Wij hebben een upgrade gedaan van 1 box ( horizon ) naar 2 boxen ( next )
Vandaag mijn 2 mediaboxen next gekregen.
De oude horizon losgekoppeld en de next aangesloten, hier geen problemen mee.
Op de slaapkamer boven de 2de next box aangesloten en bij installatie krijg ik de melding : CS1010: Mediabox herkent je abonnement niet.
Al contact gehad met de klantenservice en na ruim 35 min met de mobiele telefoon gebeld te hebben is er een afspraak voor een monteur gemaakt, komt over 1 week pffff.
Als ik in mijn ziggo kijk dan zie ik bij apparatuur maar 1 box staan, heb dan ook het vermoede dat de 2e box niet of niet goed bij het abonnement zit.
Iemand hier een oplossing zodat ik eerder van mijn 2e box kan genieten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja echt fijn, monteur was er om 10:00 uur.😀
Hij vertelde meteen dat de 2e box niet in mijn account stond en ook daarom niet geactiveerd was.
Dit heb ik afgelopen vrijdag 3x verteld door de telefoon bij 3 verschillende medewerkers van Ziggo maar dar was niet waar 🙄.
Nadat hij een foto ( onderkant sticker ) van de 2e box had gemaakt zou hij een ticket aanmaken voor Ziggo en dan zou het probleem snel opgelost zijn als de box geactiveerd werd.
Ongeveer 1 uurtje nadat monteur weg was deed de box het inderdaad 😁.
In mijn account stonden ook vanaf dat moment allebei de boxen.
Monteur heeft nadien nog even telefonisch contact gehad met mij om te vragen of alles nu weer werkte, heb dit bevestigd en hem bedankt.
Eigenlijk jammer dat dit vrijdag niet telefonisch opgelost kon worden en dat hiervoor speciaal een monteur voor is moeten komen 😣
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@HHb
Ik leefde in de veronderstelling dat een tweede Mediabox Next alleen mogelijk is bij een zakelijk abonnement. Het lijkt erop dat de tweede Mediabox Next (of in elke geval een van de twee) niet is geactiveerd. Om daar achter te komen zou de de Mediabox Next die niet werkt kunnen aansluiten op de plek waar de andere Mediabox wèl werkt. En vervolgens kun je de wèl werkende Mediabox Next kunnen aansluiten in de slaapkamer.
Ik denk dat je door deze wisselingen erachter kunt komen of beide boxen zijn geactiveerd én of je coaxaansluiting in de slaapkamer 100% is.
Helaas dit had ik al geprobeerd maar dan krijg ik dezelfde melding.
Ligt dus niet aan aansluiting, denk echt dat er bij ziggo iets fout is gegaan met activeren of zo in mijn abonnement
Ik heb vanochtend nog even geprobeerd of de mediabox Horizon XL het misschien deed op de slaapkamer, en dit terwijl deze eigenlijk niet meer zou moeten werken deed deze het perfect boven.
Dus aan de bekabeling ligt het niet zover als ik nu heb kunnen uitsluiten
@HHb Een Ziggo moderator kan de 2e Next activeren.
Plaats hier een foto van de onderkant van de Next, dan is het serienummer bekend en kan direct actie worden ondernomen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
@Bert blijkbaar is de houdbaarheidsdatum van m'n informatie verlopen. Het is een hele periode geweest dat een tweede Mediabox Next niet werd geleverd aan particulieren. Mooi dat het inmiddels wel kan.
Hoi, ik heb de monteurs afspraak kunnen verzetten van vrijdag 4-2 naar maandagochtend 31-1.
Die paar uurtjes komen we nog wel door
Hey @HHb,
Fijn dat de monteur vanochtend langs kon komen. Hoe is de afspraak gegaan?
Ja echt fijn, monteur was er om 10:00 uur.😀
Hij vertelde meteen dat de 2e box niet in mijn account stond en ook daarom niet geactiveerd was.
Dit heb ik afgelopen vrijdag 3x verteld door de telefoon bij 3 verschillende medewerkers van Ziggo maar dar was niet waar 🙄.
Nadat hij een foto ( onderkant sticker ) van de 2e box had gemaakt zou hij een ticket aanmaken voor Ziggo en dan zou het probleem snel opgelost zijn als de box geactiveerd werd.
Ongeveer 1 uurtje nadat monteur weg was deed de box het inderdaad 😁.
In mijn account stonden ook vanaf dat moment allebei de boxen.
Monteur heeft nadien nog even telefonisch contact gehad met mij om te vragen of alles nu weer werkte, heb dit bevestigd en hem bedankt.
Eigenlijk jammer dat dit vrijdag niet telefonisch opgelost kon worden en dat hiervoor speciaal een monteur voor is moeten komen 😣
@HHb Waarom dit vrijdag niet meteen gedaan is durf ik je niet te zeggen. Dat is inderdaad een gemiste kans.
Super mooi dat het wel goed opgepakt is door de monteur. Dit is de service zoals hij hoort en hoe je hem verwacht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.