Goedendag,
Vandaag al uitgebreid gesproken met de klantenservice en er komt vrijdag een monteur langs, maar misschien dat hier knappe koppen kunnen helpen: ik heb sinds vandaag internet via Ziggo, gebruik de Smartwifi Zwart (werkt perfect) alleen de TV via de Next Mini geeft foutcode CS1010.
Inmiddels al 10x gereset op afstand, stroom eraf en er weer op etc, maar dat helpt niet.
Heb de modem aangesloten met een rood-rood coax kabel op het aansluitpunt. De Next Mini aangesloten via utp kabel op de modem (ook al andere kabel geprobeerd), maar de CS1010 blijft. Ook via Wifi geprobeerd.
Ik heb zelf het idee dat het ergens fout is gegaan tijdens het proces van installeren van de Next Mini, maar een factory reset is niet mogelijk.
Iemand nog een briljante ingeving of zit er niets anders op dan de monteur afwachten?
Dank voor de hulp,
Wouter
Bijgaand de aansluiting
Opgelost! Ga naar oplossing.
De monteur is langsgekomen en heeft een hard reset gedaan van het kastje. Dat was de oplossing. Had ik zelf ook kunnen doen, maar volgens de klantenservice was een dergelijke reset niet mogelijk.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Heb de modem aangesloten met een rood-rood coax kabel op het aansluitpunt."
Op welk aansluitpunt? Want op de wandcontactdoos past geen rood.
Heb je een splitter in gebruik?
Dank, @Bert, Ja, ik heb inderdaad een splitter gebruikt. De rood-rood coax zit in het data gedeelte, het TV gedeelte is leeg.
Kijk ook in je Mijn Ziggo onder monteursafspraken of de monteur mogelijk eerder ruimte heeft om te komen, 's-ochtends is de agenda bijgewerkt met afgezegde afspraken.
@WJAger1 van harte welkom hier!
En leuk dat je nu onze diensten gebruikt. En ja, dan wil je niet beginnen met een foutcode, dat snap ik.
De foutcode verwijst naar een koppeling tussen modem en mediabox. Je modem is volledig online, neem ik aan? Daarna kan je de mediabox koppelen. Beide diensten staan inmiddels actief in je Mijn Ziggo? Check ook dit eens.
Als dit allemaal niet werkt is het inderdaad toch het beste de monteur af te wachten. Houd je ons op de hoogte van het resultaat?
De monteur is langsgekomen en heeft een hard reset gedaan van het kastje. Dat was de oplossing. Had ik zelf ook kunnen doen, maar volgens de klantenservice was een dergelijke reset niet mogelijk.
@WJAger1 Wat heeft de monteur precies gedaan aan handelingen om de reset uit te voeren?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.