1
Vraag
2
Reacties
JacquesM

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CS1004 ERR SP 0.1.6

Beste, 

Probeer nieuwe Mediabox NL te installeren. Krijg helaas voortdurend zelfde foutmelding (CS1004 in beeld en err SP 0.1.6 op de box. Verschijnt af en toe welkom en even wachten en daarna weer de foutmelding. Al een klein uurtje gaande. Wat te doen? 

bij voorbaat dank, Jacques

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen

Niet van toepassing

UMU moet vervangen worden voor poa01b. 

Deze kan bestellen bij ziggo MAAARR vergeet niet erbij te bestellen een Groen/Rood kabel voor je modem.

Je kan dit via.de chat doen of bellen maar dat duurt vaak lang met wachttijden.

In theorie heb je een upgrade gehad van je pakket dus heb je ook recht op gratis installatie door een monteur. 

Je hebt keus... succes 

Bekijk in context

28 Reacties 28

Niet van toepassing
JacquesM wrote:

Beste, 

Probeer nieuwe Mediabox NL te installeren. Krijg helaas voortdurend zelfde foutmelding (CS1004 in beeld en err SP 0.1.6 op de box. Verschijnt af en toe welkom en even wachten en daarna weer de foutmelding. Al een klein uurtje gaande. Wat te doen? 

bij voorbaat dank, Jacques

Heb je een foto van de hoofdaansluiting?

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Welke hoofdaansluiting bedoel je Peter? Modem  In de meterkast of een van de kabels?

Niet van toepassing

Ja graag in de meterkast waar de groene kabel binnenkomt. Graag meerdere foto's voor een compleet overzicht. 

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, krijg de foto’s niet ge upload!

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ps. Maakt het uit of ik eerst het nieuw meegestuurde modem ter vervanging van de oude eerst installeer? 

Niet van toepassing

Zit deze erop? UMU 1006

Niet van toepassing
JacquesM wrote:

Ps. Maakt het uit of ik eerst het nieuw meegestuurde modem ter vervanging van de oude eerst installeer? 

Modem installatie, wel doen natuurlijk.

Dit kan zelfs tegelijk. Maar wil graag weten of je aop retour geschikt is.

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De UMU -01 zit erop 

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe modem is geïnstalleerd en werkt

Niet van toepassing
JacquesM wrote:

De UMU -01 zit erop 

Deze is niet retour geschikt. Heb je misschien ook een poa-01-b gekregen? Op de UMU gaat box niet online komen.

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas Peter,  poa-01-b zit er niet bij. Wat adviseer je te doen?

Niet van toepassing

UMU moet vervangen worden voor poa01b. 

Deze kan bestellen bij ziggo MAAARR vergeet niet erbij te bestellen een Groen/Rood kabel voor je modem.

Je kan dit via.de chat doen of bellen maar dat duurt vaak lang met wachttijden.

In theorie heb je een upgrade gehad van je pakket dus heb je ook recht op gratis installatie door een monteur. 

Je hebt keus... succes 

JacquesM
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heel veel dank Peter voor je adviezen. Ik ga een monteur vragen!

met hartelijke groet,

Jacques

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes

Hey @JacquesM . Welkom!

Goed dat je een topic aangemaakt hebt. Zo ben je er razendsnel achter gekomen wat de volgende stap is voor het aansluiten ^^. Een monteur lijkt me een heel erg goed idee. Er is nog geen afspraak ingepland, zie ik in het systeem. Wil je dat ik iets inplan? :-). 

eeltje69

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft een monteur standaard een POA-01-B bij zich?
Morgen komt bij mij de monteur ook voor een CS1004 probleem maar weet niet hoe de monteur is ingepland.

In de wand zit nu een PDF-65 en dat lijkt mij het probleem.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes
eeltje69 wrote:

Heeft een monteur standaard een POA-01-B bij zich?
Morgen komt bij mij de monteur ook voor een CS1004 probleem maar weet niet hoe de monteur is ingepland.

In de wand zit nu een PDF-65 en dat lijkt mij het probleem.

Die heeft de monteur wel bij zich 🙂 

Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook het probleem dat ik de steeds de foutmelding krijg als ik de mediabox probeer te installeren. Hier komt de kabel het huis binnen. 13,5 jaar oud dus niet heel oud zou ik zeggen. Tv via CI module werkte gewoon, mediabox helaas niet. Afstand tussen kastje en tv is ongeveer 10 meter. Ik heb alleen een hele oude coax kabel om mediabox rechtstreeks op hoofdaansluiting aan te sluiten. Weet iemand of ik die daarvoor kan gebruiken zodat ik de aansluiting kan testen? En wat ik nog meer kan doen om de mediabox aan de praat te krijgen? Anders denk ik dat terug ga naar de CI module en en mediabox retour gaat of in de kast belandt.

Niet van toepassing
Judith38 wrote:

Ik heb ook het probleem dat ik de steeds de foutmelding krijg als ik de mediabox probeer te installeren. Hier komt de kabel het huis binnen. 13,5 jaar oud dus niet heel oud zou ik zeggen. Tv via CI module werkte gewoon, mediabox helaas niet. Afstand tussen kastje en tv is ongeveer 10 meter. Ik heb alleen een hele oude coax kabel om mediabox rechtstreeks op hoofdaansluiting aan te sluiten. Weet iemand of ik die daarvoor kan gebruiken zodat ik de aansluiting kan testen? En wat ik nog meer kan doen om de mediabox aan de praat te krijgen? Anders denk ik dat terug ga naar de CI module en en mediabox retour gaat of in de kast belandt.

Retour  probleem door de ETU links op de foto.

Maar zou toch even een monteur nemen want dit aop is wel heeeeeel erg oud. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9181Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4116Likes

Hi @Judith38, goed dat je je hier meldt!

Volledig eens met het bericht hierboven; de ETU is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener, daar gaat deze kabel ook heen denk ik? Ik heb je een nieuwe splitter opgestuurd ter vervanging van de ETU. Op termijn moeten we inderdaad ook je eerste aansluitpunt vervangen via een monteur.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic