zenders (101-104) de foutmelding CS2000.
Ik heb de voorgestelde stappen van Ziggo om het probleem te verhelpen doorlopen, helaas zonder resultaat.
Heeft iemand nog een suggestie?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb de kabel nog een keer nagelopen op beknellingen e.d..
Beeld is nu prima.
bedankt allemaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Robdings, welkom op de Ziggo Community!
Wat zonde dat de film-zenders (nog) niet bij je werken. De foutcode CS2000 duidt op een probleem in het signaal naar je Mediabox toe. Kun je laten weten wat je tot nu toe hebt geprobeerd van die stappen? En kun je een foto maken van waar de coaxkabel van je Mediabox op zit aangesloten 🙂 ? Gaan we dit samen oplossen!
Wat balen dat jullie er samen niet uit zijn gekomen! De monteur komt nu inderdaad niet aan huis, maar zal je wel bellen als jullie een afspraak hebben gemaakt.
Voor nu valt mij op dat de Mediabox Next is aangesloten met een ouder type coax kabel. Als het goed is, heb je bij het installatiepakket van de Mediabox Next ook nieuwe kabels gekregen. Ik raad je aan om daar de box mee aan te sluiten, omdat die nieuwe kabels interferentie van buitenaf beter weerstaan.
Als je dat hebt gedaan, kun je dan de kanalen wel ontvangen? Zo niet, laat dan het onderstaande weten.
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.
Ik heb de kabel vervangen, deze is echter te kort, maar voor nu wel aangesloten. Ik heb niets herstart ofzo, maar het beeld blijft hetzelfde, slecht.
Gelet op de oude coaxkabel, is er waarschijnlijk ook sprake van een verouderd AOP, waardoor de problemen ontstaan.
Kun je hierdan ook een foto van dat AOP (hoofdaansluiting)plaatsen?
Ik hoop dat dit de juiste foto is. Ik snap niet precies wat jullie bedoelen
oja, ben net nog even naar zolder gelopen. Mijn zoon maakt nog gebruik van oude Cisco apparaat, daar wel film1. Is mediabox Nextsoms stuk?
Ik kijk nog even goed naar het beeld. Het zijn 2 zenders door elkaar, film1 en ned1(voorlaatste zender). Het geluid is wel film1.
Het AOP (de stekkerdoos aangesloten op de groene kabel) zit zodanig achter hout verstopt, dat daar niks van te zeggen valt.
Als de oude coaxkabels worden vervangen door hedendaagse, goed afgeschermde, zou al een verbetering zijn. De Next is daar gevoelig voor.
De foto's geven ons een duidelijk beeld @Robdings , dankjewel.
Ik zie dat je wel gebruik maakt van een versterker in de meterkast. Waar het probleem door veroorzaakt wordt is het dat het signaal dat op de Mediabox Next binnen komt nu niet goed genoeg is om vertaald te worden naar beeld en geluid. Het is dus niet een probleem dat de Mediabox Next zelf veroorzaakt. Het ligt echt aan de doorgifte van het signaal. De meest voor de hand liggende oorzaken hiervoor in jouw situatie zijn:
Yep. Dat is dus een oudje. Dat zal door een monteur moeten worden vervangen, evenals waarschijnlijk een andere splitter. Een monteur wordt momenteel niet de optie vanwege Corona. De kabels vervangen kun je zelf doen.
Even voor de zekerheid. Begrijp ik het goed dat alle kabels in meterkast, naar de wandcontactdoos en naar mediabox Next moeten worden vervangen? En de spitter ook? Die versterker kan nog wel even mee?
De versterker ziet er naar mijn mening nog goed uit, @Robdings .
De kabels die ik je aanraad te vervangen zijn degene van de meterkast naar de wandcontactdoos en van de wandcontactdoos naar de Mediabox Next (zoals de nieuwe kabel die je nu voor de test hebt aangesloten).
Ik kan alleen nog niet zien welke splitter je hebt. Staat daar een type nummer op? Of maak er een foto van en plaats die hier 😉
De spullen zijn niet hedendaags. Aangezien deze zaken meer tothet terrein behoren van anderen, vraag ik @Be rt voor een second opinion. Hij reageert, indien on line.
Het AOP is gedateerd, de versterker lijkt goed en het verdere signaal is ook goed, omdat het signaal verder in huis wel goed werkt er kan nu niet direct een monteur naar toe in verband met het Corona virus.
Ik zou nu de nieuwe kabels uitproberen en mogelijk een nieuwe splitter en even spelen met de versterking naar de Next, de ervaring leert dat de Next te weinig signaal kan krijgen, maar ook met te veel signaal vreemde effecten laat zien.
Op welke aansluiting zit de next? 1 2 3 4
4
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.