1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
HHb

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

CS1010: Media box herkent je abonnement niet.

Wij hebben een upgrade gedaan van 1 box ( horizon ) naar 2 boxen ( next )

Vandaag mijn 2 mediaboxen next gekregen.

De oude horizon losgekoppeld en de next aangesloten, hier geen problemen mee.

Op de slaapkamer boven de 2de next box aangesloten en bij installatie krijg ik de melding :   CS1010: Mediabox herkent je abonnement niet.

Al contact gehad met de klantenservice en na ruim 35 min met de mobiele telefoon gebeld te hebben is er een afspraak voor een monteur gemaakt, komt over 1 week pffff.

Als ik in mijn ziggo kijk dan zie ik bij apparatuur maar 1 box staan, heb dan ook het vermoede dat de 2e box niet of niet goed bij het abonnement zit.

Iemand hier een oplossing zodat ik eerder van mijn 2e box kan genieten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HHb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ja echt fijn, monteur was er om 10:00 uur.😀

Hij vertelde meteen dat de 2e box niet in mijn account stond en ook daarom niet geactiveerd was.

Dit heb ik afgelopen vrijdag 3x verteld door de telefoon bij 3 verschillende medewerkers van Ziggo maar dar was niet waar 🙄.

Nadat hij een foto ( onderkant sticker ) van de 2e box had gemaakt zou hij een ticket aanmaken voor Ziggo en dan zou het probleem snel opgelost zijn als de box geactiveerd werd.

Ongeveer 1 uurtje nadat monteur weg was deed de box het inderdaad 😁.

In mijn account stonden ook vanaf dat moment allebei de boxen.

Monteur heeft nadien nog even telefonisch contact gehad met mij om te vragen of alles nu weer werkte, heb dit bevestigd en hem bedankt.

Eigenlijk jammer dat dit vrijdag niet telefonisch opgelost kon worden en dat hiervoor speciaal een monteur voor is moeten komen 😣

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5144Likes

@HHb 
Ik leefde in de veronderstelling dat een tweede Mediabox Next alleen mogelijk is bij een zakelijk abonnement. Het lijkt erop dat de tweede Mediabox Next (of in elke geval een van de twee) niet is geactiveerd. Om daar achter te komen zou de de Mediabox Next die niet werkt kunnen aansluiten op de plek waar de andere Mediabox wèl werkt. En vervolgens kun je de wèl werkende Mediabox Next kunnen aansluiten in de slaapkamer.

Ik denk dat je door deze wisselingen erachter kunt komen of beide boxen zijn geactiveerd én of je coaxaansluiting in de slaapkamer 100% is.

HHb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Helaas dit had ik al geprobeerd maar dan krijg ik dezelfde melding.

Ligt dus niet aan aansluiting, denk echt dat er bij ziggo iets fout is gegaan met activeren of zo in mijn abonnement

HHb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb vanochtend nog even geprobeerd of de mediabox Horizon XL het misschien deed op de slaapkamer, en dit terwijl deze eigenlijk niet meer zou moeten werken deed deze het perfect boven.

Dus aan de bekabeling ligt het niet zover als ik nu heb kunnen uitsluiten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78227Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23304Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78227Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23304Likes

@HHb Een Ziggo moderator kan de 2e Next activeren.

Plaats hier een foto van de onderkant van de Next, dan is het serienummer bekend en kan direct actie worden ondernomen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5144Likes

@Bert blijkbaar is de houdbaarheidsdatum van m'n informatie verlopen. Het is een hele periode geweest dat een tweede Mediabox Next niet werd geleverd aan particulieren. Mooi dat het inmiddels wel kan. 

HHb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoi, ik heb de monteurs afspraak kunnen verzetten van vrijdag 4-2 naar maandagochtend 31-1.

Die paar uurtjes komen we nog wel door

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 600Oplossingen
  • 3452Likes

Hey @HHb

Fijn dat de monteur vanochtend langs kon komen. Hoe is de afspraak gegaan? 

HHb
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ja echt fijn, monteur was er om 10:00 uur.😀

Hij vertelde meteen dat de 2e box niet in mijn account stond en ook daarom niet geactiveerd was.

Dit heb ik afgelopen vrijdag 3x verteld door de telefoon bij 3 verschillende medewerkers van Ziggo maar dar was niet waar 🙄.

Nadat hij een foto ( onderkant sticker ) van de 2e box had gemaakt zou hij een ticket aanmaken voor Ziggo en dan zou het probleem snel opgelost zijn als de box geactiveerd werd.

Ongeveer 1 uurtje nadat monteur weg was deed de box het inderdaad 😁.

In mijn account stonden ook vanaf dat moment allebei de boxen.

Monteur heeft nadien nog even telefonisch contact gehad met mij om te vragen of alles nu weer werkte, heb dit bevestigd en hem bedankt.

Eigenlijk jammer dat dit vrijdag niet telefonisch opgelost kon worden en dat hiervoor speciaal een monteur voor is moeten komen 😣

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

@HHb Waarom dit vrijdag niet meteen gedaan is durf ik je niet te zeggen. Dat is inderdaad een gemiste kans.
Super mooi dat het wel goed opgepakt is door de monteur. Dit is de service zoals hij hoort en hoe je hem verwacht.