1
Vraag
2
Reacties
JacquesM

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CS1004 ERR SP 0.1.6

Beste, 

Probeer nieuwe Mediabox NL te installeren. Krijg helaas voortdurend zelfde foutmelding (CS1004 in beeld en err SP 0.1.6 op de box. Verschijnt af en toe welkom en even wachten en daarna weer de foutmelding. Al een klein uurtje gaande. Wat te doen? 

bij voorbaat dank, Jacques

28 Reacties 28
Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor de reacties en voor het toesturen van de splitter. De kabel uit het kastje op de foto gaat inderdaad naar de ETU. We gaan kijken of we de mediabox aan de praat krijgen als het onderdeel binnen is.

Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geprobeerd de splitter te plaatsen. Aangezien de splitter ter vervanging van de etu is, ga ik er vanuit dat ik de kabels uit de etu moet halen en in de splitter moet stoppen. Klinkt simpel maar werkt niet omdat het aantal vrouwtjes/mannetjes van de aansluitingen niet klopt. Bovendien passen onze kabels en de meegeleverde kabel niet in de splitter. Bestaat er ook een kastje dat wel geschikt is? 

Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb inmiddels bedacht kabels met andere aansluitingen te proberen. Nu werkt de mediabox. Probleem is dus opgelost.

Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zoals ik al meldde is het gelukt de mediabox aan de praat te krijgen. Maar nu hebben we een ander probleem: met enige regelmaat wordt het beeld zwart en daarna zijn de kleuren van het beeld weg/flets. De mediabox even uit en weer aan zetten helpt, maar soms gebeurt het dan na een minuut weer. Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9192Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4124Likes

Hi @Judith38,

Fijn dat het is gelukt, maar nog wel een gekke gewaarwording af en toe dus. Heb je gecontroleerd of de HDMI-kabel aan beide kanten goed zit aangesloten?

Verder kan het ook een instelling zijn, bijvoorbeeld dat het misgaat bij een bepaalde resolutie. Dat kun je uitsluiten door de resolutie eens ‘vast’ te zetten via menu > tandwieltje > beeld en geluid > HDMI-resolutie. En dan bijvoorbeeld 1080p

Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de tips. Maar helaas helpt het niet. Kabels zitten goed en ook als ik de resolutie vastzet op 1080p vallen de kleuren naar verloop van tijd weg (na een zwart beeld een kort moment). Ik kan nog andere resoluties proberen maar weet niet of dat helpt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9192Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4124Likes

Wat ontzettend gek! In wat voor termijn komt dit voor? En kun je aangeven wat het merk & model televisie is?

Judith38

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Termijn is wisselend. Soms 3x in een kwartier, soms 1x per uur, soms 1x per 2 uur. We denken gemiddeld 1x per half uur.
Als tv hebben we een sony KDL-32EX600.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9192Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4124Likes

Oké, nog een paar checks. Ik herken het probleem namelijk niet, dus wil even alles verder uitsluiten:

Deze TV heeft als het goed is een paar ‘enhance’ instellingen om het beeld te verbeteren. Je vindt ze via menu (afstandsbediening van de TV) > picture > Advanced settings.

Onthoud voor de zekerheid even hoe het nu staat, en zet daarna alles uit. Vermoedelijke opties die je daar vind zijn “Auto Enhance Contrast, Black Level Adjust, Light Adjust, Live Color.”

Een test op een andere TV kun je, indien haalbaar, ook proberen om uit te sluiten dat het misgaat bij een dergelijke instelling of een ‘samenwerking’ tussen deze box en tv.

Helpt het allemaal niet, dan kunnen we een monteursafspraak maken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic